Welkom Sebastiaan ![]()
Welkom. Enjoy watch-ing.
Welkommmmm
Welkom!

Van harte welkom Sebastiaan op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!![]()
![]()
Heel veel plezier gewenst hier!
Welkom! ![]()
Welkom
Welkom hier!
Er is zo veel meer op de wereld dan de greatest hits. Zelf heb ik een verzameling van twaalf Japanners, drie Duitsers, twee Fransen, en tot slot vier Zwitsers opgebouwd. Ik had hem niet kunnen voorspellen, tien jaar geleden.
Daar zitten vrijwel alleen horloges bij waarvan ik niet wist dat ze bestonden toen ik in deze hobby dook. Één ervan is een JLC Reverso die ik wel kende, maar waarvan ik jaren lang riep dat hij er nooit zou komen wegens te breekbaar. Toch is het nu een favoriet.
Staar je niet blind op genre of merk. Vroeg of laat komt je persoonlijke stijl naar boven borrelen.
Iedereen lijkt met sporthorloges te beginnen. Die worden agressief vermarkt.
Welkom01 ![]()
![]()
![]()
Leuk dat je actief gaat bijdragen op het Horlogeforum!
Van harte welkom op ons mooie forum
Wil verder niet je voorsteltopic vervuilen. Misschien handig om een apart inspiratie-/zoektopic openen. Dan kan iedereen daarin helemaal losgaan met ideeën en tips! ![]()
Ben ik helemaal met je eens. Er zijn zo veel prachtige merken en verschillende stijlen dat het in het begin een beetje overweldigend kan zijn. Sowieso lastig te voorspellen welke kant de collectie op gaat in de toekomst omdat smaak en voorkeur aan verandering onderhevig zijn. Dat is denk ik ook het mooie van deze hobby.
Bedankt voor je toevoeging.
Ik probeer mijn vizier zo breed mogelijk te houden.
Yes, bedankt voor de tip. Ik zal hier zeker gebruik van maken. Je hebt me wel een beetje betoverd met die prachtige Carrera. Zo snel gaat dat dus haha.
Welkom en veel plezier hier. Laat je niet gek maken als er soms sarcastische gereageerd wordt door mensen.
@Sebastiaan11 Maar nu even de vraag der vragen. Vind je Tudor ook een poor man’s Rolex of niet?
Welkom!
Thanks, ik zal er voor waken.
Goede vraag inderdaad
.
Voor mij is Tudor absoluut geen poor man’s Rolex. Hoewel Hans Wilsdorf Tudor wel zo in de markt had gezet en ze in het begin onderdelen van Rolex gebruikte met goedkopere uurwerken, hebben ze door de jaren heen wel degelijk een eigen gezicht gekregen. Al lijkt een Black Bay Pro wel weer verdacht veel op een Explorer 2. ![]()
Ik heb geen idee waar je het over hebt ![]()
Verder sluit ik me aan bij Tag Heuer! Heb zelf de Aquaracer en bevalt meer dan prima!
Als je leuke crono’s zoekt, Sinn en Fortis vind ik zelf ook mooi!
Tot slot, welkom off course! ![]()
Welkom en misschien vind je hier wel een horloge in het blauwe gedeelte.