Even voorstellen, en opzoek naar een goede watchroll

Hoi Fate,
Bedankt voor je reactie, hoe zit het dan met de berscherming? Zou ik die “zachte” rol dan bijvoorbeeld gewoon in mijn rugzak kunnen doen?

Groetjes,
Melle

1 like

Ik neem als ik op reis ga altijd een paar horloges in m’n canvas-rolletje mee in een laptoptas. Die laptoptas is gewoon van leer, zonder enige padding. Ik smijt die tas dus nooit grote afstanden door de aankomst- of vertrek-hallen, want er zitten een laptop en een zwik horloges in.

Een stel horloges die in een rugzak zitten en zelf ingepakt zijn in een canvas roll, daar gaat echt niks mee gebeuren tenzij je als een soort van Mongool los gaat op die rugzak. En met Mongool bedoel ik iemand uit de staf van Genghis Khan.

Als jij normaal met spullen om kunt gaan is er dus echt niks aan de hand. Horloges zijn niet van suiker gemaakt, he? Het is RVS. :slight_smile: Zo’n Alpinist zou je bijvoorbeeld goed kunnen gebruiken om je laptop mee te verpulveren.

De enige caveat: Als je een grote draagbare speaker mee zeult in je rugtas zou ik bedenkingen hebben omdat dat een grote magneet is.

1 like

Hoi Melle, welkom! Drie mooie horloges heb je daar. Veel plezier hier op het forum gewenst.

2 likes

Ons aller Sofie uit Zweden heeft ze.

Precies

die Melle aanhaalt.

@Melle_M Ik heb al jaren zo’n leren watch roll van CNS.
Ben er nog steeds blij mee.

2 likes

Kijk.

Ik vind hun NATO banden echt tranentrekkend slecht (maar ja, het zijn dan ook de Cheapest NATO Straps), maar deze rolls zien er goed uit en zijn ook in leer te krijgen.

@Melle_M, dit kon wel eens een winnaar zijn, voor zes tientjes ben je koopman, en leer zul je niet snel verslijten. Iets met lange-termijn aankoop en zo.

1 like

Bedankt voor jullie reacties! Deze zien er inderdaad wel goed uit. En over bescherming hoef ik me duidelijk geen zorgen te maken😄. Zouden jullie leer of canvas doen?

1 like

Dit.

Die van CNS zijn echt wel mooi en robuust.

Ik kan later vandaag wel een fotootje maken.

1 like

Er zit een flapje aan van zachte stof om de horloges te beschermen. Enerzijds is dit iets wat eerder stuk kan gaan dan het leer zelf, anderzijds is het wel poezeliger voor het horloge.

Ze doen exact hetzelfde in hun canvas rolls:

Ik heb een leren laptoptas en portemonnee (alleen voor passen, maar toch, Castelijn en Beerens is tof spul), dus ik zit nu zelf te kijken naar een Brandy in leer, maar eerlijk is eerlijk… Canvas is zeker net zo mooi, qua materiaal.

0000002195

1 like

Dat zou fijn zijn, bedankt!

1 like

Ja ik vind die groene variant qua kleur gewoon mooier. Maar daar kijk ik nog even naar.

1 like

Op het eind van de rit geen halszaak, ik denk dat ze allebei mooi gaan doen waar je ze voor koopt, dus als je iets mooier vindt dan het andere, gewoon lekker doen.

1 like

Welkom, die eerste seiko is echt prachtig :ok_hand:

1 like

1 like

Leer is zeker mooier dan pu of goedkope namaak, en het gaat zeker ook langer mee (ik draag dan ook vrijwel uitsluitend leren schoenen). Maar ook het mooiste leer is absoluut niet milieuvriendelijk te produceren, zeker niet als je de CO2 uitstoot meeweegt van het vee dat als basis nodig is, want zonder beesten uiteraard geen leer. Om over de diervriendelijkheid en het slachtproces nog maar te zwijgen. So heb elk foordeel se nadeel, om met een bekende Betondorper te spreken.

1 like

Ziet er echt goed uit! Bedankt