Even voorstellen en een vraag

Goedenavond,

Ik ben sinds zeer recent lid van dit leuke forum en ik lees me wat af en vergaap me aan de prachtige foto’s die gepost worden!

Mijn naam is Caspar en ik draag voor mijn werk al jaren een Casio F-91W. Toenmalige aanschaf prijs? Een slordige 12 euro’s.

Een poos geleden kocht ik (in de aanbieding) een nieuwe Victorinox Swiss army heritage 40. Gemaakt in Zwitserland en saffierglas, dat voor 110 euro! In combinatie met een kaki NATO strap mag deze klok de Casio vervangen.

Nu maak ik een hele grote stap en ga ik in de loop van de week kijken naar een 20 jaar oude Rolex Explorer, ref 114270 uit 2003, prijs 4500€. Mijn vraag is; waar zouden jullie op letten bij de mogelijke aanschaf van dit horloge?

Dank jullie wel!

26 likes

Advies: eerst héél goed kijken, buy the seller, en voor aankoop eerst de fotos hier op HF zetten ter beoordeling.

En dan rustig afwachten… :wink:

2 likes

Helemaal eens!

En welkom @Caspar1990!

2 likes

Welkom hier

Welkom Caspar op het forum :smiley:…advies is hier boven door de collegae gegeven …succes !

Van harte welkom Caspar!

Vraag iemand mee met verstand van zaken voordat je je geld over maakt :slightly_smiling_face: Dat horloge loopt niet weg.

Veel leesplezier gewenst hier @ HF

1 like

Welkom Casper. Het goede advies cq. antwoord op je vraag heb je al gehad.

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Caspar op dit forum! Veel kijk- en leesplezier toegewenst hier.

M.b.t. de Rolex die je interesse heeft; het is veel geld en bij twijfel niet doen. Zo’n grote stap moet goed voelen.

Welkom op HF Caspar en veel plezier hier gewenst. Succes met de aankoop van een Explorer. Het is een goed advies om hier even een foto van de betreffende Rolex te laten zien, dat heb ik destijds ook gedaan bij de aankoop van m’n prachtige Datejust uit 1968:

5 likes

Van harte welkom Caspar :+1:

Het antwoord op jouw vraag is al gegeven. Neem bovendien en vooral de tijd, verdiep je echt in jouw gewenste horloge en maak gebruik van alle kennis en kunde alhier. Succes!

Welkom! En over de Rolex kan ik maar 1 ding zeggen,
Heel goed je huiswerk doen voor je voor “vintage” Rolex gaat.

Welkom :partying_face:

Welkom Caspar emot-tiphat

Welkom hier.

Welkom!

Ik zou inderdaad even de foto’s hier posten, en zoals eerder gezegd, buy the seller.

Bij €4500 voor een 114270 zou ik érg goed opletten, dit ligt behoorlijk onder marktprijs en lijkt te mooi om waard te zijn als het horloge klopt.

1 like

627892-8c62539c30bb7ba5db185f10615c4fc3

Welkom bij de club Caspar.

Welkom Casper, ik hoop een mooie Rolex hier te zien. Koop alleen op een vertrouwd adres. Wantrouw zgn. Koopjes.

Welkom hier Caspar, en succes met de eventuele aankoop.