Even voorstellen en vraagje

Je wilt een surrogaat aanschaffen?
Waarom zou je iets kopen terwijl je weet dat je er niet echt blij mee bent.
Pas gewoon je budget aan of vergeet het.

1 like

Welkom

Lager dan de mijne, en ook je gewicht is beter op peil dan het mijne. Ik vermoed dat je geen brede pols gaat hebben. Keurig. Dan kan een Medium. :slight_smile:

Wacht even…

Ik was in de nieuwe Cartier catalogus aan het neuzen. Maar we hebben het over een heel ander horloge. Bedoel jij deze?

Zo ja, dan is dat 38x44mm, wat inderdaad maar drie millimeter groter is dan de medium. Dat is een vintage XL, toen de medium/galbee nog als 29mm te boek stond.

Dit is een prima horloge. Ik had de 43mm brede chronograaf in het hoofd (en vond het al vreemd dat die goedkoop zou zijn)

Mooie maat! Excuses voor de verwarring. Niks gezegd, dus, en ik keur 'm goed, al heb ik liever gewone geblauwde wijzers zonder lume of skelettering op een Santos, maar da’s een detail.

Top man, welkom bij de club.

Van harte welkom Roy :+1:

IMG_1947

1 like

Welkom! Wachten en miss wel de 6k loslaten en na bepaalde tijd 7-8k. Uitgeven aan wat je echt wilt :wink:

Ik ben zelf voor de tussentijdse afschrijvingsoplossing gegaan, maar dan heb ik in ieder geval wat moois om de pols in de tussentijd :wink:

Ik snap dit topic niet… :roll_eyes:

Wil je horen dat het logisch is dat je een horloge van 6k laat schieten op €120, oftewel 2%? Die vraag kun je zelf wel beantwoorden toch? Maar goed, je bent op zoek naar meningen dan wel advies dus bij deze een pro tip: als je op zoek gaat naar de allerbeste deal / het onderste uit de kan, dan eindig je 9 van de 10 keer met een horloge waar wat mis aan is. En dat gaat je vervolgens geld kosten. En heb je er überhaupt rekening mee gehouden dat je wanneer je een horloge van 5 jaar of ouder koopt je een service beurt mee moet rekenen (tenzij er een recente service montuur aanwezig is)?

Bottom line: ga niet op zoek naar persé onder de 6k. Ga op zoek naar de beste koop. Is dat meer en heb je max 6k budget: dan heb je (nu nog even) geen geld genoeg voor wat je wilt :man_shrugging:t2:

2 likes

Welkom!

Nee je had gelijk hoor, jij denkt aan deze

Is overigens op te pikken op meerdere plekken voor 4.5k, en daarmee dus goedkoper als de Santos de Cartier

En ik bedoelde deze

Zelfde maat, 43x51mm
Al is het even de vraag of die 43 met of zonder kroon is gemeten, want de informatie online gaat van 38 naar 43 en terug, het is bijzonder verwarrend.

Punt is niet dat ik mn budget niet kan oprekken, het punt is dat ik te eigenwijs ben soms om dat ook daadwerkelijk te doen, ik heb een bedrag in mn hoofd wat realistisch is voor mij, en dan weiger ik daar overheen te gaan.

Het is een soms wat vervelende eigenschap die ik heb overgenomen vanuit professioneel gebied, als de deal boven een bedrag komt dat het voor mij niet meer logisch is, dan loop ik ervan weg, dat is iets wat ik mezelf heb aangeleerd en waar lastig van af te stappen valt, want tuurlijk had ik gemakkelijk dat kleine beetje extra kunnen betalen, maar gevoelsmatig lukt het me simpelweg niet.

1 like

Dat snapte ik uit je verhaal. Mijn punt is dat je daar jezelf mee hebt. Door dit te doen ga je niet een betere deal vinden, maar ga je alleen de aller goedkoopste kunnen kopen. En dat zijn precies degene waar je problemen mee kunt verwachten die je geld gaan kosten. Oftewel vooraf ‘goedkoop’, achteraf duur koop. En voor die goedkoopste Santos die je al dan niet kunt vinden moet je er sowieso vanuit gaan dat hij geen recente service heeft, en dus min. €750 bij de prijs optellen…

Mijn tip: definieer wat in dit geval (een horloge) een logische deal is en denk daarbij ook aan onderhoud, garantie, staat, etc. Als je wilt kun je die dingen ook kwantificeren en dan kom je op een bedrag dat hoger is dan die 6k voor een goede Santos. Dus conclusie; als je eigenwijs blijft over de 6k wordt het of geen Santos of een slechte Santos. Is dat een logische deal?

2 likes

:wave:

En mijn advies is ook echt wachten tot ie voorbij komt. De zoektocht is vaak leuker dan de catch (zei een wijs man ooit) Plaats eens een oproep in het gezocht topic.

Welkom hier.

Van harte welkom op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Mijn mening: geen substituut aankopen doen maar gewoon doorgaan voor wat je graag wilt hebben!:wink:

Welkom op HF. Geniet van je persoonlijke horloge reis en succes met deze beslissing :smile:

Wat jij voorstelt is een doorwrochte TCO analyse. Dat is niks voor de gevoelsmens. :wink:

Ben je een goeie of een slechte inkoper geweest? :thinking::crazy_face:

1 like

Je hebt volkomen gelijk, zoals ik al aan had gegeven heb ik de neiging om me enigszins blind te staren, en daarbij had ik eventuele problemen over het hoofd gezien, ik zal mn budget aanpassen mits nodig en wachten op de juiste deal ipv de “beste” deal.

Beide, en soms zelfs tegelijkertijd, en niet eens geweest, ben het nog steeds.

Dank allen voor de tips, en het vriendelijke welkom, ik ben blij dat ik de stap heb gezet me voor te stellen, ik had duidelijk input van buitenaf nodig.

1 like

Welkom Roy! Ik sluit me aan bij het advies dat al veel gegeven is: lekker doorsparen.

Veel plz op het forum :partying_face:

Welkom hier bij HF !
Ja doorsparen en kopen wat je echt wil.
Anders krijg je spijt.