Allereerst wil ik mijzelf even voorstellen, Ik ben Peter en al sinds jongs af aan gintrigeerd door horloges en met name een groot liefhebber van Seiko.
Altijd horloges gehad totdat ik mjn eerste echte “dure” horloge van mijn vriendin (tegenwoordig vrouw) kreeg. Een Seiko SSC013P1. Een geweldig horloge, maar zoals rupsje nooitgenoeg betaamd kun je er nooit genoeg hebben dus met enige regelmaat komt er wat nieuws.
afijn, ik lees al jaren mee op het forum en beleef veel plezier aan het lezen van een NA en vond het wel zo leuk om mijn eigen ervaring ook eens te delen.
Ik kijk regelmatig in het blauw op zoek naar een uitbreiding van mijn bescheiden verzameling en sinds enkele maanden begon het weer te kriebelen, er moest iets nieuws komen.
Maar wat is dan de vraag, na veel kijken, kijken en nog eens kijken, lezen en passen tot de conclusie gekomen dat het een “simpele” alledaags te dragen horloge moest zijn. Geen poespas, 40mm, geen felle kleuren, absoluut geen duiker en geen Seiko, want daar heb ik er al 6 van.
zodoende na lang zoeken mijn zinnen gezet op een Tissot Gentleman powermatic 80.
Nu met een duidelijk doel dagelijks het blauwe gedeelte doorscrollen terwijl mijn vrouw zich zit te vermaken met Animal Crossing. Vervolgens zit ik op een avond te scrollen en zit met plezier het topic Sieko GMT Battle te lezen en vraagt mijn vrouw out of the blue, naar wie zit jij zo verliefd te kijken?
Een Batman GMT op Jubilee was mijn antwoordt
En na een diepe zucht van vrouwlief en een goedkeurende lach nog diezelfde avond een deal kunnen maken met @Enno1 en 3 dagen later was de SSK003 in huis.
Mijn eerste gedachte was, WOW , dit horloge is alles maar dan ook echt alles waar ik niet naar op zoek was, en toch is het alles wat ik in een horloge zocht.
Ik ga jullie niet vervelen met de specs maar heb wel een aantal slechte foto’s.
Persoonlijk vindt ik de lichtinval op de “Batman” Bezel in contrast met vuurrode 24h hand fantastisch,
het beeld op de eerste foto geeft precies weer waarom dit zo’n gaaf horloge is.
nog even een plaatje van het net aangezien ik een zeer slechte fotograaf ben