Even voorstellen: GoldRush

Welkom bij de club.

Welkom hier.

Welkom :hugs:!

welkom hier :ok_hand:

Welkom hier.

Ik zou ergens wel willen dat die uitspraak verbannen werd. Die Seiko’s zijn zeker echte horloges. Het huis bestaat sinds 1881, en ze hebben meer technologische innovaties op hun naam staan dan heel veel andere huizen in die markt. En, niet geheel onbelangrijk, het is een onafhankelijke producent die niet van één of ander zielloos luxe conglomeraat is.

Wij zijn door marketing mensen geïndoctrineerd om een tourbillon “echter” te vinden dan een simpel quartz uurwerk, maar in historisch, technologisch en maatschappelijk opzicht is dat laatste toch echt betekenisvoller dan dat eerste.

Zelfs een Daniel Wellington is een echt horloge wat met zijn eenvoudige quartz uurwerkje niet alleen accurater is dan zo’n beetje elk mechanisch horloge wat je maar kunt kopen, maar wat de culminatie van 10.000 jaar vooruitgang van de wetenschap vertegenwoordigt.

Dat je wegens mode- of lifestyle-overwegingen technisch inferieure en anachronistische horloges leuker vindt dan de Daniel Wellington kan ik begrijpen, maar dat maakt het niet minder “echt”.

Een verlichte keuze voor de heer die van goed stijl houdt. :+1::smiling_face:

4 likes

Welkom op HF, mooie collectie!

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom welkom :hugs:

1 like

U heeft natuurlijk helemaal gelijk. Ieder horloge is in principe een echt horloge en heeft een plaats binnen de horlogewereld. Al is het maar om verdere interesse in de hobby te wekken bij mensen! Zoals bij mijzelf ook geval is geweest Ik ben ook zeer tevreden met mijn seiko’s en vind het ook een fantastisch merk (ben al aan het kijken naar een Alpinist SPB212J1). :wink:

Welkom :wink:

1 like

De omega is prachtig.
Het verhaal erachter maakt m nog mooier

1 like

Haha
Schat, ik heb nieuwe kleren nodig.
Heb niets dat bij mijn horloge past

1 like

Welkom op het forum :+1: ja goud, daar ben ik ook wel liefhebber van :grinning:

1 like

Welkom.

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

welcome home

1 like

Welkom!

Mooi verhaal🙌
Mooie hobby.
Net als audio🤪
Kun je jezelf helemaal in verliezen.

Fijne avond!

1 like

Ik reken die Seiko’s ook gewoon onder de “echte” horloges hoor, Seiko heeft een lange geschiedenis en maakt heus kwaliteitsspul!

Dat gezegd hebbende… Welkom aan boord!

Edit: gereageerd voor ik alle comments had gelezen… ik had kunnen weten dat @Fate_Amenable_To_Change me voor zou zijn :joy:

1 like

Welkom! Mooie collectie heb je al :slight_smile:

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving

1 like