Ik (Guy) ben al sinds mei hier actief en heb al wat foto’s geplaatst maar nog niet eerder voorgesteld of een NA topic gemaakt.
Maar vandaag toch even twee vliegen in een klap zoals ze zeggen.
Mijn hernieuwde interesse in horloges is begonnen met de launch van de MoonSwatch, yeah I know. Daarvoor had ik wel een paar Swatches en een Seiko Presage Laurel (SPB059J1 SPB041J1) uit 2017 als collectie. En keek ik voornamelijk op de Swatch, Casio G-Shock en Seiko websites. Deze drie merken zijn toch wel echt de gateway drug merken in de horloge wereld in mijn humble opinion.
Heb redelijk snel nog na launch een Mission to Mars en vlak daarna een Mission to the Moon kunnen krijgen. Door deze twee was de OG Omega Moonwatch op mijn radar gekomen als een “ooit in de toekomst misschien als ik gek genoeg ben om zoveel geld uit te geven aan een horloge dan koop ik die” horloge.
Sinds de MoonSwatches zijn er nog een hoop horloges in mijn collectie bij gekomen. In volgorde van aanschaf na de twee MoonSwatches.
Seiko 5 Bruce Lee
Swatch x Blancpain Arctic Ocean
Seiko Prospex SPB255J1
Casio G-Shock M5610U
Tissot Sideral S Geel
Casio G-Shock GW-5000U
Christopher Ward C63 Sealander 39mm GMT Wit
Na de aanschaf van de Tissot Sideral dacht ik bij mijzelf, ik ga voor de Omega Moonwatch 3861 Sapphire sparen en die koop ik als ik 45 wordt en was al erg goed op weg onddanks de twee horloges die erna bij zijn gekomen.
Uiteindelijk is de aanschaf een jaar eerder geworden. Toen ik mijn vrouw vertelde van mijn spaardoel zei ze dat ze een deel van het horloge als kado zou bijdragen. En zo geschiedde het dat ik vandaag op mijn verjaardag, 1 jaar eerder dan gepland de Omega Moonwatch 3862 Sapphire als NA heb.
Dit wordt een horloge die nooit meer weg gaat en zeker doorgegeven gaat worden aan een van mijn kids.
Fijne avond allemaal.
Hier wat plaatjes.