Even voorstellen en een vraagje.

Een 38mm Junghans Max Bill draagt zeer, zeer groot. Ik ben dus inderdaad die 1,85 lang en 93 kilo zwaar, met 18,5cm polsen, en deze jongen droeg gewoon groot. Zo groot dat ik 'm verkocht, en de 34mm versie overweeg.

Deze Nomos draagt al behoorlijk aanwezig, met z’n 36mm. Donkere platen zijn op papier kleiner ogend, maar dankzij de all dial ontwerpen van deze twee horloges lijkt het net alsof je er Qazachstan en TV Stan op zou kunnen ontvangen. Great success!

De Junghans Max Bill met cijfertjes is bovendien sportiever dan de Meister Handaufzug, wegens Arabische cijfers en lume. Ik zou het merk niet zo maar afserveren, het is leuk. Alle Junghansen zijn tegenwoordig ook gewoon 50m WR met bol saffier, dus prima voor dagelijks gebruik, inclusief het gevaar om in de plomp te vallen.

Welkom! aangezien je volgens mij wel een voorkeur voor Seiko hebt is een sarx niet wat? Ver binnen budget en zijn geld dubbel en dwars waard.

2 likes

Welkom Niels, geniet van het Forum!

1 like

Wat een prachtige horloges zeg!

2 likes

Hee misschien een rare vraag maar zou je die kleine Seiko eens om je pols willen fotograferen. Ik vind 'm echt mooi maar ben bang dat ie misschien te klein en bol is?

Welke? De 36mm Alpinist met zwarte plaat of de 37mm Grand Seiko met beige plaat? Of toch de 37mm Grand Seiko met blauwe plaat?

1 like

Hee, de seiko alpinist. Ik heb een polsomtrek van 19cm. Dus vroeg me af hoe dat staat. Ik merk wel dat ik zoekende steeds meer interesse in kleinere horloges krijg. Misschien is dat naarmate je ouder wordt ook wel steeds mooier.

1 like

:clap:t2:

1 like

Ben gisteren via via naar een omega wezen kijken. Die vond ik echt niet zo mooi. Maar de kast was 42 bij 12,5 en dat vond ik echt heel groot. Ik begin nu zelfs aan 39 te twijfelen. Ik denk dat ik eens naar een juwelier ga.

De tag heuer carrera calibre 5 van 39 mm en de grand seiko 37 mm quartz zitten allebei in de range dat ik ze nieuw kan kopen. Als ik daar een mooie alligator zwart leren band op zet zijn dat ook hele nette horloges.

Ik denk nu ook dat misschien een zwarte plaat met een zwarte band wat donker is. Met een stalen band heb je dat effect natuurlijk niet.

Allemaal dingen die zoekende duidelijk worden.

Te be continues…

Dit was die omega. Wat een knoeperd was dat zeg.

Hee, ik begin steeds meer aan een Grand Seiko quartz van 37mm te denken. Dat ligt nieuw binnen mijn budget. Met een mooie leren band erop een horloge voor het leven denk ik. Geen servicekosten zoals bij een tweedehandse en altijd op tijd.

Ik kan natuurlijk er een importeren via chrono24 maar ik lees ook over kortingen bij dealers. Stel ik kan 10% korting krijgen dan kost ie 2200. Dan doe ik dat liever dan voor 1850 laten komen.

Ik ga komende week proberen of ik bij Eugene Baal in Nijmegen kan gaan kijken. Ik wil dan ook wat Longines en wellicht de Tag Heuer carrera 5 39mm bekijken.

Hoe zou ik zoiets een beetje op een leuke manier kopen het beste kunnen aanpakken?

Met vriendelijke groet Niels

1 like

Eugène van Baal is een goede keuze. Groot assortiment, zeer klantvriendelijk (ik heb geen belang). Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden.

2 likes

Tja, ik ben fan. Ik heb een 37mm en de 40mm GMT quartz horloges van GS en vind ze geweldig.

Dat moet je zelf weten, uiteraard. Ik heb geen last van mijn geld.

Bottom of the barrel hoeft absoluut niet, maar 350 euro verschil is nogal wat.

