Welkom hier bij HF !
Moeilijk maar zou toch voor de Rolex gaan.
Daar mag je ook blij mee zijn. Ook super gave klok. Nou de keuzestress wordt alleen maar groter! Heb ik weer
Welkom Richard! En da’s een fijn soort keuzestress
Ik zou voor de DJ gaan.
Beide mooie horloges. Rolex zijn er hier wel een paar van maar ‘in het wild’ valt dat nog best mee. Daar zou ik niet naar kijken.
Ben je op zoek naar aanzien en prestige dan ben je met “de Rolex” wel het best af.
(En daar is echt niets mis mee, het is ‘des mensen’ en normaal)
JLC is een merk met heel wat aanzien binnen een klein select clubje van liefhebbers. Het is een zeer degelijk merk en staat op horological niveau hoger dan een run-of-the-mill Rolex.
Van beide merken heb ik 2 stuks en beiden zijn belangrijke delen van mijn collectie. Maar de JLC’s zijn mij dierbaarder dan de Rolexen. De Rolexen maken me dan weer blij omdat ze mij (veel) geld zouden opleveren bij verkoop. Maar dat laatste is dus niet van belang daar ik ze nooit zal verkopen.
Je moet voor jezelf uit maken waarom precies je het horloge koopt. Ben je daar uit dan is de keuze easy.
Ik zou je een Glashütte Original kunnen voorstellen, dat is haute horlogerie voor een prijs van een Rolex maar misschien is dat net iets te weinig prestige en (h)erkenning voor jou op dit moment. Maar die hebben wel de allermooiste blauwe wijzerplaten. Maken die ‘in house’ (very rare).
Veel plezier gewenst met je zoektocht. Voorpret is prettige pret.
Bedankt voor jouw mooie verhaal , spijker op de kop.
Op dit moment zoek ik een horloge die je dagelijks kunt dragen. Prestige en aanzien is zeker helemaal niets mis mee maar dat is op dit moment niet naar waar ik op zoek bent. En ik hou wel van merken die het grote gros niet op waarde weet te schatten.
Dussss waarschijnlijk zal het de …… rapaparapapa …… tromgeroffel…… JLC worden
Denk ik…… in ieder geval laat ik het jullie weten.
Dat is de keuze van een liefhebber
Polaris. Waarom niet. Ik ben zeker geen Rolex fan vandaar mijn keuze. De JLC de kast is mooier, de proporties kloppen helemaal en een geweldig merk. Succes.
Welkom op HF!
Ben niet echt deskundig maar op buikgevoel zeg ik: doe de DJ maar.
Welkom!
Welkom op het forum, Richard
Welkom, Richard en nog veel plezier op ons forum.
Tsjaa ik neem aan dat hij ze beiden mooi vindt. Als je ze allebei mooi vindt, dan kijk je naar de rand voorwaarden.
Ik vind het altijd leuk om de waarde van mijn horloges te zien stijgen ipv steeds te dalen.
Hoe dan ook alle horloges krijg je uiteindelijk meestal je aankoopbedrag terug naar verloop van tijd door de continue prijsstijgingen, lol.
Kies welke je het meest aantrekt, altijd goed.
Mijn keuze zou de jlc zijn, sowieso een keer iets anders.
Om te zien of het echt een van deze 2 moet worden gewoon wat random horloges, wanneer een van de 2 nog steeds boven drijft dan ga ervoor (het is zo kerst), eerst natuurlijk ff passen of deze in het echt ook zo mooi is.

Ik word er blij van om te zien dat ik een zorgvuldig uitgezocht mooi horloge om heb, net zozeer als ik blij word van een mooie theatervoorstelling, film, concert, een leuk gesprek, kunst, lekker eten, muziek, mooi gebrouwen speciaalbiertje, goed glas wijn……
En wat de geldelijke waarde daarvan is, is geweest of gaat worden voegt niks toe.
Iets mooi vinden omdat het een bepaalde geldelijke waarde heeft of gaat hebben is raar, en niet alleen raar maar ook shallow…. heel shallow.
Een beetje zoals in Abfab:
What’s that you’re wearing darling it’s horrible?
It’s Lacroix darling!
Oh fabulous darling
Welkom bij de club Richard.