Even voorstellen en vraagje

Hallo iedereen,

Al enige tijd gebruik ik het forum om te lezen, informatie in te winnen etc, en blijkbaar heb ik er al 14 uur aan leestijd op zitten, maar nooit actief deelgenomen of me voorgesteld.

Dus aangenaam, ik ben Roy.

Ergens in 2019 werd ik wakker met het idee, ik heb echt een horloge nodig, geen idee waarom, het was gewoon zo, en dus ging ik eens kijken wat zou passen, simpel Quartz, en dus werd het een Casio Edifice, dat voldeed toch niet en heb deze aan mn zoon gegeven, vanaf dat punt ging ik kijken naar automatische uurwerken en ging er een wereld voor me open, met uiteindelijk ook de ontdekking van dit verschrikkelijk interessante en actieve forum, er was zoveel te leren, zoveel te zien, en zelfs zonder actief deel te nemen vermaakte ik me best.

Uiteindelijk kwam ik uit bij mn eerste mechanische horloge, een OriĆ«nt die al snel werd vergezeld door nog een OriĆ«nt, de Ray II, om vervolgens binnen een maand of 3 vervangen te worden voor een Tissot, die ondertussen weer vervangen is voor een Sinn 556 met zwarte parelmoer dialā€¦en elke keer denk ik, dit is degene die blijft, aangezien ik probeer me tot max 2 horloges te beperken.

Nu de vraag, ik was afgelopen zaterdag bij Schaap en Citroen om wat dingen te passen, en heb besloten dat ik absoluut een Santos nodig heb, een large, punt is alleen dat ik een bepaald budget heb gesteld voor mezelf en ik weiger er over heen te gaan, 6k is voor nu even de max, en een Santos de Cartier vinden voor 6 is wat lastig, niet onmogelijk maar het vergt enig geduldā€¦en laat ik dat nou net niet in overvloed hebben, en de Santos 100 XL is ruim binnen budget, en zo makkelijk verkrijgbaar, hij is alleen een stuk groterā€¦dus wat is dan wijsheid, de 100 XL kopen, tijd dragen en eventueel weg doen als ik de daadwerkelijk gewilde Santos kan vinden voor 6k of gewoon geduld hebben tot ie opduiktā€¦ik kom er achter dat ik al dagen switch van mening, wat zouden jullie doen?

32 likes

Welkom, Roy! Geduld hebben, de tijd nemen en toeslaan wanneer het kan. Dat is mijn insteek. Er zijn plenty HF-leden die zich van een grotere dynamiek in de verzameling bedienen en met een heel andere tip komen. Hoe dan ook: kies met verstand. Of emotie. Of tochā€¦ :blush:

3 likes

Welkom bij de club Roy.
Gewoon doorsparen tot het gewenste bedrag en dan kopen. Het scheelt je een tussentijdse afschrijving. :blush:

4 likes

Welkom op het forum!

Ik vind het zelf een beetje gedateerd aandoen zoā€™n oversized horloge. De Santos Large vind ik eigenlijk ook nog te groot

2 likes

Welkom Roy en succes met het ā€˜horlogevirusā€™!

Veel plezier op HF Roy :partying_face:

Van harte welkom!

Welkom!

Welkom hier, en mooi stukje over ik heb een santos nodig :joy::+1:t2:

gewoon je budget oprekken, alle tussenoplossingen kosten geld dat je beter kan gebruiken aan de achterkant, dus ophogen ben je in 1 keer klaar :grinning:

1 like

welkom-home

Zou ik niet doen, ga voor je eerste keuze de L
Kijk regelmatig in ā€œhet blauwā€ daar komt wellicht eentje binnen jouw budget :wink:

Welkom!
En ik zou ook doorsparen.
Soms is een zoethoudertje prima maar een zoethoudertje is meestal maar een klein gedeelte van het budget. In dit geval zou een zoethoudertje het hele budget opslokken. Bovendien zal je flink wat af moeten schrijven bij verkoop om de ultieme Santos te moeten kopen.

Welkom!
Rolex is je antwoord.

3 likes

van harte welkom

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Allereerst welkom.
Ik zou persoonijk rustig verdersparen, geduldig afwachten en dan komt die Santos er.
Zeker af en toe hier in het verkoopgedeelte kijken,

Hartelijk dank allen.

Kan ik me in vinden, punt is voor mij dat ik akelig dicht bij de 2 meter kom qua lengte, en de medium er net iets te klein uit ziet.

Was het maar een kwestie van sparen, het is een kwestie van koppig zijn, ik liet gisteren een deal op Chrono klappen op ā‚¬120, verkoper wilde niet naar beneden, en ik niet naar boven terwijl het makkelijk had gekund

Ik houd zeker het forum in de gaten voor het geval dat, en jullie hebben allemaal gelijk, beter gewoon geduldig zijn, al is dat zoveel makkelijker gezegd dan gedaan, ik zal vast niet de enige zijn die hier tegenaan loopt :rofl:

2 likes

Welkom en veel plezier op het forum. Als ik de juiste Santos echt zou willen, liet ik een deal niet klappen op dat bedrag. Succes met je zoektocht.

Welkom Roy. Veel plezier hier.