Even voorstellen Roland O

Hallo Forumleden!

Mijn naam is Roland Oostwegel, juwelier, goudsmid en horlogemaker te Heerlen. Ik ben geboren in het niet onverdienstelijke wijnjaar 1961 en ben eigenlijk onafgebroken in opleiding en werkzaam geweest in de juweliersbranche, ons familiebedrijf. In eerste instantie als juwelier en goudsmid, maar later ook als horlogemaker. Daarvoor heb ik een deel van mijn opleiding bij Glashütte Original gevolgd. In 2005 ben ik begonnen aan de ontwikkeling van een eigen horloge, de R.O. 1, waarin ik een gepatenteerd Shock-systeem heb verwerkt. In 2009 heb ik het horloge na een hoop slapeloze nachten kunnen presenteren. In mijn kleine zaak in Heerlen, waar iedereen overigens gerust eens mag aanbellen als hij/zij eens wil komen kijken, maak ik niet alleen mijn horloges maar verkoop ik uiteraard ook nog een aantal andere (bekende) horlogemerken.

Reden dat ik mij hier nu even voorstel en met zweet op mijn hoofd een eerste bericht plaats (ik ben niet zo’n computerman, want de knoppen zijn mij veel te groot :slight_smile: ) is dat ik tijdens de beurs Watch 2009 in Maastricht kennis heb gemaakt met de nodige forumbezoekers van ‘het ene’ en ‘het andere’ forum voor horlogeliefhebbers. Van meerdere bezoekers kreeg ik opmerkingen als: “Wat interessant om dit eens te zien, waarom wist ik dat niet?” en “Laat eens weten waarmee je bezig bent en meld als je weer iets nieuws gaat ontwikkelen dan kunnen we misschien ons commentaar daarop geven.”

Dit leek mij een goede gedachte, vandaar deze aanmelding. Gelet op mijn drukke werkzaamheden als zelfstandig juwelier / horlogemaker / huisvader zal ik mij waarschijnlijk niet in veel andere topics mengen, maar eerder meelezen. Maar ik zal proberen om mijn ideeën over de verdere ontwikkeling van (een volgende serie) van mijn eigen horloge aan jullie voor te leggen zodat jullie op de hoogte blijven en ik mogelijk ook mijn voordeel kan doen met jullie reacties.

Roland O

1 like

Welkom op dit fantastische forum!

Groet,
Alex

Hallo Roland,

welkom op dit geweldige forum, ik ken jou wel jij kent mij waarschijnlijk niet meer,al enkele malen het bandje van mijn glashütte bij je vervangen en je hebt prachtige sieraden gemaakt voor mijn vrouw.

Ook volg ik met belangstelling de RO1…wat een prestatie!

Mijn ouders wonen in de geleenstraat dus bij elke visitie sta ik even stil bij je winkel…en droom ik even weg…

Mocht ik de gelegenheid krijgen dan zou ik graag eens binnenkijken.

Met vriendelijke groet, landrover110

welkom, op het forum … (tu)

Welkom Roland

In Maastricht heb ik je werk kunnen bewonderen, het is heel bijzonder wat je maakt. Ik ben inderdaad benieuwd wat er de komende jaren nog verder ontwikkeld gaat worden.

Hallo Roland, welkom. Heb je een plaatje van het door jou ontworpen horloge?
Roelof

Welkom Roland en ik sluit me aan bij de vorige spreker, graag foto’s van de eigen creatie.

Welkom Roland,

Een welkome aanvulling aan deze gemeenschap (tu)
Ik heb met bewondering naar foto’s van je creaties gekeken.

Groeten,

Martin

ook namens mij van harte welkom.

Ik wil niet direct reclame maken, dat is niet mijn bedoeling, maar op jullie verzoek:

.
Zo maar wat voorbeelden. foto’s van de achterkant moet ik nog maken, maar ik moet nog zo veel…

van harte welkom, en wat een binnenkomer zeg met deze mooie creaties van eigen hand, heel veel plezier op het forum.
grt arie.:}

Volgens mij zitten we aan het quotum wat betreft Limburgers, dus sorry Roland :slight_smile:

Welkom op het forum, leuk dat er ook eens iemand die horloges maakt aansluit

vrgr,

Vincent

Pas op he Zeemeester, we zijn nu nog een onderdrukte minderheid, maar ooit komt de dag dat heel Holland Limburgs lult!

Overigens, Roland, van harte welkom en leuk dat je ons wilt informeren over de laatste ontwikkelingen en de toekomst van je horloges!

hans cp

Hey kerel!!

Leuk om je hier tegen te komen (tu) (tu) (tu)

De presentatie destijds in je winkel (voor forum freaks :wink: ) vond ik top en het enthousiasme van je was zeer aanstekelijk.

Verder dik respect voor je vakmanschap en je ondernemerschap, daar kunnen veel mensen nog iets van leren (tu)

En ondanks dat ik van de “tool” klokjes ben kan ik de R.O. 1 echt wel waarderen…

Oh ja… de platina versie vond ik het vetste!!! Jammer dat ik die aan het eind van de avond terug moest geven:

Gr. Roel

Mijn beste,

Welkom Roland, op dit misschien wel meest informatieve horlogeforum binnen onze contreien.
De kennis der edele horlogerie, is bij jou ruimschoots aanwezig. Ik, en met mij waarschijnlijk meerdere forumleden, houden ons daarom van harte aanbevolen om deze kennis met jou te mogen delen!!:}:}:}

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Prachtige klokken; doen me een beetje denken aan Van der Gang (Fries chauvinisme zullen we maar zeggen)

welkom en mooie klokken. maak maar een limited editie voor volgend jaar voor een prikkie dan ben ik en velen met mij vanaf nu je beste vrind.

Die twee-register is wel héél erg mooi (tu)

Welkom op het forum en leuk dat je toekomstige dingen hier wil delen!

Hallo Ronald,
Welkom op dit verslavend horloge forum.
Het was leuk jullie op Watch 2009 te zien.
Loop nog altijd met dat joekel van een Meistersinger Granmatik rond!
Is wel geen RO1 maar hij draagt heerlijk.
Groeten
Jack Willen