Hallo, NOAD hier tijd om me ook voor te stellen maar wou nog even wachten tot mijn laatste aankoop binnen kwam.
Al heel mijn leven draag ik horloges maar ik kwam meestal niet verder dan Fossil. En ergens als kind nog een Casio.
Tot een collega mij een 5 tal jaar geleden wees op de kwaliteit van Seiko. In gaan lezen en stiekem al aan aan het dromen geweest van een Grand Seiko met name de SBGX061 maar dit is voor later in het verhaal.
Seiko 5 sports als verjaardagscadeau gekregen voor het 30ste levensjaar, erg blij mee en was er op dat moment nog niet aan toe om meteen een duurder horloge te kiezen. Seiko is qua kwaliteit en afwerking al een mooie stap vergeleken met het vorige merk en heb deze vele jaren met plezier gedragen en draag ik nog steeds. Het gewicht van de stalen band begon me op een gegeven moment toch wat te vervelen en heb er een mooie zwarte NATO band opgezet. Perfect te dragen nu en past mooi bij de ‘military’ look:
Tot zover horloge 1. Ik las veel goede verhalen over de G-shock als alleskunner en de prijzen zijn gewoon heel mooi voor wat je krijgt:
Al lange tijd aan het afwisselen tussen deze 2.
Toch bleef het kriebelen om een horloge uit het duurdere segment te kopen. Inmiddels is de nieuwe SBGX261 er al weer wat jaren en die moest het nu toch echt gaan worden.
En dus. Vandaag binnen gekomen:
Erg blij mee en op de foto komt de kwaliteit en met name het prachtige diepzwarte dial niet echt tot zijn recht.
Ik had al meteen vraag voor de kenners omdat ik de handleiding niet gevonden kreeg. Klopt het dat GS met nieuwe verpakkingen (blauw lederen travel doosje?) werkt en de handleiding digitaal door middel van een QR code?
Nu valt er aan het oerdegelijke 9F Quartz niet veel te ontdekken maar wou het toch even navragen.
Alvast bedankt en hoop hier nog veel nieuwe ervaringen op te doen. De passie voor horloges is goed te merken op dit forum!
Voor nu vooral genieten van de nieuwe aanwinst.