Even voorstellen (+ foto's collectie)

Hallo allemaal,

Ik ben hier terecht gekomen toen ik op zoek was naar een vakantiehorloge en de Vostok Amphibia van @NielsV overnam. By far mijn goedkoopste horloge maar één die altijd weer een lach op mijn gezicht brengt. Na een lange tijd van meelezen vond ik het tijd om wat actiever bij te dragen aan dit forum en dan is het wel zo netjes om me even voorstellen…

Kort over mezelf: ik ben 27 en woon in Utrecht. De huidige collectie (+ aantal wrist shots) vinden jullie hieronder. Tevens verwijs ik jullie graag door naar het NA-topic van de Zenith Rainbow die ik deze week heb aangeschaft.

Een korte samenvatting van mijn huidige selectie (van linksboven met de klok mee)

• Le Phare chrono eind jaren 60/begin 70 met Valjoux 7733 uurwerk. NOS gekocht maar krijgt (te) weinig draagtijd. Zal waarschijnlijk in de verkoop gaan. Ontzettend mooi contrast tussen subdials en champagne/bruin-achtige wijzerplaat. Daarnaast opvallende lumeplots naast de rode uur aanduidingen.

• Richard chrono met Lemania 1873 uurwerk, één van de meest befaamde chronograaf uurwerken dat ook zijn weg vond in de eerste Omega Speedmaster (caliber 861). Ontzettend mooi contrast tussen het wit, donkerblauwe subdials, lichtblauwe rehaut en fel oranje wijzers. Er zwerven er een aantal op internet rond. Er zijn geruchten dat ze zijn ontwikkeld ter marketing/promotie van het Ford GT40 Gulf team dat viermaal op rij Le Mans won (1966 – 1969). Jean Richard (wat via-via het overblijfsel is van het vroegere Richard) heeft mij echter geen reactie hierover gegeven.

• Vostok Amphibia

• Sekonda 3017: Russische chronograaf waar @Davidf40 hier veel meer over heeft geschreven. Waarschijnlijk één van de weinigen hier (of enige, weet niet of die van @Davidf40 binnen het forum is gebleven?). Conditie is zeer goed te noemen en dit horloge krijgt altijd veel complimenten.

• Zenith Rainbow (zie NA topic).

• Zenith Class Elite met Caliber 680: draag ik het meest naar werk. Uurwerk is ultra-dun en zeer accuraat. Zenith Elite is m.i. een ondergewaardeerde dress-watch lijn. Met 37mm perfecte maat.

Twee horloges die ik de komende jaren aan mijn collectie wil toevoegen zijn een Omega Constellation pie pan en een Zenith El Primero (om mijn Zenith trio te voltooien). Waarschijnlijk de flyback met gekleurde wijzerplaat.

Daarnaast ben ik op zoek naar een Zenith Elite Diver in de mango [oranje] uitvoering maar die zie je weinig langskomen. Mocht iemand die ooit tegenkomen dan weten jullie mij te vinden :wink:

Groet, Pieter

IMG_4011

IMG_3905

36 likes

Welkom Pieter, mooie collectie :+1:

Welkom Pieter!

Welkom Pieter, mooi spul👊🏻

Hoi Pieter, welkom👍

Welkom! Mooie Strela :+1:

Welkom! Prachtige collectie

Welcome, enjoy!!

Welkom Pieter!

Leuk dat je de Vostok nog steeds hebt! Mooie collectie ook!

Welkom :grinning:

Welkom Pieter! Fraaie collectie en een topintroductie!

Pieter, welkom en veel plezier op ons mooie forum. Leuke collectie.

Welkom!

Pieter, welkom op HF!

Welkom Pieter.

Mijn beste,

Leuk, weer een enthousiaste HorlogeLiefhebber!!
Pieter, van harte welkom dan ook binnen de gelederen van dit sympathieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Pieter en veel plezier op het forum!

Welkom

Welkom Pieter ! Pracht collectie :ok_hand:

Welkom