Even voorstellen (incl. horlogereis): Speedy Gonzales

Beste horlogeliefhebbers,

Enige tijd kijk & lees ik al mee op het horlogeforum. Met ontzettend veel plezier. Het leek me daarom leuk om mezelf kort voor te stellen en jullie voornamelijk mee te nemen in mijn horlogereis. Ik ben geboren en getogen in het Oosten van het land en momenteel woonachtig in de Randstad.

Horlogereis:

Horloge 1 - Tag Heuer Formula 1 WAZ1110.FT8023

Ik neem jullie graag mee naar een vijftal jaren geleden. Velen van jullie zullen het gevoel wel herkennen: enthousiasme, adrenaline en impulsiviteit. In combinatie met de website ‘Catawiki’. Jullie voelen hem vast al aankomen, want dit is een spannende en onweerstaanbare cocktail. Ik zag daar een Tag Heuer, waar op dat moment rond de €700,- op geboden was. Leek mij een mooie deal als ik deze kon krijgen voor €720,-.

Ik geboden op het horloge, en welverdorie, kavel gewonnen! Na een aantal (spannende en langdurende) dagen het horloge thuis ontvangen. In eerste instantie blij, maar toen het horloge duurder bleek uit te vallen dan in mijn hoofd verwacht en ik geïnteresseerd werd in automatische horloges was de liefde van korte duur. Een mooi leermoment, je kent ze vast wel;)

Als nieuwe gebruiker mag ik maar twee foto’s posten, die bewaar ik voor de volgende horloges. Een plaatje van deze zal ik in de reactie plaatsen.

Horloge 2 - Omega Seamaster Professional (25318000)

Na mijn Tag Heuer enkele maanden later (met wat verlies) te hebben verkocht, ben ik mij meer gaan verdiepen in horloges. De merken Omega en Rolex spraken me erg aan. De historie, de kwaliteit, het imago hoe beide merken (op elk hun eigen manier) bekend stonden. Kortom; het totaalplaatje. Toendertijd was een Rolex voor mij financieel nog niet haalbaar, dus ging ik kijken naar een mooie Omega.

De Omega Seamaster Professional herkende ik uit de James Bond film. Ik vond het een gaaf horloge. Mooie duiker, een automaat (vond ik belangrijk) en een prachtig merk. Toen was de keuze snel gemaakt - dit horloge moest en zal er komen. Zoals velen van jullie wel zullen herkennen, eindeloos op marktplaats zitten speuren totdat de juiste deal voorbij kwam. Uiteindelijk goed contact met een Seamaster eigenaar, met D+P, leuk ontvangen en een snelle deal gemaakt. Ik blij met m’n eerste Omega en automatische horloge!

Ook voor deze geldt, vanwege de 2 plaatjes die ik mag posten, een plaatje van deze zal ik in de reactie plaatsen.

Horloge 3 - Rolex Seadweller (16600)

Nog steeds ontzettend blij met mijn Seamaster, bleek enkele maanden later dat het slecht ging met mijn opa. Een tijdje later is hij helaas overleden. Toen er wat geld vrijkwam uit de erfenis wilde ik iets moois kopen wat mij voor altijd aan hem deed denken. Dit was het moment dat mijn ‘grailwatch’ realistisch werd.
Ik heb zelf altijd hard en veel gewerkt en goed gespaard waar dat kon.

Ik was altijd gefascineerd door de Submariner en Sea-dweller. De 90’s en 00’s modellen. Ik weet niet precies waarom, maar deze trokken altijd mijn aandacht. Misschien toch net iets minder bling, iets kleiner formaat (voor mijn kleinere polsen) en de gedachten van een horloge dat gedragen was interesseerde me. Dan had het horloge een specialere historie en ‘karakter’ praatte ik mezelf aan. Uiteindelijk speelde prijs ook een rol.:slight_smile:

De Submariner vond en vind ik prachtig. Wie kent het horloge niet? Mooie historie, prachtig design en voor alle occasions draagbaar (vind ik). Echt een medaille om de pols. Toch werd deze het niet, omdat ik de Sea-Dweller leerde kennen.

In principe qua design redelijk vergelijkbaar, maar toch net wat anders. Geen cyclops maar wel een datum, heliumventiel, iets dikkere kast en nog een aantal andere kenmerken. Het model sprak me net iets meer aan en ik was verliefd. Ik weet waar jullie van houden: foto’s.

Deze is zeker een foto waard, vind ik! Zie hier:

Dit horloge is mijn ultieme trots en gaat nooit meer de deur uit.

