Even voorstellen Roland O

Een hartelijk welkom op dit magnifieke forum, Ronald!
Ik heb zelf grote belangstelling voor de horloges die jij fabriceert, ik vind het prachtige horloges en als mijn financiele doeleinden groter zouden zijn zou ik de aankoop zeker overwegen!

Welkom Roland op het meest veelzijdige forum op het gebied van horloges.
Waar wij veel van jou (en jij misschien wel iets van ons) kunnen leren.

gr Ron

Welkom op dit forum , en veel lees plezier :wink:

welkom op dit forum der getikten

Welkom Roland, dat zijn prachtige horloges die je maakt, vooral die laatste die je laat zien,:~
wie weet, kan ik er ook nog ooit een bekostigen.Kan ik stoppen met die Parnissen;)

Grtz Sjef

Sjever Schreef:

Welkom Roland, dat zijn prachtige horloges die je
maakt, vooral die laatste die je laat zien,:~
wie weet, kan ik er ook nog ooit een
bekostigen.Kan ik stoppen met die Parnissen;)

Grtz Sjef

Die heb ik ook, en is 1 van mijn favorieten. Droom is om voor de PAM328 te gaanā€¦

Welkom! En leuk om er een horlogemaker bij te hebben!

Ik heb voor het eerst me ā€˜jeā€™ kennisgemaakt in een horlogeblad (Watching/Horlogesmagazine?), en vond het een interessant ontwerp. Wat ik me alleen nog wel afvraag, is of het systeem ook loodrechte-schokken opvangt. Volgens mij vangt je shocksystem de schokken op die tegen de zijkant van je kast komen. Maar lukt het ook voor de schokken die tegen het glas of achterzijde aankomen?
Niet dat ik em als een G-shock uit 't raam zou willen gooien, maar ben gewoon benieuwd.

van harte welkom hier! daā€™s nog eens leuk, om NL fabrikanten hier "aan boord " te hebben!

ik heb meteen een vraag: hoe werkt je anti-shock mechanisme/uitvinding? ik had begrepen dat je er patent op had aangevraagd, een mooie uitleg over je vinding is zeer welkom!

Stony Schreef:

ik heb meteen een vraag: hoe werkt je anti-shock
mechanisme/uitvinding? ik had begrepen dat je er
patent op had aangevraagd, een mooie uitleg over
je vinding is zeer welkom!

http://www.octrooibureau.nl/nl/
:wink:

Een paar fotoā€™s en filmpje op Rolandā€™s website (http://www.eurodomein.net/ro1/)geven beetje idee van 't principe. Maar een mooie uitleg is zeker welkom!
Sinds ik een 6497 (Aziatischā€¦ ben immers een amateur) heb gestript, ben ik nog meer geinteresseerd in de binnenkant van een horloge.

Mijn ouders wonen in de geleenstraat dus bij elke visitie sta ik even stil bij je winkelā€¦en droom ik even wegā€¦

Landrover110: :smiley: zeg dit nooit tegen een hagenaar!!!wat dan wordt je zak letterlijk leeggeschudā€¦:smiley: uiteraard met de nadruk op winkel!! :smiley:

PS: Als je voor de ā€œsnoepwinkelā€ staat en je staat te dromen en je let ff niet op dan ben je je portomonee kwijt en de Dames van plezier blijven lachenā€¦:smiley:

Welkom, Roland!
Groet
Mark

Welkom!

Bigrosa,

een van mijn beste maten is een zeeuwse hagenaarā€¦dit is mijn bodyguard als ik in den haag benā€¦maar bedankt voor de waarschuwing!

groet, landrover110

http://www.octrooibureau.nl/nl/

van octrooien zelf word je meestal niet veel wijzer, een goed geschreven octrooi is voor een gemiddelde techneut niet te lezen hoor door alle claims en rare taal die erin staat.

Was maar een grapjeā€¦ zie knipoogje. Had die link nbeter iet kunnen plaatsen, sorry.

Hoop dat die 2de (serieuze) link wel een idee geeft van hoe het in elkaar steekt. Ik heb nog vraagtekens bij de aansluiting met de kroon.

Hoi Roland,

Dat zijn toch geen fotoā€™s die je er nu hebt opgezet ;)!
Daarom hieronder maar een paar die het horloge meer recht doen!

Gr.Joep




Kijk, zo zien we ze graag (tu)

hans

marnix_moed Schreef:

Was maar een grapjeā€¦ zie knipoogje. Had die link
nbeter iet kunnen plaatsen, sorry.

Hoop dat die 2de (serieuze) link wel een idee
geeft van hoe het in elkaar steekt. Ik heb nog
vraagtekens bij de aansluiting met de kroon.

ik zie dat er drie rubbertjes in het ding zitten, en een indrukwekkend filmpje van een TNO botsproef.
maar 3 rubbertjes heb ik al eens eerder gezien, dus dat alleen is niet voldoende voor een patent.
maar zoals een ā€œgroteā€ constructuer al een zei: ā€œhet ontwerp was zo eenvoudig geworden dat het bijna geen recht meer deed aan de slimheid die erachter stakā€, en dat zou hier zomaar mogelijk kunnen zijn.

Thx! (tu)

Weet niet of het in 't echt ook zo er uit ziet, maar ik vind de datum ver weg staan. Komt waarschijnlijk doordat ik gewend ben om de datum op de plaats van een indice te zien.

Stony Schreef:

maar zoals een ā€œgroteā€ constructuer al een zei:
ā€œhet ontwerp was zo eenvoudig geworden dat het
bijna geen recht meer deed aan de slimheid die
erachter stakā€, en dat zou hier zomaar mogelijk
kunnen zijn.

Wel es ā€œBeste !dee van Nederlandā€ op TV gezien :wink:

Daar had ik hetzelfde gevoel ook een vakerā€¦