Even voorstellen... LN2023

Hi.

Dit is blijkbaar een ding om “er bij te horen”. :upside_down_face:

Ik ben Dennis, geboren en getogen in Den Haag. Vroegah, toen ik nog jong was, vond ik horloges altijd wel leuk maar k heb er nooit veel aandacht aan gegeven. Ik had een paar van die standaard dingetjes gekocht zoals een Casio, een Timex en een Davis bijvoorbeeld. Daarna heeft het decennia lang stil gelegen omdat ik geen “dingen” om de pols wilde hebben.

Pakweg 8 jaar geleden ontmoette ik mijn vriendin en zij droeg vaak een Apple watch. Na enige tijd heb ik mijn “regel” om niks om de pols te willen opzij gezet en heb ik ook zo’n kreng aangeschaft (voornamelijk voor de extra waarschuwingen van Flitsmeister…). Normale horloges hadden nog steeds geen plek in mijn leven, untilllllll…

Ik heb een zwak voor techniek. Zo vind ik het ook leuk om met mijn cameraatje te spelen en wat plaatjes te creëren. Niets bijzonders en verre van goed, maar ik vind het wel erg leuk om te kijken wat je uit een oud en simpel cameraatje kunt halen. Om die reden mocht ik in april 2024 het personeel van mijn werkgever op de foto zetten en hier gebeurde het… Onze directeur is een charismatische kerel, met veelal heel deftige maatwerk pakken, goed bijpassende schoenen en een lichte bruine tint van de zon. Het enige wat afbreuk deed aan dit plaatje was… de zielloze smartwatch om zijn pols! Handig apparaat natuurlijk, maar het maakte het plaatje dus niet af. Het begon tevens op te vallen dat we best een aantal mensen in dienst hebben met mooie polsklokjes (ja, ik gebruik vaak het woord “klokje” omdat ik weet dat er best wat mensen hier “lekker op gaan” op het forum. :crazy_face:

Vanaf dat moment is bij mij de Apple watch niet meer om de pols gehangen. De zoektocht werd gestart, informatie werd ingewonnen en ik ben actiever geworden in dit duistere stukje van het internet. Enkele jaren ervoor had ik me al eens ingeschreven, maar ik had mezelf nog nooit gemengd in een topic. Vervolgens ben ik redelijk spontaan naar een lokale juwelier gegaan met als missie: mijn eerste horloge vinden!

Kort daarvoor had ik al eens de Seiko Alpinist SPB121J1 geprobeerd (je weet wel, het groene model met een lederen bandje en een kunstoog voor de datum). Dit model had me meteen te pakken, echter ontmoette ik daar ook de andere “Baby Alpinist”, de versie met de stalen band, een wat droger groene wijzerplaat, geen opgelegde cijfers en geen kunstoog… Ik kon maar niet kiezen! Aangezien ik ook al eens mijn ogen had laten vallen op de Tissot LeLocle, vroeg ik om die ook even te proberen. Uiteindelijk kon ik geen keuze maken tussen de twee Alpinists en werd er, tot verbazing van mijn vriendin, een keuze gemaakt voor de Tissot! Hij was er… mijn eerste! De start van deze idiote reis… :sunglasses:

De Alpinist kon ik echter niet los laten en nog geen week later wandelde ik opnieuw diezelfde winkel binnen om de SPB121J1 aan te schaffen als tweede aanwinst. Hierna was het hek wel een beetje van de dam… binnen iets meer dan een maand had ik drie nieuwe en een gebruikt horloge liggen op de kast (een nieuwe blauwe PRX had ook zijn weg naar de kast gevonden evenals een gebruikte Presage). :no_mouth:

Inmiddels zou iemand mij onder curatele moeten laten plaatsen, zoals velen hier. Het is voor mij duidelijk dat ik in een specifiek (lager) segment blijf zitten. Hoe mooi ik veel horloges ook vind die hier de revu passeren, ik heb daar het geld simpelweg niet voor over. Ik vind het leuk om verschillende klokjes te hebben en een keuze te kunnen maken waar ik die dag trek in heb. Dat gaat me niet lukken als ik ga shoppen in de range van de echt stevige uurwerken die ik hier voorbij zie komen. Ik vind ze werkelijk prachtig en stiekem droom ik misschien van de gedachte om ooit een mooie Grand Seiko of een Holthinrichs te bezitten. Maar voorlopig hou ik vast aan de overtuiging dat de wens wellicht beter is dan het bezit. :blush:

Nu dus actiever aan het rondspoken hier tussen alle andere watchnerds om te bewonderen, waarderen, leren en delen. Leuk om er bij te zijn!

Gegroet!
LN

De stand van zaken in maart 2025…

121 likes

Welkom
Mooie collectie :watch:

1 like

Idd een mooie collectie, welkom op HF :+1:t2:

1 like

Welkom! :facepunch:t2:

Lekkere collectie, heel lekker! :100:

Je bent besmet! :wink:

2 likes

Ja… i know. :smiley: :smiley:

2 likes

Welkom bè de club van horlauge gekkies Dennis, veil leisplezieâh gewens.
Lekkere kolleksie hebbie al. :+1:t2:

5 likes

Mooie collectie en foto! Welkom :slight_smile:

1 like

:crazy_face:

2 likes

Goed bezig, jezelf na een kleine 2 jaar even komen voorstellen en gelijk gaan liggen provoceren. :joy:

Jokes aside: aangenaam kennis te maken, Dennis (1,5 jaar geleden zou ik je welkom geheten hebben).

Mooie, forse collectie heb je! :ok_hand:

2 likes

welkom-home

1 like

Groetjes van een mede Hagenees :wink:

2 likes

Hahaha!! Thanks he!
Dat provoceren was ik niet van plan, maar jouw naam inspireerde me… :wink:

1 like

dat zijn er geen dertien in een dozijn! :+1:

1 like

Volgus meh zijn we met best een aardag groepie! :crazy_face:

3 likes

Ha Dennis :wave::grinning:

Guilty! :muscle:

2 likes

Lang niet gesproken… :smiley:

Jouw vorige “15 daagse avontuurtje” staat er nog niet bij in de foto.

1 like

Ja het is alweer even geleden idd :laughing:

De Ultra Black voor de volgende groepsfoto :+1:

2 likes

Mooie collectie :+1: :ok_hand:

1 like

Welkom, prachtige collectie en hele fraai geschoten foto !

Ps. Waar heb je die horloge standaard gekocht?

1 like

Welkom :partying_face: De foto is erg goed gelukt :ok_hand:

1 like