Even voorstellen, en opzoek naar een goede watchroll

Melle, welkom op HF!

1 like

Welkom :watch:

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom, Melle! En ik zie net deze advertentie voorbij komen: Mirage watch roll 3 horloges - blauw ZGAN. Iets voor jou?

3 likes

Bedankt voor de tip

Van harte welkom Melle, op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld! :sunglasses:

Je hebt reeds een mooie collectie in bezit; super! :ok_hand:

Ik gebruik al wat jaren dezelfde watchroll van hoge kwaliteit en handgemaakt naar mijn eigen specificaties. Ex-forumlid Wesley maakt deze producten en zoals @Mauzer al aangaf kan je hem bereiken via https;//www.watchpouch.nl/ Supergoede vakman en een heel aardige vent bovendien! :slightly_smiling_face:

1 like

“PU lederen…” is gewoon plastic. Dus om op te roepen “doe er je voordeel mee” is niet helemaal op z’n plaats, aangezien het vergelijk mank loopt.

Je hebt nota bene een fraai Zwitsers horloge in je verzameling, die mag wel in een lederen, dus echt lederen, roll of hoes of pouch, nietwaar? :smiley:

Succes met je keuze!

2 likes

Daar heb ik ook twee, weliswaar eenvoudige, pouches van. Errug fraai.

@Melle_M vermoedelijk heb je op de lange termijn veel meer plezier van iets moois, dan van iets tijdelijks en goedkoops van Ali.

2 likes

Echt helemaal mee eens! :+1:

2 likes

Als je het zo zegt heb je wel echt een punt, vooral als ik in de toekomst misschien nog kostbaardere horloges wil bezitten. Op de lange termijn ben ik dan beter af met een echt goede rol. Bedankt voor de tip!

Ik denk dat ik Wesley maar eens een berichtje ga sturen. Denken jullie neem een pouch van 4 of 5 horloges? Met zicht op de toekomst?

2 likes

Ik zou er ook een met vijf vakken nemen, net als ik heb gedaan. Want die watchrolls van Wesley gaan echt jaren mee. Ben je in één keer klaar. :slightly_smiling_face:

1 like

Alle grote (en ook kleine merken) gebruiken spullen uit het verre oosten, vaak gaat het via bedrijven en tussenpersonen die alles opleuken, logo`s etc (Nederland heeft flink wat van deze bedrijven en een paar focussen zich ook op Bijou). De kwaliteit hiervan is mogelijk van A tot Z (meuk tot high end). Uiteindelijk gaan al die producten tien keer over de kop voordat het de consument bereikt, dus gewoon goed kijken en dan zal je verbaasd zijn dat de spullen uit het verre oosten vrijwel identiek zijn aan de dure winkels (met merken).

2 likes

Welkom Melle, mooie collectie heb je al :ok_hand:

Voor het opbergen van horloges ben ik zeer tevreden van de oplossingen van Tawbury. Ze zijn namelijk heel duidelijk in de info over hun kussentjes en bieden ook alternatieve formaten aan indien je kleinere polsen hebt.
Je kan deze vlot krijgen via amazon.nl of amazon.de
Jammer genoeg nog geen watch roll bij hen te krijgen maar wel reisdoosjes voor 2,3,4 en 6 stuks

1 like

Deze heb ik laatst gekocht als test, zeer zware kwaliteit, tevreden mee

1 like

Daarom moet je idd goed kijken wat je krijgt. Maar hier ging het duidelijk om namaak rotzooi van ‘PU leather’ in plaats van het origineel van leder.

En dat gebeurt even zo vaak. Goedkope namaak. Maar van slechter materiaal of met net andere specs, waarvan mensen zich suf kopen, omdat ze zo denken als jij, terwijl dat vaak niet op gaat. En uiteindelijk die rommel weggooien en alsnog iets fatsoenlijks kopen. Wie heeft het niet meegemaakt? Zo zonde.

De suggestie van bijvoorbeeld Watchpouch is toch echt geen Chinese rommel met een dure ‘branding’. Mooie materialen, vakmanschap, mooie afwerking en transparantie in het proces in tegenstelling tot goedkope grondstoffen (plastic), massaproductie met weinig oog voor milieu en arbeidsomstandigheden. Kies maar.

1 like

Mirage levert zeer goede kwaliteit, echte wel douane kosten erbij tenzij je toevallig op amazon de gewenste kleur vind

1 like

Van harte welkom Melle, op het mooiste forum van Nederland.
De Tissot is een plaatje.

1 like

En zoals heel veel horlogemerken

1 like

Welkom hier

1 like

Welkom!

Voor wat het waard is, ik kreeg ooit een Watch roll van gewoon canvas bij een goedkoop Ventus horloge. Dat horloge is al heel erg lang weg, maar die canvas roll (gewoon een rechthoekige lap canvas met een leren veter er aan om 'm dicht te binden en vier vakjes er op genaaid) is nog altijd mijn favoriete manier om horloges mee te nemen.

Opbergen doe ik in een paar kisten, maar dat is omdat er zo’n 20 zijn.

Dat gezed hebbende, ik zou misschien eens ophouden te kijken naar van die lompe, dikke watch rolls met zo’n flap en dan van die kussens en tussen-schotten, en misschien gewoon eens zien of er geen leren danwel canvas watch rolls te vinden zijn voor een OK prijs.

Die zijn compacter, onopvallender, en praktischer.

Zoiets dus. 49,95 dollar wordt na import denk ik zo’n 6 a 7 tientjes kwijt, en je gaat zo’n ding echt nooit verslijten.