Beste HF’ers
Jullie zullen mij reeds al wel ergens zijn tegengekomen op het forum. Ik wou eerst de sfeer op het forum eens opsnuiven en dat bevalt me tot nu toe uitermate goed! Met de fijne acties (met name de kalender die heb ik reeds aangekocht.) en het recht voor de raap advies/meningen die je hier altijd kan verkrijgen.
Mijn naam is Jo en ik ben afkomstig uit het zuiderse belgiestan Mijn huidig leven bestaat vooral uit werken en studeren aangezien ik een bachelorstudie combineer met een voltijdse job. Mijn voornaamste interesses zijn horloges, motoren en elektronica maar voor de 2 laatste heb ik tegenwoordig weinig tijd waardoor ik meer in de richting van horloges word geduwd. Wat mij ook doet langen naar de wat luxere horloges en ik reeds een hele waslijst als een wishlist heb. Hoe voorkomen jullie dat jullie volledig down de rabbit hole gaan en al je verdiende centjes in ‘het klein grut’ blazen zoals de mannen van de tijd zo mooi verwoorden?
In mijn huidige wishlist staat het volgende:
- Oris big crown pointer date
- Baltic hermetique router
- Baltic aquascaphe
- Rado golden horse
- Bulova Jetstar
- Seiko Spb143
- Seiko Srpg03
- En 70% van de horloges die in de blauwe sectie passeren
Tijd zal hopelijk raad en gezond verstand brengen om de juiste keuze te maken zodoende ik mezelf niet op de bijstand werk.
Op naar mijn huidige pronkstukken. Deze zijn vooral gekocht met een beperkt budget in het achterhoofd.
Eerst en vooral mijn Poljot, hiermee is het ong 3j geleden begonnen. Ik wou eens iets anders dan het 13 in het dozijn horloge en tijdens mijn zoektocht viel mijn oog hierop waardoor ik meteen verkocht was. Hij is jammer genoeg momenteel binnen voor herstelling. Bij deze kan ik ook met zekerheid zeggen dat die nooit de deur uit gaat.
Reeds gefascineerd door de Russische horloges en hun aparte/leuke designs voor het beperkte budget was ik enkele weken opzoek naar een horloge voor de speciale gelegenheden waardoor mijn zoektocht mij bracht naar hier, het forum en de aankoop van mijn Slava Fridge. De aparte kast, het klassieke en toch het in your face goud deed me de knoop doorhakken om hem aan te kopen. Als iemand meer informatie heeft over deze modelletjes dan hoor ik het graag!
En hier is mijn laatste aanwinst, mijn Seiko srpe53. Ik wou een daily beater waarbij ik naar niets moet kijken en snel en makkelijk een andere look kan creëren door een ander bandje eraan te zetten. Door die laatste reden heeft mijn snkd99 plaats moeten maken omdat ik mij mateloos stoorde aan de geïntegreerde endlinks, non hackable seconde wijzer, 50m wr en de weinige lumen op de indices. Er reeds een lederen bandje onderweg en ik verwacht nog een miltat bracelet voor mijn kerst van mijn vriendin.
Met vriendelijke groeten
Jo.