Even voorstellen + meteen mijn eerste vraag

Hallo iedereen,
Ik ben Sebastiaan en ik ben 17 jaar (inderdaad erg jong :slight_smile:)
Ik ben al een paar weken hier op het forum aan het rondkijken en ik ben zeer aangenaam verrast! Allemaal prachtige horloges hier! Dus ik vond het tijd om me even voor te stellen.
Ik ben nog niet heel erg lang bezig met de hobby (ongeveer een half jaartje), maar ik ben echt gebeten door het virus! Ik heb al redelijk wat horloges gehad, en een groot deel is ook weer vertrokken.
Horloges die vertrokken zijn:
-Seiko skx013
-Seiko SNK809
-Vostok amphibia
-Marathon mini tsar quartz versie, dit horloge heb ik trouwens verkocht aan Adil hier op het forum
Horloges nog steeds in mijn bezit:
-Seiko turtle

• een seiko 5je, maar deze heb ik aan mijn vader gegeven
    Zoals jullie kunnen lezen zijn dat al redelijk wat horloges.
    Nu stel ik meteen mijn eerste vraagje aan jullie. Ik heb besloten om mijn budget op te krikken naar ongeveer 600 euro voor een mooi veld, fieger of duikers horloge. Het liefst onder de 42 mm want ik heb vrij kleine polsjes en het liefst geen quartz, voor de rest heb ik niet veel andere vereisten, hebben jullie misschien een leuk ideetje in deze prijsklasse voor deze type horloges? (hamilton heb ik al naar gekeken maar het is niet meteen liefde op het eerste gezicht)
    Alvast bedankt en ik kijk er naar uit om nog veel meer bij te leren en nog veel te lezen hier op het forum!
    Groetjes,
    Sebastiaan
16 likes

Leuk om er weer een jong iemand erbij te hebben, wij zijn toch in de minderheid hier! Leuke collectie heb je al. Wat betreft jouw vraag: kijk eens naar een Hamilton field mechanical, Orient Mako/Ray, misschien heeft iemand hier nog wel een Seiko Sarb033 of 35. Ook staat er al een prachtige Cristopher Ward Diver te koop op de mark, misschien is dat wat? Succes met zoeken en veel leesplezier.

Welkom Sebastiaan!

Zijn al deze horloges vertrokken of heb je er nog wat over?

Om op je vraag in te gaan:

Qua Fliegers:

Stowa
http://wornandwound.com/review/stowa-flieger-review/

Steinhart
https://www.steinhartwatches.de/de/fliegeruhren.html

Duikers:

Squale
http://www.gnomonwatches.com/watches/squale-watches/30-atmos-vintage-ceramica-sel-bracelet

Even zoeken, maar het is mogelijk:

Longines Hydroconquest

Fieldwatch:

Marathon General Purpose

Ik laat de rest van het forum ook nog wat ruimte… :slight_smile:
Succes!

1 like

Van harte welkom op dit forum Sebastiaan.
Mijn advies: kijk eerst eens goed rond wat er zo al te koop is en neem geen impulieve aankoopbeslissingen. Grote kans dat de horloges dan in het blauwe gedeelte va dit forum terecht komen. Succes!

Welkom Sebastiaan!
Wat vind je van de Aevig Balaur? Eventueel in de HFLE 2016 uitvoering (forum limited edition van vorig jaar).

Mijn beste,

Leuk!! Weer een nieuw lid er bij!!
Sebastiaan, van harte welkom dan ook in die tijdloze wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Dankjewel !

Welkom Sebas.

Als je telkens 1 horloge verkoopt en 1 koopt krijg je nooit een verzameling!

Als flieger: Stowa inderdaad!

1 like

mooi ding, daar ga ik nog even naar kijken! Bedankt voor de suggestie!

Dankjewel Bart ! En klopt helemaal, maar persoonlijk vind ik 2 horloges het max. De Stowa is erg mooi maar is net wat te duur jammer genoeg

1 like

Welkom op het forum, Sebastiaan.

Dankjewel Floydian! En dan ga ik zeker doen, de turtle is net in mijn bezit dus nu ga ik even goed rondkijken voordat ik nog een horloge koop!

Maar over verloop van tijd wel een horloge die een waarde vertegenwoordigd van een flinke verzameling net nietjes.

Dankjewel voor de vele suggesties Rob! De Stowa is erg mooi maar net buiten het budget, die Marathon had ik ook al naar gekeken, maar ze zijn erg moeilijk om te vinden en de Steinhart is net wat te groot voor mijn mini polsjes haha :wink:

Dankjewel Richard!

Welkom Sebas.

Kijk rustig rond op het forum, er is zoveel moois in de categorie waar jij in zoekt.

Veel plezier met de zoektocht.

Dat is dan ook een goede omschrijving van (75%) van mijn verzameling!

Dankjewel ! Zoeken vind ik helemaal prima, zeker als je net dat perfecte horloge weet te vinden voor een mooi prijsje

Bedankt!

Welkom hier!

Ik heb zelf net een Glycine Combat 7 Vintage besteld bij Watchgooroo op eBay. Een field horloge van 41mm doorsnede voor 299 Euro ex import (390 when all is said and done) met een ETA werk. Enige beef is dat er dan een Hesalite glas op zit, en dat moet je net willen, da’s krasgevoelig. Wel 100m WR, die klok. @anon50762135EV is eigenlijk de schuldige hier, die komt vast nog met een review binnenkort.

Dan in de categorie Flieger heeft @jo_ nog een Stowa Ikarus te koop staan met vraagprijs 400, met twee banden er bij.

Ik ken de staat van dat horloge niet, voor 660 bestel je een nieuwe bij Stowa, maar dan met het nieuwe logo. Deze horloges zijn slechts 50m WR, maar wel erg mooi, 40mm in doorsnede en 10mm dik.

Waarbij, over de net-nietjes van @bart.k en @AstonMartin gesproken… Er worden hele dure net-nietjes gemaakt in mijn optiek, en ook hele goedkope. Waarbij, in het prijssegment vanaf 200 Euro zijn er enorme hopen horloges te vinden die elk om verschillende redenen gewoon prachtige waar voor het geld zijn. Ik zou me niet gek laten maken over andermans visie op wat een net-nietje zou moeten zijn.

2 likes