Even voorstellen + keuze stress vraagje

Hoi, nieuw op het forum, ik wou me even voorstellen en direct een keuze stress vraagje mee opwerpen.

Ik heb momenteel een kleine collectie:

• Apple watch (vloeken in de kerk)
  • Longines Legend Diver (13 jaar geleden gekocht voor toen nog een redelijke prijs).
  • Sinn 556 (draag ik bijna altijd).

Nog gehad (maar verkocht wegens te groot);

• Hamilton Khaki Field 44mm
  • Steinhart Flieger 44mm brons

Ik ben geen groot verzamelaar en koop maar om de zoveel jaar een klokje. Maar de laatste tijd toch vooral interesse richting Duitse merken daar ik mij wel kan vinden in hun filosofie (geen of weinig marketing, rechtstreeks aan de klant verkopen enz
)

Nu was ik laatst bij een juwelier die ook Grand Seiko in het gamma had en ik moet toegeven dat ik echt wel versteld stond van hun gamma. Foto’s (zoals vaak) doen het merk geen eer aan en de klokjes zien er in het echt waanzinnig uit.

Nu twijfel ik voor een nieuw (of tweedehands) exemplaar tussen volgende modellen:

• Laco Flieger vintage 36mm
  • Nomos Club campus
  • Grand Seiko SBGX261 (tweedhands)

Altijd leuk om te horen wat een mede liefhebber zou kiezen.

18 likes

Hola, dat zijn wel drie compléét andere horloges (nee, géén klokjes :stuck_out_tongue_winking_eye:). Ik bedoel maar, ik zou uit die drie wellicht voor de Nomos gaan - GS is super maar zwart + quartz is dikke no go voor mij - maar ik zou als ik jou was eerst eens goed doorkauwen welke stijl je zoekt, en dan daarop verder graven. Nu is het een crapshoot met een afgezaagde ganzenhagelbuks.

2 likes

welkom
 en kijk uit met “klokjes”
 sommige leden hier kunnen daar slecht tegen :wink:
mij maakt het niet uit hoor
 have fun hier :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

welkom en de Grand Seiko SBGX261 zou ik zeker doen :+1:

Welkom op Horlogeforum!

Ik zou 100% voor een Grand Seiko gaan!!

Welkom!

Dat zijn 3 mooie, en diverse, horloges. Heb zelf de Nomos. Erg tevreden mee. De andere merken nog nooit om de pols gehad.

ik dacht het wel, een beetje jennen moet kunnen :laughing:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Horlogeforum - Welkom

Orologio Signaturis Temporis :wink:

welkom op dit mooie Forum :wink:

Welkom :partying_face: GS zou ik zeggen :ok_hand:

Van harte welkom Thom :+1: GS :ok_hand:

Welkom! Er vanuitgaande dat je LLD en Sinn een zwarte wijzerplaat hebben, zou ik voor een kek kleurtje Nomos gaan. Er staat hier ook een mooie Nomos in donkerblauw te koop, dat zou een leuke toevoeging kunnen zijn.

Dat zijn ff compleet verschillende stijlen.

Ik kan niet jou hoofd in kruipen.
Denk dat de Nomos je het meeste plezier gaat geven -------> want de twist die Nomos in zijn uiterlijk stoot maakt hem nooit saai.

Een GS is prachtig mooi gemaakt.
Maar voor een prachtig mooi ding mag het wel wat spannender. Zwart is mooi maar ook maar gewoon zwart.

De Flieger
 dat zie ik altijd als een leuke toevoeging.
Maar bied nooit wat de Nomos en de GS wel bieden.
Dat beetje extra, dat luxe gevoel, dat echt echt zijn.

Succes

2 likes

Welkom op het klokkenforum! :grin:

Ik zou voor de Grand Seiko gaan.

Welkom.
Er staat momenteel een sbgx261 te koop.

1 like

Welkom op HF!

Welkom!

:wave: