Even voorstellen+ nieuwe aanwinst

Hallo horloge liefhebbers,

Sinds vorig jaar actief op het DZVL forum en doordat ik het erg leuk vind om mee te lezen en zo nu en dan mijn ervaringen en aanwinsten te delen, heb ik me hier ook aangemeld.

Even over mijn nieuwe aanwinst, vanaf het begin van het bestaan van Blancier Lottermann & Söhne ben ik enthousiast over de producten die ze aanbieden. voor de mensen die het niet kennen, www.blancier.nl
Nadat ik de horloges in het echt had gezien op de Rikketik heb ik besloten er één te laten maken. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. ik heb gisteren even wat foto’s gemaakt.











42mm. maar hij oogt erg groot om mijn pols

Bedankt voor de interesse…

Gerrit

hoi gerrit,

van harte met je nieuwe aanwinst… (tu)

Je hebt een mooie laten maken.
Goed uitgezocht !

Mooi Horloge, Gefeliciteerd.
Heb zelf ook even de site van Blancier opgezocht. Jammer dat er geen functies; datum, chronograaf, etc. zijn voor de opbouw. De modellen lenen zich hier namelijk wel goed voor.

Orologio Signaturis Temporis

Heel mooi horloge. Gefeliciteerd.

Hele mooie combinatie Gerrit (tu)
prachtig al die geblauwde schroeven en wijzers in combinatie met staal.
maar zijn de diverse bruggen in het uurwerk wel afgewerkt aan de zijkanten ? (angliert) ziet er op de foto’s wat grof afgewerkt uit .

groet, André

Welkom Gerrit!

Leuk klokje, jammer van het onbewerkte uurwerk maar het is zeker een speciale klok omdat je hem zelf hebt samengesteld!

Have fun,

Welkom, heb ze ook zien staan op de Rikketik, maar wist toen niet dat je ze toen ook al direct kon samenstellen. Misschien volgende keer eens een kijkje nemen.

Ziet er goed uit, wel vrij fors volgens mij, wat zijn de afmetingen?

Van harte er mee in elk geval! (tu)

Hij is waanzinnig mooi. Die eenvoud vindt ik juist geweldig. Straalt enorm veel klasse uit. Gefeliciteerd er mee!

Jaap-Wim Schreef:

.

Ziet er goed uit, wel vrij fors volgens mij, wat
zijn de afmetingen?

Staat er bij 42 mm.

andre Schreef:

Hele mooie combinatie Gerrit
prachtig al die geblauwde schroeven en wijzers in
combinatie met staal.
maar zijn de diverse bruggen in het uurwerk wel
afgewerkt aan de zijkanten ? (angliert) ziet er op
de foto’s wat grof afgewerkt uit .

groet, André

he Andre,

Nee dit is wel mogelijk en laat ik misschien in de toekomst doen. Voor nu was dit boven het budget, en hij is tenslotte een cadeau van m’n vriendin. IK vindt hem zo prachtig, en ja idd. is het afgewerkt altijd nog mooier… moet wat te wensen over laten.

Gerrit

Jaap-Wim Schreef:

Welkom, heb ze ook zien staan op de Rikketik, maar
wist toen niet dat je ze toen ook al direct kon
samenstellen. Misschien volgende keer eens een
kijkje nemen.

Ziet er goed uit, wel vrij fors volgens mij, wat
zijn de afmetingen?

Van harte er mee in elk geval!

Bedankt. Ja hij is vrij fors, maar zeker niet overdreven voor een dresswatch. 42mm. doorsnede en dikte heb ik nog niet gemeten.

Gerrit

bedankt heren voor de reacties!
Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee! Hij straalt zeker klasse uit, en voor een hand gemaakt horloge op bestelling incl. het ontspiegelde glas en een gegraveerde ring op de achterkant, kwam ik op een prijs waar ik bij de meeste merken nog geen quartz klokje voor koop.
nou overdrijf ik misschien een beetje, maar het is gewoon heel erg leuk voor een erg schappelijke prijs.
Nog een fijn weekeinde

Gerrit