Na iets minder dan een jaartje mee te lezen op dit forum als een vlieg op de muur, leek het mij inmiddels wel gepast om zelf een account aan te maken
Ik ben al enkele jaren erg geïnteresseerd in de wereld van klassieke herenmode. De vele pakken, dassen en schoenen plegen geregeld een aanslag op mijn portemonnee, en daar is sinds een jaar of twee ‘helaas’ ook de horlogehobby bijgekomen. Het begon al toen ik voor mijn twaalfde verjaardag een TW Steel kreeg van mijn vader. Ik had hem zelf uitgezocht, wat een machtig mooi ding vond ik het haha. Tegenwoordig is een kast van 42mm op z’n zachtst gezegd niet meer mijn stijl. Daarna kwam de klassieke Daniel wellington en andere prullaria fase voordat ik eindelijk iets meer onderzoek begon te doen naar automatische horloges en verschillende merken. Ik begon met enkele quartz seiko’s, waaronder een SWR052P1 en SUR421P waar ik nog steeds erg tevreden mee ben. Mijn eerste ‘echte’ horloge was een Omega Seamaster de Ville (ref. 135.020) uit 1966, het geboortejaar van mijn moeder.
Deze heb ik kort voor haar overlijden samen met haar uitgezocht en is dus nog altijd mijn speciaalste horloge. Sindsdien is er een Cartier Tank Américaine ref. 1730 uit 1999, een DJ ref. 16238 met blauwe dial uit 1989 en als meest recente NA deze maand een tudor prince date day 76213 uit 2007 bijgekomen. Zoals jullie kunnen zien, zijn al deze horloges (geel)goud, vandaar maar deze gebruikersnaam gekozen. Ik draag een gouden zegelring (ook van mijn moeder geweest) en kan er als purist niet zo goed tegen als ik een volledig stalen horloge draag omdat het voelt alsof dat clasht met het goud van mijn ring. Beetje gek wellicht maar afijn, iedereen heeft zo zijn rariteiten haha.
Voor nu is het wel eventjes klaar, maar zoals jullie als geen ander weten begint het soms alweer te kriebelen… Het lijkt me bijvoorbeeld leuk om wat te experimenteren met verschillende (nato) straps op bijvoorbeeld een Hamilton Khaki Pilot H76245840. Eerst maar eens wat meer oriënteren en rondlezen hier . Wil overigens ook leren om betere wristshots te maken, want dit lijkt natuurlijk nog nergens op
Nog een fijne avond en hopelijk tot in een ander topic!