Ik lees nu al even mee, maar had een account gemaakt om hier iets te kopen.
Ik ben al tijdje op zoek naar een horloge (nog voor mijn 21e verjaardag van januari :)) en na de examens van juli ben ik eens paar juwliers binnen gestapt. Had al eerder Oris gezien, en op de een of andere manier spreekt dat merk me wel serieus aan. Vooral de divers! Eerste winkel hadden ze geen divers meer (ging stoppen met Oris te ‘dealen’, maar wel een BC4. Mooi ding, maar niet helemaal mijn ding.
2e winkel, tijdje later.
Een longines uit de master collection: zeer fijn afgewerkt en heel mooi, maar te klassiek voor mij (ooit komt er wel een klassiek horloge, alleen eerst iets anders nu).
Een Breitling Colt. Mooi, maar kon me niet overtuigen en 2000 blijft imo veel ‘voor een quartzje’ (no disrespect richting quartz hoor).
Hamilton khaki x-wind. Zeer mooi, niet duur, maar wederom: klikte niet echt.
Longines Legend Diver: Ik vond hem toen al zeer mooi, maar te klassiek als enige horloge. Ben redelijk sportief en stevig gebouwd dus de Oris divers bleven mij het meest aanspreken. Nu ik echter meer foto’s heb gezien hier op het forum vind ik de Legend Diver echter steeds mooier worden. Misschien iets voor de toekomst.
Enkele Oris divers (geen prodivers): ze dragen kleiner dan ze eigenlijk zijn (ik haat van die ‘oversized fashion krengen’), en zelfs 46mm viel niet uit de toon op mijn niet echt heel dikke pols. Heb wel een stevige onderarm (+ ben 1m90 en 100kg) dus dat compenseert goed.
Nu weet ik welke ik ga halen (moet nog even tijd maken want heb herexamens nu ), maar ik zeg nog niets welke, dat mogen jullie raden
Het is een model dat ik op de site van Oris net het minste vond.
In de tussentijd heb ik al een ander horloge gekocht, vooral als ‘beater’: op vakantie, tijdens het klussen etc. + dat het handig is om op het examen een horloge te hebben :p.
Vereiste was dat hij waterdicht was, dus een vintage seiko diver viel helaas weg (vaak niet terug waterdicht gemaakt).
Het is een Seiko skx007 geworden, overgenomen van iemand hier op het forum. Kreeg er een zwart-groen-rode Nato strap bij. (originele rubber had hij geruild).
Heb er ondertussen op de markt een zwart lederen bandje voor gehaald en via een ander forumlid een Isofrane-style rubber (superzacht en comfortabel!) en een bruin leder bandje.
Dit is trouwens mijn eerste ‘echte’ horloge (6 jaar terug een festina’ke gehad).
Welkom op het forum. Leuk verhaal en prima keuze voor een eerste ‘echt’ horloge.(tu) SKX007 is natuurlijk altijd goed en die nato en Isofrane staan 'm goed (ben zelf wat minder van de lederen banden aan een duiker…).
Ben benieuwd welke Oris het gaat worden. Houd ons op de hoogte en misschien vast een tipje van de sluier?
Ben benieuwd welke Oris het gaat worden. Houd ons
op de hoogte en misschien vast een tipje van de
sluier?
Het was ongeveer 3 jaar geleden dat ik voor het eerst ergens Oris horloges zag liggen. De divers, met hun aflopende case, spraken mij direct aan!. De golvende lijntjes op de wijzerplaats idem.
(Heb altijd een interesse gehad in oceanen/de onderwaterwereld, dus misschien zo dat ik iets voor divers heb?)
Toen ik thuiskwam en google’de op Oris kwam ik op de Great Barrier Reef LE uit. My god, wat vond ik hem mooi :p. Toen echter nog serieus uit mijn bereik.
Ondertussen is de GBR nergens meer te verkrijgen helaas (ook niet 2dehands zover ik heb kunnen vinden) (en dit is hem dus niet die het gaat worden). Eens kijken of iemand ondertussen kan raden welke Oris ik ga halen
Leuke Seiko, ook om erbij te houden als je een Oris hebt gekocht. Voor een Oris hoef je overigens niet ver te rijden, want het enige officiële Oris Servicecenter voor de Benelux zit in … Budel! Ze verkopen er ook Oris horloges, hebben er een mooi collectie op voorraad en kunnen de rest snel leveren. Ongetwijfeld ook op proef als je serieus interesse hebt. Zie www.nieuwendaal.com !
Van harte welkom. En skx007 is altijd goed. Alleen vind ik een duiker met bezelinlay vaak minder mooi op een lederen band. Gezien je verzameling straps, heb ik zo een vermoeden dat 't misschien niet jouw ding is, maar zelf vind ik em geweldig zitten op m’n custom Oyster bracelet van Rob.
En als je GBR mooi vond, gok ik op de 01 743 7609 8454-07 4 24 34EB. En gezien bovenstaande dus niet de 01 743 7609 8454-07 8 24 01PEB
Was misschien niet zo duidelijk, maar het is eentje uit de aquis serie (valt ook onder de ‘duikers’ van Oris)
over de skx007: de lederen bandjes: mja, ik heb de Timefactors polyurethane (= isofrane ‘kloon’) er nu op, en die blijft er voorlopig ook op. Lekker comfortabel en sportief
Oh, nog iets over die seiko: Ik denk dat ik zowat een van de meest afwijkende heb er zijn: +2min / dag
Horloge zou normaal 2 jaar oud moeten zijn (maar bijna nooit gedragen, wat er wel aan te zien was)
Was misschien niet zo duidelijk, maar het is
eentje uit de aquis serie (valt ook onder de
’duikers’ van Oris)
over de skx007: de lederen bandjes: mja, ik heb
de Timefactors polyurethane (= isofrane ‘kloon’)
er nu op, en die blijft er voorlopig ook op.
Lekker comfortabel en sportief
Aan diegenen die me welkom wensten: Thanks
oef… had je ons mooi even tuk.
ik vind t moeilijk te zeggen. gezien de oranje elementen op de gbr zou ik denken aan de maladives. maar die vind ik op de site eigenlijk al mooi.