Even voorstellen en NA.

Al sinds mijn tienerjaren ben ik geïnteresseerd in horloges. Ik heb al verschillende horloges gekocht en versleten. Geen van allen waren hoogstaande modellen. De duurste, tot vandaag was waarschijnlijk mijn Festine 6798. Dat horloge heb ik intussen langer dan mijn vrouw maar still going strong.

De eerste was een Pulsar Ym62x161, een trouwe vriend door de jaren heen maar sinds kort is hij plotseling gestopt, vrij kort na een batterijwissel. (Iemand enig idee?)
De laatste was een Chinees modelletje wat op dat moment binnen mijn budget lag, De enige reden dat ik dat ding nog heb is omdat ik het gedragen heb op mijn trouwdag, enkel emotionele waarde dus.

Dit is een deel van de collectie. Sinds deze foto zijn er nog een paar bij gekomen. Ik zal de gehele collectie nog wel eens posten als ik er een horlogekist bij heb.

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst sinds negen jaar een nieuw horloge besteld; Een Casio Edifice ECB-950MP-1A en vandaag was het zover, hij is binnen!

Een fikse klok voor een bescheiden prijsje. De roestvrij stalen kast meet 48mm breed, lug-to-lug 51mm en de hoogte is 13mm. Samen met zijn kunststof bandje weegt hij 103 gram.

Ik wilde graag een horloge met solarfunctie omdat het me gewoon ontzettend handig en, eerlijk is eerlijk, ook gewoon geinig lijkt. Leuke bijkomstigheid is dat dit horloge ook over een Bluetooth fuctie bezit waarmee je een hele scheepslading aan functies hebt die ik waarschijnlijk nooit ga gebruiken, maar dat terzijde.

Afijn, plaatjes zeggen meer dan woorden:

80 likes

Welkom. Mooie aanwinst. Leuke collectie. Veel plezier hier.

Welkom! Zakhorloge :ok_hand: Gefeliciteerd met je NA

welkom op dit mooie Forum :wink:

Welkom !

Welkom bij de club.

Gefeliciteerd met je aanwinst en welkom bij de club :+1:

Welkom :partying_face:

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom! Mooie collectie!

Welkom hier Piet. Leuke gevarieerde collectie al. Geniet mooi van je nieuwe aanwinst en veel draagtijd gewenst!

Veel horlogeplezier gewenst hier op het Forum!

Mooi horloge en welkom. We zien je horloges graag nog een keer in close up voorbij komen.

Welkom Piet emot-tiphat

Welkom op HF Piet en veel plezier hier gewenst👍. Mooie Casio!

:wave:

Welkom hier.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Dankjewel allemaal. Ik zal binnenkort van al mijn horloges een close up foto maken. De teller staat geloof ik op vijftien dus dat zal een leuk rijtje foto’s worden.

1 like

Van harte welkom én gefeliciteerd met de NA Piet :+1: