In mijn eerste topic vorig jaar stelde ik mij voor en was mijn NA een Speedy 3861 Sapphire.
In dat topic heb ik toen onderstaande reactie gegeven.
De dagen erna heb ik zitten denken over mijn post en was er snel uit dat de Speedy op een dag naar mijn zoon zal gaan.
Maar ja, wat voor horloge ga ik dan aan mijn dochter geven. Uiteindelijk heb ik de keuze terug gebracht naar twee horloges. Beide van en beide beschikbaar in 36mm.
Een OP36 of DJ36 moest het gaat worden. Maar ja, beide zijn in verschillende kleuren (OP & DJ) en verschillende configuraties (DJ only) te verkrijgen.
Om de laatste knoop door te hakken heb ik mijn dochter zelf ingeschakeld zodat ze zelf haar toekomstige horloge gekozen heeft. Viertal collages gemaakt zodat ik stapje voor stapje haar de keuzes kon laten maken.
Met het smoesje: “Papa wilt een nieuw horloge kopen en is benieuwd wat jij zou kiezen” mijn dochter onderstaande keuzes laten maken.
Collage om de dial kleur te bepalen (blauw, groen, wit, zwart)
Collage Met of zonder datum
Collage Domed of fluted bezel
Oyster of Jubilee bracelet
Daar kwam een bepaald model uit en kon het sparen beginnen. Tijdens het sparen af en toe checken of haar keuze nog steeds hetzelfde was en wonderbaarlijk is dat niet veranderd. Wat met andere dingen maar al te vaak gebeurd
Vandaag was het dan zover en heb ik het horloge dat op een dag van haar wordt kunnen kopen
Wat is het dan geworden?
Een DJ36 met blauwe dial, domed bezel en Jubilee band.
En als afsluitende plaat de Speedy & DJ36 even op de polsen van hun toekomstige eigenaren en op mijn pols het horloge dat mijn horloge hobby heeft aangewakkerd.
Maar tot dat moment kan papa zelf genieten van beide horloges en kan ik die dragen tijdens hun speciale momenten en mijlpalen.
Wat goed bedacht om het zo aan te pakken. Maakt het wel een leuke beleving!
Mooie DJ ook, in de configuratie 1 van de mooiste als je het mij vraagt. Geniet er van! (voor je het weet moet je m weggeven en heb je een excuus om iets nieuws te halen )
Gefeliciteerd, mooie aanloop!
Deze configuratie is misschien zelfs mooier dan de gebruikelijke “het mót fluted zijn” versie heerlijk clean en de band geeft het vuurwerk