Ik ben Sam en sinds enige maanden besmet met het horloge virus!
Ik neus hier al een tijdje rond en vond het tijd om een account aan te maken en deel te nemen aan deze mooie community.
Horloges hebben eigenlijk nooit een rol in mijn leven gespeeld, ook de smartwaches vond ik maar niks. Enkele maanden geleden veranderde dat compleet door een random youtube filmpje, besmetting geslaagd!
Zo ben ik in deze wereld terecht gekomen en kan er niet meer uit! Het begon met een te snelle, naieve bestelling. Een mooie Orient Bambino met blauwe dial. Opzich niets mis mee, maar ik wist echt nog te weinig van de formaten van horloges. Dat bleek omdat de 40mm dressy dial veel te groot voor mijn ca 16.5 cm pols.
Al kopende leert men en poging twee was een Bulova classic hack, dat bleek een veel betere keuze. Past beter om mijn pols en ook meer bij de rest van mijn kledingstijl omdat ik voornamelijk t-shirts en jeans draag. Dress watches trekken mij heel erg aan, denk aan de Tissot Le Locle, maar sinds ik die in het echt heb gezien weet ik dat dat 'm niet gaat worden voor mij.
Tijdens een van de eerste dagen in mijn ‘onderzoek’ naar horloges kwam ik de Hamilton Khaki Field 38mm Murph tegen en dat was voor mij meteen een schot in de roos. Interstellar is een van mijn favoriete films en de murph is een field horloge die toch ook wat ‘dressy’ looks heeft.
Omdat dat bedrag toch wel een hele stap was heb ik het niet gedaan, totdat ik afgelopen vrijdag op een sale van een juwelier in den Haag stuitte. Het vakantiegeld was ook nog eens gestort, dus geen weg terug: zaterdag was ik in den Haag!
Ik kijk er naar uit deel uit te maken van deze leuke community
Welkom, en leuk die Murph!
Grappige is dat ik 2 jaar geleden de film pas voor het eerst zag en stilgezet heb om te kijken welk horloge het was, niet wetend dat dit alles al zo beroemd was.
Er is hier ook een topic over horloges van beroemdheden, vind je ook vast leuk.
De nieuwe 38mm varianten zijn al veel, veel beter.
Die heeft hetzelfde euvel wat veel grotere horloges uit de Swatch groep hebben. Men neme een automaat die afgeleid is van een ETA uurwerk wat ooit voor 35-36mm kasten is ontworpen, proppe het in een te grote kast, en zette vervolgens de datum veel te dicht op de midden-as.
De le locle zou interessant worden in een 37mm no-date of 36mm datum versie. Helaas.
Geweldig horloge, en naar ik begrepen heb zelfs met AR coating op het glas. Mooie keuze. Gefeliciteerd.