Even voorstellen,… good Ol’ 6139

Welkom hier.

Welkom Ben, leuk introductie verhaal, veel plezier op HF!

Welkom bij de club Ben.

Hahaaa dank voor het toezwaaien van lof, maar als het gaat om onverwachte inzichten, gefundeerde toelichtingen en uitweidingen, enigszins opruiende opmerkingen en duidelijk profileren,…dan heb je aan @Fate_Amenable_To_Change een van de toppers hiero.

Ik hou daar wel van, en als hij boos is dan laat je gewoon een horloge op de grond vallen… kinderachtig maar waar :thinking::disappointed:

@Benpuntnl , je hebt allang gemerkt dat je in een warm bad ingestapt bent.
Je zult ontdekken dat er meer zijn die op hun eigen wijze bijdragen aan dit tijdelijke clubje
Geniet daarvan en draag bij.

Gaat je gewoon meer plezier geven en waarschijnlijk hou je minder euro’s over aan einde van de maand :joy:

Goeiemorgen trouwens,
Ik ga zo naar Utrecht.
:rofl:

1 like

Hoi Ben,

Van harte welkom om dit gezellige forum. Leuk verhaal ook over je Seiko!
Zo heb ik in de kast nog mijn Pulsar liggen die ik kreeg met het behalen van mijn middelbare school diploma. Draag heb niet meer, maar heeft wel een prominente plek in mijn horlogedoos.

Zo herinner ik me dat incident niet. Ik kreeg bijna een hartverzakking omdat ie uit m’n vingers glipte, Henk. Da witte gij ook. :slight_smile: :slight_smile:

Dat spijt me oprecht voor je, maar ik ga zo naar de Zuidas, en da’s erger, dus ik houd m’n mond maar. :thinking:

Uit nieuwsgierigheid, wat is de lug breedte?

1 like

Hahahahaha, ik heb het voordeel dat ik je gezicht zag toen het gebeurde :woozy_face:

1 like

Welkom Ben! Leuk stukje persoonlijke geschiedenis :wink:

Welkom!

De lugbreedte is 18mm

1 like

Ben, welkom!! Mooi verhaal en mooi horloge.
@Mipnick daar is ie…

Ben, Ik heb even gekeken maar wat ik nog heb liggen maar helaas geen schakels voor deze band. Ik zal nog even spitten in de berichten want ik heb dit jaar een beste hoeveelheid aan bracelets / delen verkocht aan een HFer. Ik zal even door de fotos spitten. Als er iets interessants tussen zit dan vraag ik die HFer wel of hij wat voor je kan betekenen.

4 likes

Welkom Ben!

Fotos nagekeken maar helaas geen correcte links gevonden.
@domega heb jij toevallig nog links liggen voor de bovenaan getoonde bracelet van @Benpuntnl?

@Benpuntnl hier nog de groeten van mijn Seiko 6139

Inmiddels nog de enige die ik heb. Eerder heb ik meerdere versies gehad van de 6139 serie, geweldig model!!!

2 likes

Op het risico af dat het een duurdere band is dan je bij het horloge voor ogen had… Nomos heeft een heel erg strakke sportband van 18mm in de aanbieding waar ik van zou kunnen vermoeden dat ie er niet bij zou misstaan.

Maar als je op de baai of bij sites als horloge.nl of zo gaat zoeken naar vervangingsbanden (of Seiko aanschrijft) dan moet je altijd de nummering op de kast noemen… Je bent dus op zoek naar een 8040 band, gebaseerd op die foto van je caseback, waarbij 6139 je uurwerknummer is.

Aardig wat incomplete Seiko bracelets verzameld hier, en steeds merk je weer hoe divers die ontwerpen zijn… Ik heb wel een stukje met ’ H’ schakels, maar de mijne lopen licht rond, en die oude speedtimer heeft prachtige vlakke schakels, en zo te zien ook met iets andere breedte want bij mij is de grootste schakel 25mm…
Een eenvoudige 'tussen’oplossing is natuurlijk de extender om je clasp een stukje te verlengen - die zijn nog wel te krijgen lijkt me @Benpuntnl
Succes!!!

1 like

Gaaf horloge, welkom!

Daar had ik gekeken, zelfs ook 1 besteld, paste goed, maar was veel te modern voor de klok, deed afbreuk.

1 like

Jammer. De Nomos sport band van 360, of die andere van 120? Laat ik een Nomos hebben en nieuwsgierig zijn naar hoe dat zou staan zeg. :slight_smile:

Succes met de zoektocht.