Gewoon. Passen, leuk gesprek voeren, en vraag gewoon of er nog wat kan, buiten die skere 10%.

En dan voor vijf en een half duizend Euro gewoon keihard een uurwerk wat te klein is voor die kast. Ach ja. De Swatch groep. Dozenschuivers.

1 like

Ik vind 350 euro ook zeker de moeite. Als ik een nieuwe uit Japan kan laten komen dan wil ik dat zeker maar ik dacht een tweedehandse met btw erop en shipping voor 1850.

Op zich is een nieuwe uit de winkel meenemen leuk maar niet 350 euro leuk.

Kun je een nieuwe kopen in Japan voor 1850?

Ik heb dan wel alleen seiko horloges en ik dacht misschien is het wel mooi een keer iets anders te kopen maar dit horloge en het goede quartz concept staan me wel aan.

De Yen is wat gestegen lees ik net.

Deze komt bijvoorbeeld voor 1939,50 je kant op. Splinternieuw.

Da’s nog maar 260 Euro verschil, dus je kunt ook gewoon bij de mensen in Nijmegen vragen of je mekaar ergens in het midden kunt ontmoeten. Het is tenslotte meer dan 11% van de stickerprijs verschil, zeg maar.

1 like

Ik ben vandaag bij Eugene van Baal geweest om te proberen. Ik vind de zwarte GS SBGX261 echt heel mooi. De champagne uitvoering heeft een hele reflecterende wijzerplaat en de zwarte is matter en daardoor komen de bezels mooier uit, vind ik. Ik heb meerdere horloges gezien en de SBGR261 vond ik ook heel erg mooi maar die is 2x zo duur en best wel dik, maar niet te dik. Maar eerlijk is eerlijk als ik mocht kiezen dan was het heel lastig geworden.
Voor 2150,- mag ik hem meenemen en zeg dat het me 1950,- kost om hem uit Japan te laten komen. Ik denk dat ik dit fijner vind. Als er iets is kan ik bellen en langsgaan anders moet ik gaan mailen met Japan.
Ik heb nog getwijfeld of ik langs andere juweliers ga om naar Longines te kijken maar ik heb het gevoel dat ik met dit wel echt kwaliteit in huis haal.
Ik zou graag nog een leren Grand Seiko band met een doornsluiting willen. Dus geen clip maar gewoon met een pin door het gaatje. Weet iemand waar je die kunt bestellen?

Spannend allemaal een eerste dure horloge kopen.

1 like

Een mooi horloge, maar dan had ik liever de SBGW231 en aanverwante horloges, eerlijk gezegd. Ik ben bevooroordeeld. Ik heb een SBGW231. :slight_smile: Die zijn minder dik dan de automaten, en hebben een rankere wijzerset. Dat gezegd hebbende, de SBGX261 quartz draagt veel onbezorgder, is 100m WR, dun genoeg om nog eens een leren band op te klappen, en behoorlijk bomb-proof.

Dan moet je dat gewoon doen. Kijk, 10% is een soort van geld maar ook geen halszaak, en van Baal is een sympathiek adres.

De SBGX261 is 20mm van bandaanzet, en je kunt dus een 20-16mm taperende band kopen bij elke willekeurige lederboer. Die gespen zijn voor een paar tientjes te bestellen:

https://www.sakurawatches.com/search/?search=Grand%20seiko%20buckle

Er zijn ook andere in omloop met “Grand Seiko” uitgeschreven, die iets duurder zijn. Als je internet niet op wil zou ik gewoon bij Van Baal vragen of ze de gesp kunnen leveren, of er misschien zelfs wel bij doen. Of kijk of je er geen leren band bij kunt scoren voor dat geld, die 2150. Nee heb je, ja kun je krijgen.

1 like

Hee Chris,
Super bedankt voor alle uitleg en het snelle beantwoorden van alle vragen. Ik koop een mooie band erbij en bestel zo’n gespje online dat maakt het wel af vind ik, Ik heb Seiko gespjes maar GS erop is wel een mooie touch. Ik ben er wel uit en ga vandaag bellen om hem te bestellen.

Groetjes Niels

1 like