Welkom Sjoerd, en veel plezier op HF!
Van harte welkom
Pieter.
Goedenavond en bedankt voor de leuke reacties! Ik zie dat de oude duiker goed in de smaak valt, maar wees gerust: met deze tool watch wordt niet meer geklust. Het horloge heeft zo’n 20 jaar in een kast gelegen en sinds kort probeer ik het in ere te herstellen om het daarna te koesteren. Misschien ga ik het glaasje zelf proberen te polijsten, als ik durf. De 6105 is heel speciaal voor mij doordat mijn vader er daadwerkelijk mee heeft gedoken en omdat mijn opa er daarna huizen mee verbouwde. Nooit had iemand ondertussen kunnen vermoeden dat het horloge zo geliefd zou worden bij verzamelaars. Het horloge was echt een stuk gereedschap. Ik houd van dit soort verhalen want ze geven een horloge iets extra’s en ik vind het ook leuk om van anderen te lezen.
Het plexiglaasje kun je zonder risico met tandpasta en/of zilverpoets poetsen, wordt mooi!
welkom sjoerd !
Ja; welkom hier!!!
Welkom Sjoerd!
Welkom, en veel plezier hier op het forum.
Hey bedankt voor je reactie! Gaaf horloge hè, die 6105? Ik zie dat jouw glaasje er nog netjes uitziet en dat het bandje ook klopt. Zijn deze origineel? Omdat beide (bijna) niet meer te krijgen zijn, probeer ik mijn eigen plexi op te knappen. Daarnaast heb ik ook twee bandjes van Ebay op het oog van WJean en UncleSeiko. Ik weet nig niet welke ik zal kiezen, maar heb jij hier toevallig ervaring mee? Groeten!
Hallo Hans, bedankt voor de tip! Ik heb gisterenavond meteen tandpasta geprobeerd en ben daarna ook nog zilverpoets gaan kopen. Zowel de behandeling met tandpasta als met zilverpoets gaf inderdaad zichtbaar resultaat, het zij minimaal. De krassen zijn toch wat dieper en hebben meer aandacht nodig. Ik ga dit weekend het advies van @Paul2all proberen. Groeten!
Dag Sjoerd, glaasje is volgens mij nog origineel inderdaaf. Wat putjes aan de rand maar verder ok. Nieuwe zou je op ebay via kleinvintagewatchparts kunnen bemachtigen.
Bandje is ook van Wjean en is prima. Vind deze chocolate bar lekkerder zitten dan de waffle overigens. Had die op andere 6105 ooit maar is verkocht. De tire tread band is ook prima!
Groet
Michael
Succes met de andere methode! Zelf heb ik ik tot nu toe bijna alles kunnen wegpoetsen met tandpasta en zilverpoets, gelukkig geen diepe krassen dus, uitgezonderd een wat diepere kras in een 60 jaar oude vintage.
De tandpasta en zilverpoets is wel ideaal om af en toe even het plexiglas weer te laten schitteren.
Mooi verhaal Sjoerd. Prima van lengte ook. Heel veel plezier op het HF!!
Is goed te doen,onlangs nog het oude klokje van schoonmoeder onder handen genomen.
Het is mineraal glas. Erg lastig te polijsten dus. Ik zou voor een nieuw glaasje gaan gewoon.
Zo was het glaasje
Zo werd het
Korrel 800
Korrel 2000
Korrel 2500
Foto’s staan in andere volgorde dan ik wilde maar dat snap je wel
2e foto zijn geen krassen maar reflekties
Volgens Sjoerd is het plexi
Volgens mij niet De code van het onderdeel is: 320W10GN00. De G betekend dat het glas is en geen plastic (plexi heeft namelijk een “A”)
Dan niet polijsten dus
Dat is inderdaad een ander verhaal, dan zou ik er ook een ander glas in laten zetten!