Even voorstellen Stigter

Al jaren meelezer en naar nu blijkt al even lid.
Wordt tijd om mij eens even te introduceren.
Woonachtig onder de rook van Rotterdam en nu alweer 45 jaar oud, getrouwd, vader en een liefhebber van horloges.
Het is allemaal begonnen met een Seiko

hierna kwam er nog snel een andere Seiko (Chronograaf)

Daarna nog wat Festina’s, Certina’s, Tommy Hilfigers etc…
Toen weer een Seiko, fijn horloge, maar voor de huidige tijd "te klein)

Mezelf een keer getrakteerd op een Boss Vanquisher

En toen werd het even stil…
Op vakantie (2008) een stoere Wenger gekocht

en omdat ik de kast zo leuk vond een Carrera

In mijn "verveel"uurtjes maar weer eens op ebay gekeken, daar kwam ik een splinternieuwe Tag Heuer Aquaracer tegen… voor een derde van de verkoopprijs kon ik hem niet laten liggen. (2012)

En deze draag ik eigenlijk nu bijna 5 jaar nonstop.
Verleden maand nog een Philip Watch gekocht, maar vooral voor de kleur van de wijzerplaat

Ik ben geen verkoper, heb alle horloges ooit aangeschaft nog, leen wel langdurig uit aan familie, omdat ik niets meer met het horloge heb, en zij wel. De meeste liggen dan ook in een koffer stof te happen, maar ja… het is ook een stukje nostalgie…

Per toeval kwam ik een Oris Meistertaucher tegen op Ebay. Meerdere zelfs maar bij sommige was de prijs gewoon te hoog voor een horloge die ook onderhoud nodig heeft. Andere waren de importkosten te hoog. (we blijven ook Hollander natuurlijk). Bij andere werden vragen niet of ontwijkend beantwoord. Mijn gevoel zegt me dan dat ik zo’n “aanbieding” moet laten gaan. Zeker als men gaat pushen om tot een deal te komen.

Via marktplaats cq horlogeforum nu wel een Oris rijker. Deze wordt in de komende week bezorgd. Jullie begrijpen waarschijnlijk wel dat hier naar uit wordt gekeken.

Ik ga in ieder geval weer verder lezen!

24 likes

Hartelijk welkom op dit forum, en zo te zien ben je al flink bezig … :smiley:

Valt wel mee hoor, mijn eerste horloge die ik zelf kocht was toen ik 16 was… Dus ik ben nu een kleine 30 jaar bezig. Laten we zeggen dat het ongeveer 1:1 is.
Alleen je komt na de aanschaf van de Boss wel in een ander segment terecht… én ik moet ook eerlijk zijn, ik vind heel veel horloges op elkaar lijken… Ik zag laatst dat Lorus ongeveer het zelfde horloge aanbiedt als de Philip Watch…

De Oris is trouwens het eerste horloge welke ik 2e hands koop. Ik heb er alle vertrouwen in in ieder geval.

1 like

Leuke collectie heb je. Ik heet je na 5 jaar geen welkom, ben zelf pas net hier :grinning:

Welkom! Mooie intro.
Veel plezier hier.

Die Meister heb je voor 'n Erg goede prijs gekocht!
Gefeliciteerd! Heerlijk horloge is dat.

1 like

Van harte welkom :clap:

Pieter.

Welkom!!
Je hebt al een mooie set bij elkaar verzameld! :relaxed:

Hij was nog wel wat boven mijn budget, maar soms blijkt dat het budget niet toereikend is. Heb inderdaad goede deal gemaakt. Wel de tijd ervoor genomen en de verkoper die mij ook die tijd gaf. Die tijd was nodig…
Ik denk dat jullie dat wel herkennen, met sommige horloges heb je direct een klik… En dit was voor mij een heel mooi wanna have horloge.

Ben al aan het oefenen met tijd aflezen. Is even wennen.

Bedankt trouwens voor het welkom.

Welkom en veel plezier op HF :smiley:

Welkom! Leuk, die Carrera Sprint. Ik heb daar de multifunction versie van.

1 like

Mijn beste,

Leuk weer een nieuw lid erbij!!
Stigter, van harte welkom dan ook binnen de kring van dit sympathieke HorlogeForum!!
Duidelijk een forum ván liefhebbers,vóór liefhebbers!!
(Mooie Tag Heuer zeg!!)

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Welkom!, leuk om je verhaal te lezen, klinkt heel herkenbaar, al neem ik ook wel weer gemakkelijk afscheid :relaxed:

Welkom!

Welkom op HF!

Zo te lezen goed bezig. Alsnog welkom hier.

Nogmaals bedankt voor het welkom.
Ben op meerdere forums actief of actief geweest, maar dit lijkt een van de weinige forums ook die nog echt actief zijn… (of lijkt het zo?) Facebook is toch echt een grote concurrent van de meeste forums.

@Kwalitijd,
ik draag de Carrera bijzonder weinig, hij draagt op 1 of andere manier niet lekker… terwijl het zeker een bijzondere klok is.

Welkom!

Welkom!

Welkom. Leuk verhaal!