Even voorstellen: Jurriën

Hallo,

Sinds vandaag ben ik lid van dit forum en tsja, dan is het wel zo netjes om bij binnenkomst je even te introduceren. Dus hierbij! Mijn naam is Jurriën, 27 jaar oud, getrouwd, vader van twee prachtige kinderen (anderhalf jaar en 10 weken) en woonachtig ergens waar ze erg lelijke ministeriële gebouwen hebben gebouwd in Zuid-Holland.

Ik houd van snoepjes. En met snoepjes bedoel ik mooie dingen. Het hoeft van mij allemaal niet duur of uitbundig te zijn, maar ik kan er van genieten om zoiets te bezitten of te dragen. Mooie nette schoenen, een fijn overhemd, een mooie tas, je kent het wel. En ja, dus ook een mooi horloge. Mooi is natuurlijk betrekkelijk, maar soit, ik vínd het mooi. Na jaren een simpele Seiko quartz gehad te hebben ging het bandje hiervan kapot. Hoewel het vervangen van het bandje een goedkope en snelle oplossing is, heb ik echter dit voorval aangegrepen om maar eens te kijken naar een nieuw (of tweedehands) horloge.

En zo geschiedde. Mijn zoektocht bracht me allereerst bij (voor nu, in elk geval) onbereikbare merken, maar langzamerhand kreeg ik een steeds beter beeld wat ik nou wilde hebben: een mooie, relatief simpele, ingetogen mechanische automaat op leren band. En zo kwam ik uit bij het merk Frederique Constant. Via de welbekende tweedehands platforms uiteindelijk afgelopen vrijdag een FC-306MC4S35 weten te bemachtigen. Wellicht voor velen van jullie een lachtertje, maar voor mij als vader van twee geldslurpers is het al heel wat. Het gaat mij geenszins om de waarde, ik ben geen verzamelaar (niet van horloges althans, ik verzamel wel achterlijk dure jazzplaten. Tsja, ieder z’n gebrek). Prachtig om via de achterzijde van de kast het uurwerk te zien werken.

Sinds vanmiddag lid van dit forum, en ik heb al enkele liters kwijl van mijn beeldscherm moeten halen. Mijn God, wat een hoop prachtige horloges!

Ik denk niet dat ik een heel actief lid zal worden, maar ik denk wel dat ik vaak genoeg even door de topics scroll om weg te dromen bij jullie geweldige horloges.

Zo, dat was het eigenlijk wel.

Fijne avond!

Groeten,

Jurriën

73 likes

Jurriën … welkom op het hf.

1 like

Welkom :beers:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Welkom op HF! En een FC kan hartstikke mooi zijn hoor, lekker van genieten.

1 like

Welkom :smiley:

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Merci. O, ik ben er ook zeker content mee. Maar ik kan begrijpen dat het voor de die-hard liefhebber dit instapmodel niet veel spannends is.

Het is voor mij ook een gebruiksvoorwerp, een werkpaard. Het moet functioneren en het moet bij gebruik een lach op mijn gezicht toveren.

Alle anderen: bedankt voor het welkom heten.

3 likes

Welkom :wave:

1 like

Welkom!:+1:

1 like

Hartelijk welkom!

1 like

Welkom hier op HF🙂

1 like

Bonsoir Jurriën.

Veel plezier op HF!

1 like

animaatjes-welkom-4533576

1 like

Welkom op HF, Jurriën! En gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Heb je een foto?

1 like

Dag Ed, die heb ik! Bandje is verschrikkelijk, maar daar is al een nieuwe voor besteld.

9 likes

Welkom :+1:

1 like

Dat is een heel nette! Veel plezier ermee!

1 like

Dank, dat gaat zeker lukken. Erg blij mee. Zou wel zo maar kunnen zijn dat het een start is van een nieuwe hobby (zal mijn vrouw minder blij mee zijn, maar ik denk dat ik hier dan wel een lotgenotengroep in heb gevonden).

1 like

Ja, dat gebeurt hier nogal eens… :laughing:
Maar ach, er zijn ergere hobbies, toch? :wink:

1 like