Horloge 4 - Omega Speedmaster Professional 80’s (145.022)

Met de komst van de Seadweller, merkte ik dat ik de Seamaster minder vaak ging dragen. Toch 2 duikhorloges en heel eerlijk gezegd vind ik de Seadweller gewoon mooier. Dus, de Seamaster eruit. Maar, ik zou geen horlogeliefhebber zijn als er geen nieuw horloge bij moest komen.

Zoals eerder gezegd ben ik altijd fan geweest van het merk Omega. Een model wat mij ook altijd aansprak, was de Speedmaster. Een mooie chronograaf, bijna ongewijzigd design en natuurlijke schitterende geschiedenis. Het moest dus een handopwinder worden. Dit leek mij het perfecte horloge, naast de Sea-Dweller, als ‘two-piece’ collection.

Ik ga jullie niet langer bezighouden met mijn verhaal, daarom hier een foto van mijn Speedy uit de 80’s:

Wat nog te wensen?

Ik ben voor nu erg blij met deze ‘two-piece’.

Ik heb een Explorer 1 altijd een heel mooi horloge gevonden. Simpel en elegant. Ik vind het een enorm goed gelukt model. Ik ben dol op tritium, dus het zou dan om een 14270 gaan.

Iedereen weet hoe het gaat, het is afwachten geblazen totdat de kriebels weer beginnen te komen.

Welke horloges hebben jullie nog te wensen? Ben benieuwd.

Dit was hem voor nu horlogeliefhebbers. Fijne dag allemaal en bedankt voor het lezen!

60 likes

Zie hier de foto’s van de Tag Heuer en de Omega Seamaster:

17 likes

Welkom hier bij HF !
Ik heb nog zoveel horloge wensen.

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom. Veel plezier op het forum.

1 like

Mooie horloges :ok_hand: Welkom op het forum

1 like

Welkom hier, knappe verzameling al :wink:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom! Mooie reis en wat fijn dat je je Rolex kon kopen. De explorer 1 vind ik ook prachtig, maar boven mijn horlogebudget.
Welke heb ik nog op mijn lijstje? Tja, allereerst moeten minimaal vier horloges het veld ruimen (Mondaine ny edition, Iron Annie Monotimer, Q&Q EN Seiko Sports). Dan heb ik op mijn lijstje met mogelijke aankopen:
-De Brunmontagne 40mm zilveren wijzerplaat. Draag ik op dit moment als fiffer.
-De Brunmontagne HFLE2021 editie. Die staat nu in het blauw, maar ja, eerst moet er dus e.e.a. uit.
-Een Citizen ecodrive, max 38mm, witte of zilverkleurige wijzerplaat
-Een Casio, welke weet ik nog niet: een illuminator of een analoge, met liefst witte of olijfgroene wijzerplaat.

Als er een leuke Vostok voorbij komt hier, ga ik die wel kopen. En ook leuk geprijsde vintages.

4 likes

Mooi verhaal en dito horloges :+1: welkom!:+1:

1 like

Welkom op HF!

1 like

Van harte welkom hier op het mooie en gezellige forum.

Poeh, een aantal staat op mijn lijstje. Echter, of het ooit zover gaat komen, geen idee.

Met stip bovenaan, de Omega Aqua Terra

Verder zijn Meistersinger, Junghans en Nomos merken die mij erg aanspreken qua looks.

Edit: Longines Legend Diver staat ook heul hoog op de lijst.
Maar goed, laatste jaar veel te veel gekocht, grote verbouwing achter de rug en vakanties die er aan zitten te komen. Ik houd mij voorlopig maar even gedeisd

4 likes

Welkom bij de club van uurwerk gekken :sweat_smile::+1:

1 like

Welkom bij de club Speedy.

1 like

Mooie horloges heb je! Gave horloges ook op de wenslijst. Genoeg om bij weg te zwijmelen als ik het zo hoor. Ben benieuwd naar mogelijke NA’s van je in de toekomst.:slight_smile: Groetjes!

Gaaf die Aqua Terra! Mooie kleur plaat ook. Was zelf ook altijd erg geïnteresseerd in de Aqua Terra 2503.80. Wellicht in de toekomst.

Ben benieuwd naar vakantiekiekjes van je horloge binnenkort!:slight_smile:

1 like

Bedankt. Ik hoop dat je weer in goede gezondheid bent!

2 likes

Bedankt, jij ook!

Welkom op HF en veel plezier hier gewenst!

1 like

Welkom, mooie collectie zo!
Wat ik nog wil? ik wil altijd alles :sweat_smile: :rofl:
Blijft toch lastig in mijn hoofd…
Veel plezier hier op het forum :smiley:

2 likes