Even voorstellen - Onaicram

Goedemorgen mede HF’ers!

In mijn profiel zie ik dat Discobot mij op een schitterende dag in februari 2018(!) begroet heeft op dit forum. Hoog tijd om mijzelf eens voor te stellen na jaren van lurken en liken. Alvast een waarschuwing voor de TLDR’ers; er komt een heel stuk tekst, wel met foto’s. Ik zal onderaan deze post een samenvatting voor jullie maken.

Mijn naam is Marciano en, zoals hierboven al gezegd, ben ik eigenlijk al sinds begin 2018 lid van dit forum. Daarvoor las ik ook al regelmatig mee en raakte ik steeds meer geïntrigeerd door de (uiterlijke) schoonheid van de vele horloges die ik voorbij zag komen in diverse topics. Ik droeg toen wel eens een Komono horloge, maar wilde wel eens zo’n automaat uitproberen. Uiteindelijk via dit forum een Seiko SNK355K1 overgenomen; leuk horloge(tje), maar precies dat: klein!

seiko SNK355K1

Het is een perfect horloge voor een gelegenheid waarbij het horloge niet hoeft op te vallen maar met een polsomtrek van 17,5/18cm was dit horloge voor dagelijks gebruik een beetje te “iel” voor mijn gevoel. Het duurde dan ook niet lang tot het volgende horloge zijn intrede deed… De SKX007K! Hieronder nog op een leren band, inmiddels op rubber.

Heerlijk horloge en wat een verschil met de SNK355. Groter, zwaarder, stoerder… Gewoon meer horloge. De SKX zeker anderhalf jaar lang dagelijks met veel plezier gedragen. De SKX was voor mij zoveel horloge voor zo weinig geld, dat ik me niet kon voorstellen dat ik ooit een veelvoud hiervan zou uitgeven aan een horloge. Maar hier op het HF weten we wel hoe het gaat, hè?

Met een mooie persoonlijke gebeurtenis in het vooruitzicht later dit jaar had ik me een tijd terug voorgenomen om een paar maanden wat geld opzij te zetten om vervolgens een horloge te kopen uit een hoger segment. Maar wat…? Ga ik voor meer dressy á la Nomos (Tangente, Orion, schitterend) of toch iets sportiever? Wat kan mijn aandacht en interesse langer vasthouden? Lastig, lastig…

Na veel tijd gespendeerd te hebben hier op HF, maar ook op Reddit, het WUS- en het Uhrforum uiteindelijk besloten om gewoon eens binnen te lopen bij een juwelier in de stad om me te oriënteren. Ik had op basis van de verschillende fora wel een lichte voorkeur, maar ik wilde niet teveel blind varen op internetplaatjes en heb daarom verschillende horloges gepast zoals Longines (Conquest Heritage/Hydroconquest), Tissot (Gentleman Powermatic) en Hamilton (Jazzmaster DayDate). Hoogtepunt van de pas-sessie was het merk Oris! Verschillende Aquis (Aquises? Aqui? Help?) gepast, alsmede ook de 65, ProPilot en Pointer Date. Voor mij echt een sympathiek merk met m.i. mooie designs en een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Ik was er eigenlijk wel uit na mijn bezoek aan de juwelier… Nu alleen nog die paar maanden wachten (:roll_eyes:) en dan aanschaffen. Tot ik hem zag staan op de website van Ten2Two. Full set mét extra’s voor een aantrekkelijke prijs… Tja, waarom dan wachten met het risico over een paar maanden een premium te betalen als deze vogel gevlogen is? Na wat mailverkeer en een prettig telefoontje met Jaap van Ten2Two durfde ik de knoop wel door te hakken. En zo geschiedde…

Ik werd de trotse eigenaar van de Oris Aquis Source of Life! :grin:
Wát een horloge (en wat laat hij zich lastig mooi op de foto zetten)… Maar dit is een m.i. een topper hoor. De sword hands, de wijzerplaat, de datum ring, de wolfraam bezel… Wauw! Ja, hij is fors met zijn 43,5mm diameter en dit is voor mij ook echt de max qua diameter, maar door zijn korte en gebogen lugs draagt hij toch mooi en comfortabel op de pols.

Daarna nog snel even een horlogekistje gekocht zodat de horloges niet los op/in het nachtkastje hoeven te liggen en toen was het potje met horlogefondsen wel weer leeg… Alhoewel, die lege kussentjes zijn natuurlijk geen gezicht… :upside_down_face:

Goed, bedankt voor het lezen en op naar nog veel meer lees- en kijkplezier hier op HF. Zoals beloofd voor de TLDR’ers hierbij de samenvatting: Hoi!

Met vriendelijke groet,

Marciano

44 likes

Welkom Marciano, en lekker hoor, die Aquis :ok_hand:t4:
Gelijk snel door naar Aquis only topic, en het Oris topic :muscle:t4:

1 like

Welkom op het HF! :sunglasses::tumbler_glass:

1 like

1 like

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

1 like

Welkom op HF :+1:

1 like

Mooie introductie, mooie collectie! :ok_hand:

1 like

Welkom op het forum en gefeliciteerd met de mooie aankoop.

1 like

Mijn beste,

Marciano, van harte welkom binnen de gelederen van dit vermaarde HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

1 like

Alsnog welkom op HF en een erg mooie ontwikkeling naar die prachtige Oris toe. Ook de SKX 007 K mag er zijn, met die van mij heb ik in de afgelopen zomer in de zee gezwommen. Veel horloge plezier gewenst!

1 like

Welkom dan alsnog.
Mooie set zeker die Oris heel mooi.
Nou veel plezier hier!

1 like

welkom-home

1 like

Welkom Marciano veel plezier hier verder. En inderdaad een mooie Oris!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom, Marciano en nog veel plezier op ons forum. Mooie Oris.

1 like

Welkom, enjoy!

1 like

Welkom Marciano.
En een schitterende Oris heb je daar.

1 like

Welkom en veel plezier op HF :+1:t2::smiley:

1 like

Welkom Marciano, leuk geschreven. De Oris is een mooie klatser :ok_hand:.

:+1::+1:

1 like