Ik bombardeer je ook gelijk maar met mijn 2 cents:
Iedereen die hier zegt “als je neigt naar die LLD en je hebt het budget, dan moet je die gewoon kopen” heeft zeker een punt, want dat verlangen wordt niet gestild totdat je dat horloge als zijnde van jou mag ervaren.
Tegelijkertijd lees ik…
… en dan is de vraag waarom dan niet?
Wil je meerdere horloges kunnen variëren tbv kledingstijl? Dan heb je misschien een valide argument, al denk ik dat de Legend Diver heel erg all-round is;
Wil je meerdere horloges kunnen variëren tbv sociale setting? Ik denk niet dat dat nodig is met deze LLD;
Wil je er één horloge bij voor alledaags omdat je vreest dat deze beschadigt? Des te pijnlijker is het dan als je alsnog de eerste kras op deze LLD zet wat ongetwijfeld gaat gebeuren dus zou ik persoonlijk niet doen.
Qua aanschaf, je kan natuurlijk naar de lokale juwelier gaan. Je kan ook hier het “blauwe gedeelte” Horlogemarkt (horloges) waar horloges worden aangeboden in de gaten houden. En je kan ook nog checken wat er in de aanbieding is bij de Longines Outlet Roermond.
Dat je iets kan betalen betekent niet dat je iets moet/wil betalen. Ook al houdt dat soms in dat iets door zelf opgelegde grenzen buiten bereik blijft. Mijn budget is 2000,- en daar wil ik me graag aan houden. Mede door tips van hier al een aantal mooie lijntjes kunnen uitgooien. Super!
En één is geen… ik heb nu een aantal oudere quartz horloges die ik wisselend draag en dat zal ik ook wel blijven doen. Het ene horloge past nou eenmaal beter bij een outfit dan het andere. Daarom is het nu ook zo lastig kiezen…
Welkom op HF, Hans!
Het is al gezegd: als jij helemaal weg bent van de LLD en je hebt het budget… kopen, dat ding! Er komt vast nog het e.e.a. bij en dan kun je maar beter goed beginnen!
Dat gezegd hebbende. Ik heb, denk ik, enkele tientallen duikers gehad. En de leukste en fijnste zijn/waren misschien wel van het merk Squale. En dan, in het bijzonder, de 1521. Heerlijk comfortabel, super degelijk, mooie heritage en gewoon goeie looks!
Er zijn diverse uitvoeringen. Deze is bijvoorbeeld heel gaaf.
Neh. Die heb je niet of nauwelijks nog. Christopher Ward maakt er wel eentje:
De Longines heeft, net als de meeste andere duikers die er heel hard als een compressor uit willen zien, een doodnormaal schroefdeksel met een pakking ertussen.
Is dit niet vragen om problemen/spijt? Ik vind die anderen er niet op lijken, dat is zeker. In hun eigen recht zijn ze misschien de moeite, maar niet als je de legend diver begeert. Dan zou ik op zoek gaan naar de meeste passende deal, desnoods net van t nieuw af.