Even voorstellen + keuze stress vraagje

Welkom! Er vanuitgaande dat je LLD en Sinn een zwarte wijzerplaat hebben, zou ik voor een kek kleurtje Nomos gaan. Er staat hier ook een mooie Nomos in donkerblauw te koop, dat zou een leuke toevoeging kunnen zijn.

Dat zijn ff compleet verschillende stijlen.

Ik kan niet jou hoofd in kruipen.
Denk dat de Nomos je het meeste plezier gaat geven -------> want de twist die Nomos in zijn uiterlijk stoot maakt hem nooit saai.

Een GS is prachtig mooi gemaakt.
Maar voor een prachtig mooi ding mag het wel wat spannender. Zwart is mooi maar ook maar gewoon zwart.

De Flieger… dat zie ik altijd als een leuke toevoeging.
Maar bied nooit wat de Nomos en de GS wel bieden.
Dat beetje extra, dat luxe gevoel, dat echt echt zijn.

Succes

2 likes

Welkom op het klokkenforum! :grin:

Ik zou voor de Grand Seiko gaan.

Welkom.
Er staat momenteel een sbgx261 te koop.

1 like

Welkom op HF!

Welkom!

:wave:

Gs

Uit deze 3 voor 100% de GS.
En ik heb sinds kort ook weer een quartz. Jaren gedacht dat ik dat getik niet zou trekken, maar het doet me werkelijk he-le-maal niks (om eerlijk te zijn kijk ik amper nog op mijn horloges, dat scheelt wel).
Dus wat dat betreft hoef je je niet druk te maken, zou ik zeggen.

2 zelfs :sunglasses:

Heel mooi.

1 like

Welkom op het forum.
Nomos is een geweldig merk. De club vind ik dan wel weer wat saai. Een metro is dan alweer wat funkier, of als je net wil een Ludwig, die is er ook in zwarte dial. Of een mooie Nomos Ahoi. @Fate_Amenable_To_Change heeft een mooie te koop.

1 like

Plus1

Welkom hier! Neem je tijd om de juiste keuze te maken.

Of… koop ze alledrie in 1 keer en vertel ons daarna welke het beste blijkt te zijn. :upside_down_face:

Welkom,veel plezier hier en de GS is gewoonweg topperdetop en een super&aanvulling in je collectie.

Welkom!

Het klinkt alsof je van de tool watches bent. Vandaar ook de aantrekking tot Duits. Geen poespas en sterke verhalen, maar gewoon ‘wat het is’.

Nu vraag ik mij af, wat is de trigger die de zucht naar wat nieuws heeft ontbrand?

De Nomos club lijkt er af te wijken, maar als je een spectrum pakt en deze horloges allen in een lijn plaatst, zie ik een thema.

Dus… zoek je een nieuwe Sinn of zijn er juist gelegenheden waarbij de Longines en de Sinn niet passen?
Heb je behoefte aan variatie of zoek je perfectie?

Zonder verdere info (toegeven dat ik het topic niet gelezen heb) kies ik de Grand Seiko SBGX261. Maar als Seiko fanaat ben ik bevooroordeeld… De Nomos kan ik bij een ander goed waarderen en lijkt mij een enorme banden slet… eindeloos variëren.

Die in het blauw willen wel de hoofdprijs…. Voor dat geld kan je bijna een nieuwe uit Japan halen

Welkom! Leuk dat je direct binnenkomt met keuzestress! :wink: Leuke horloges die op je shortlist staan :slight_smile: Succes met het maken van de afwegingen!

Staat hier een prachtige Nomos in de blauwe hoek.
Heb je gelijk de mooiste te pakken.

Welkom.

Welkom!
Drie zeer uiteenlopende horloges.
Lastig om in te schatten in welke righting je denkt. Juist omdat ze zo verschillend zijn n

Als aanvulling op wat je hebt: Nomos.