Ik begrijp je, als mede-liefhebber ontbreekt het me ook vaak aan geduld maar toch. Die grote Santos ligt als een TV-scherm om je pols, vind ik dan.
Ik heb een Santos in mijn collectie en mijn subjectieve mening is dat een Santos in M veel beter draagt en oogt, het zij dan, je hebt boomstammen van polsen. Het is wel zo dat de stalen versie eerder als L tot zijn recht komt dan de M. Hoe dan ook, Ik zou ff doorsparen.
Hoi Roy.
Welkom, en veel kijk en leesplezier gewenst hier.
VWBje vraag kan ik je niet helpen.
Zoveel mensen zoveel meningen.
Sterk dat de mijne ook de jouwe is.
Welkom!
Neem ruim de tijd om te dagdromen, te dubben, een juwelier bezoeken, foto’s maken en dan, nadat de tijd leidt tot een rijp besluit, aanschaffen en je een week in stilte terugtrekken voor het diepe genieten. Succes.
Nee absoluut niet, daarbij ben ik veel te afgeleid door de kleuren op de dial bij een beetje licht om dat überhaupt op te merken.
Ik heb de medium geprobeerd, en het zag er gewoon wat vreemd uit, ik ben gewoon te groot…tussen maatje tussen de medium en large zou perfect zijn, maar die is er jammer genoeg niet.
De Dumont is wel prachtig, maar uitstekende kroon en geen gaurds is voor mij vragen om problemen jammer genoeg.
Ik heb zelf onlangs mijn leergeld betaald. Iets gekocht terwijl ik eigenlijk iets anders wou.
1 van mijn droomhorloges kwam tussendoor voorbij en ik had het geld niet liggen.
Nu net de minder gewenste verkocht is met een afschrijving en geen idee meer wat ik met m’n centjes aanmoet omdat wat ik echt wil niet te koop is voor mijn budget.
Dus ik zou in één keer doorsparen, en mijn geld achter de hand houden om op het juiste moment toe te kunnen slaan.
Ik denk dat je hier voor een deel antwoord op je eigen vraag als je even nadenkt. Je gaat dan een horloge kopen die je niet echt wilt in mijn ogen . Gewoon doorsparen zou ik zeggen . En welkom hier
Kun je dat nader kwalificeren? Je lengte weten we, maar gewicht, polsomtrek? 1,85, 93kg en 18,5cm hier. Dat laatste is zeer zeker m’n polsomtrek, ik kan het niet vaak genoeg verhelderen.
Twee meter schmee meter. Er zijn hier forumleden die groter zijn dan ik die zich heel senang voelen met een 29mm vintage Santos om de pols, en terecht, want het staat geweldig.
De XL is sowieso te groot. Dan kom je in de L terecht.
Maar de XL is er toch alleen in chronograaf versie? Met 43mm breedte?
Welkom op dit mooie forum Roy. Ik denk, waarschijnlijk snap jij dat ook goed, dat uiteindelijk wij als individu weinig te vertelllen hebben over wat de prijs van een horloge zou moeten zijn. De prijs van jouw gewenste horloge zal toch gedicteerd worden door de markt, dus kwestie vraag en aanbod. Waar je wel controle over hebt is dat je je verwachtingen bijstelt qua waarde van het horloge wat je echt wilt of kijken wat er anders binnen jouw budget te koop is.
1,99m
95kg
Polsomtrek moet ik je even schuldig blijven, kan nergens dat verdomde meetlint vinden, ga zo even bij een vriendin meten…die overigens heel raar reageerde toen ik vroeg of ik dr lint mocht lenen om een lichaamsdeel te meten…geen idee waarom.
Just in case, mn BMI is 24
Ik vermoed dat je gelijk hebt, hij zal inderdaad te groot zijn, en ergens wist ik dat ook wel, als ik dat niet had geweten had ik em gewoon besteld.
Maar aangezien ik persoonlijk de medium iets te klein vond voor mn pols, voornamelijk qua lug to lug, was de enige optie groter gaan.
Maar ik sta absoluut open voor suggesties, ik heb nogal eens de neiging om me blind te staren en dat weet ik heel goed van mezelf.
De Santos 100 XL komt overigens ook time only zonder chronograaf.
Klopt, en daar ligt de crux, hij gaat soms voor 6 of net er onder, de marktprijs ligt ergens tussen de 5800 en 6500 als ik het zo zie, met uiteraard veel meer rond de 6500, maar 6000 zou niet onmogelijk moeten zijn.