Hallo mede horloge fanaten. Mijn naam is Richard en kom uit de Achterhoek. Sinds een aantal weken struin ik met veel plezier rond op dit forum.
Mijn bescheiden collectie bevat van alles wat. Bruno Söhnle, Steffen, enicar en een IWC.
Onder de noemer dat ik mezelf af en toe iets moet gunnen wil ik ,om de kerstgedachte te versterken , de collectie uitbreiden.
Maar ja…. Dan begint de ellende! Wat moet het worden.
Ik heb 2 pareltjes als favoriet: de JLC polaris mariner date en een Rolex DJ 41 mm met blauwe wijzerplaat.
Aan jullie de nobele taak om mij van advies te voorzien. Uiteraard zijn andere suggesties zeer welkom.
Welkom hier! Het blijft een kwestie van smaak. Ik heb laatst de polaris om de pols gehad en ik was onder de indruk. Naast dat ik de polaris mooier vind dan de DJ, is de JLC wat mij betreft bijzonderder, sportiever en gewaagder. Het is net waar je voorkeur naar uit gaat. En ja, da’s een open deur
Die Mariner Date natuurlijk, een donkerblauw rubberen bandje erbij voor aan het strand en klaar.
Wel hopen dat je iets meer geluk hebt als ik met het eerste half jaar. Maar stuur maar even een PM als je tot aanschaf over wil gaan.
Succes!
Lastig. Als de DJ 36 was had ik die gekozen.
Nu kies ik voor de polaris. Op rubber dan wel.
Mijn beste,
Richard, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!
Orologio Signaturis Temporis
Welkom Richard!
Het is wel een dikke stoere buffel, gaaf hoor
Hoi Richard,
Welkom op het forum!
Ikzelf zou voor de JLC gaan, omdat ik het design erg mooi vind en die exhibition caseback zo onwijs tof is. Heb overigens geen van beide om de pols gehad dus geen ervaring met deze horloges.
Succes met de keuze en plaats even wat foto’s mocht de NA binnen zijn.
Welkom! Wat mij betreft de polaris, die heeft veel meer smoel. Ik vind de rolex nietszeggend, hoe mooi de techniek ook is
Heb ik je geholpen met je keuze of juist niet ;).
Ik ben fan, heb wat gedoe gehad in het begin, maar dat is allemaal netjes opgelost. Het is wel heel duidelijk een ander horloge dan een Datejust. Dat sprak mij juist aan, maar ben dan ook niet per definitie fan van Rolex.
De wijzerplaat, opgelegde indices en transparante caseback zijn echt fantastisch.
Ik draag hem eigenlijk bijna alleen maar op rubber, maar waar ik woon is het nu zomer en WARM, dus veel zwembad en korte broek op slippers werk.
Welkom…
De keuze is nog niet beslist maar mijn gevoel zegt de JLC. De versie met de rubberen band had ik nog niet gezien. Supergaaf!
Misschien wel gaaf om beide banden te doen. Of zijn deze lastig zelf te wisselen?
Maar op jouw vraag terug te komen: je hebt me wel weer meer richting JLC geduwd
Ja
Je koopt hem sowieso op staal, de “catalogus” kent geen andere variant. Als je rubber ook wil dan moet je die (met vlinder of gesp sluiting) er bij of na bestellen. Ik zou aanraden alles samen uit te onderhandelen aangezien anders de band en sluiting onder “onderdelenverkoop” valt en die prijzen zijn niet onderhandelbaar. Ik heb zelf een gespsluiting ipv de vlinder en dat bevalt prima, de band is iets van 250-300 euro, maar de JLC vlindersluiting alleen doet al 500.
Het schijnt makkelijk wisselen te zijn, maar ik heb er geen ervaring mee. Heb zelf geen tooltje en er zit een juwelier om de hoek die het iedere keer graag voor mij doet (voor het equivalent van 2 euro), dus ik heb mij er ook nooit in verdiept.
Welkom bij de club
Van de twee die je overweegt zou ik voor de JLC Polaris gaan
Dat is wel een beetje het cliche van een Rolex-drager… misschien toch maar de DateJust?
Welkom! Beide zijn mooie keuzes, maar choosing is losing dus ga voor beide
Welkom! DJ without a doubt
Welkom Richard