Al lange tijd ben ik geïnteresseerd in horloges. Omdat een andere passie van mij gadgets is uitte dit zich vooral in smartwatches. Echter ben ik hier op het moment wel een beetje klaar mee. Zie er meer nadelen dan voordelen van in.
Al lang op mijn verlanglijst stond een mechanisch (automatic) horloge. Afgelopen week de sprong gewaagd en met een, vind ik, toch wel behoorlijke uitgave een beetje impulsief een Norqain gekocht. Mijn verzameling bestaat nu uit een Apple Watch Ultra, Tissot en een Norqain.
Mijn vraag aan jullie: omdat ik nieuw ben in de horloges en buiten Rolex en Omega niet echt bekend in de merken ben ik benieuwd wat jullie van de Norqain vinden? Qua merk, prijs/kwaliteit, waarde en al het andere wat je ervan kan vinden. Denken jullie dat het als beginner een goede aankoop is geweest?
Welkom op HF, van het merk Norqain heb ik pas kort geleden voor het eerst gehoord, duur😀 en zien er mooi uit. Weet verder niets van het merk, maar ben benieuwd naar gedetailleerde foto’s.
Ben bij de introductie geweest van Norqain. Mooie horloges, zitten erg goed in elkaar. De Tudor uurwerken zijn, in mijn ervaring, top! Wel vind ik ze aan de prijs voor een nieuw merk, maar zolang het het horloge is dat jij op dat moment het mooiste vindt, is die het waard.
Dank je! Goed om te horen. Ik vind het zeker een mooi horloge. Al ben ik niet in al te veel winkels geweest, ook omdat ik niet goed wist waar te kijken. Dus ben ook een beetje uit onervarenheid bij dit horloge terecht gekomen
Dat vind ik opvallend. Volgens mij niet een merk dat veel door nieuwe horloge-enthousiastelingen wordt gekocht. Die komen toch vaak bij de ‘standaardmerken’ uit. Maar goed, er zijn geen regels. Lekker doen wat jij zelf wil!
Dat gezegd hebbende, voor mij te groot (42mm, toch?), houd niet van skeleton watches en vind 'm behoorlijk aan de prijs. Maar, lekker kopen en dragen wat jij gaaf vind!