Even voorstellen + mijn ervaring met Tempus Uurwerktechniek

Beste forumleden,

In dit topic wens ik me graag voor te stellen en tevens mijn ervaring te delen over @tempusuurwerktechniek. Sedert vele jaren heb ik een grote passie en interesse ontwikkeld voor horloges. Het horlogevirus is begonnen met de aankoop van een Submariner 114060, als bekroning van een belangrijke mijlpaal. Naarmate ik me wat meer verdiepte in de materie ging dit gepaard met de drang om meer stuks aan de collectie toe te voegen, mijn persoonlijke smaak ontwikkelde zich… Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar horloges van Rolex, Audemars Piguet en Cartier(uitsluitend Cartier Privé en vintage). In de toekomst wens ik me onder te dompelen in de wereld van de independents en Patek Philippe. Ieder horloge vertelt een verhaal, en dat is voor mij zeer belangrijk.

Tijdens deze hobby verscheen horlogeforum.nl meermaals op mijn scherm, maar toch nooit een account aangemaakt. Onlangs heb ik twee horloges aan mijn collectie toegevoegd die een zeer grondige onderhoudsbeurt nodig hadden. Een Rolex Explorer II 1655 Mark 1 en een Rolex DRSD 1665 Mark 3. Normaal laat ik mijn horloge’s servicen bij het merk zelf, maar bij deze twee vintage exemplaren wou ik er 100% zeker van zijn dat de horloges volledig origineel gelaten werden. Dit was omdat ik wel eens wat horrorverhalen had gehoord waarbij alle onderdelen ongevraagd vervangen werden. Na even zoeken op het internet kwam ik via jullie forum(waarvoor dank) terecht bij Mark en Jasper. Afspraak gemaakt en na een lange autorit arriveerde ik in Midwoud. Vanaf de eerste seconde dat je in het atelier bent voel je de passie! Na een gezellige babbel wordt er besproken wat er gedaan dient te worden. Ze bieden zelfs de service aan om NOS plexiglaasjes te zoeken voor de klant. Tijden het servicen kreeg ik ook regelmatig wat foto’s doorgestuurd. Twee weken later kon ik de horloges gaan ophalen. Man man mat wat hadden ze goed werk geleverd, alles netjes gedocumenteerd en twee biertjes erbij, wat kan een mens nog meer wensen…

Hieronder enkele foto’s.

Hoe vaak ik actief zal zijn op het forum zal de toekomst uitwijzen maar vaak zie ik erg leuke topics! De Explorer II heb ik gekocht via een veilinghuis en zij hebben me in contact gebracht met de familie van de oorspronkelijke eigenaar. Over enkele weken zal ik met hen afspreken om het verhaal achter het horloge te horen. Hier kijk ik zeker naar uit en ik zal in een volgend topic(met respect voor hun privacy) hierover verslag uitbrengen.

Vele Groeten!![

67 likes

78 likes

Welkom :+1:
Lekkere collectie zo :yum:
Heb je er ook plaatjes bij??

2 likes

Welkom! Leuk verhaal over Tempus en jullie gedeelde passie.
Mooie vintage Rolexen zo, ga nieuwsgierig volgen hoe je collectie zich verder gaat uitbreiden.

1 like

Prima collectie! :star_struck:

1 like

Welkom op HF!

1 like

Welkom op dit mooie en informatieve forum :grinning: Fijne introductie en veel plezier op het forum en ik kijk uit naar het verhaal achter het horloge ! :ok_hand:

1 like

Bedankt voor je reactie, ik zal de komende tijd zeker wat foto’s lanceren;-)

Welkom op het forum, leuke intro!
Heel veel plezier met de hobby en het lezen hier :wink:

1 like

Het eerste plaatje staat in het Cartier topic;-)

1 like

Welkom. Wat een leuke introductie.

1 like

Leuke intro!
Welkom op dit leuke forum.

1 like

Hierbij twee foto’s van voor de revisie. Volledig ‘puur’ zo vind ik ze het liefst;-)

16 likes

Jezus wat is zo’n 1655 cool

2 likes

Bedankt, sinds ik me wat meer verdiepte in vintage Rolex is de 1655 altijd m’n favoriet geweest. Het was een lange zoektocht omdat het gros van de 1655’s schade heeft aan de wijzerplaat of serviceonderdelen heeft. Daarnaast zocht ik ook specifiek naar een Mk1 wijzerplaat met mk1 bezel. En de straight seconds hand vind ik ook een leuke feature van de vroege 1655’s

4 likes

Goedemiddag, leuk dat je nu ook bent aangemeld op het forum. Ik kan alleen maar zeggen dat ik leuk contact heb overgehouden aan een bezoek…enjoy…

2 likes

Goedemiddag, was zeer zeker aangenaam!

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Van harte welkom op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld! :sunglasses:

Wat een mooie collectie horloges heb je zo bij elkaar! :heart_eyes:

En wat Mark en Jasper betreft @Tempusuurwerktechniek zijn twee woorden genoeg: absolute TOP!!!:ok_hand: Ik heb er al verschillende Rolexen laten servicen en sinds vandaag hebben ze er ook weer een van mij. Altijd goed en zeer aardige betrokken kerels!

Heel veel plezier gewenst hier en nog veel mooie horloges toegewenst! :slightly_smiling_face:

2 likes

100% akkoord, ik ben momenteel op zoek naar een 1019 Milgauss en ik kan niet wachten om als ik er eentje gevonden heb ook deze naar Tempus te brengen;-) Je zou het bijna jammer vinden als je een geserviced horloge koopt(waaronder mijn nieuwste aanwinst een 16528 Zenith Daytona)

12 likes