Welkom!
Leuk verhaal en een mooie collectie.
Welkom hier.
Ik dacht even dat dit verhaal zou eindigen met een Speedmaster of Datejust, maar daar ben je (nog) niet. Mooi verhaal en welkom!
welkom op dit mooie Forum
Welkom hier
Gave horloges. Van harte welkom!
Leuk om de evolutie van de collectie zo te lezen!
Welkom hier op het forum.
Er zijn twee scholen van filosofie hier:
- Vermijd snacks, draag eerst eens wat je hebt, doe rustig aan en evalueer wat je nou echt wilt
- Probeer zoveel mogelijk, flipper je een ongeluk, en kom via die weg bij je doelen / favorieten uit.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat optie 2 veel geld kost als je je tot nieuwkoop laat verleiden. De gulden middenweg is dat je wat dingen tweedehands probeert, en een soort van rustig aan doet.
Als je hier iedere dag bent heb je rond de kerst TL2 verkooprechten.
Past u op? @Anthony is wat optimistisch. Ik ben zelf van een budget van 180 Euro naar ruim 7.000 geklapt in negen jaar tijd. Ik vrees dat @SpringDrive uit ervaring spreekt als hij roept dat hij de NA van de Explorer wel tegemoet ziet.
Je hebt wel andere opties dan Rolex, uiteraard. Ik breek graag een lans voor de Cartiers, Breitlings, JLC’s en Grand Seiko’s van deze wereld.
Evengoed: Als je de foto’s van @FRANS3 er bij pakt zie je dat een Orient Bambino tranentrekkend mooi kan zijn voor een fractie van het up-market spul.
Zo zijn de F91W en een Seiko 5je bijvoorbeeld maar moeilijk te kloppen. Je hebt een stel aardige horloges te pakken! Laat je niet gek maken door deze club dwazen, mijzelf incluis.
Welkom.
Dit is toch veeeeeel leuker!!
Hehehehehe… Ik heb zeker lol gehad, maar ik wil niet weten wat mijn maandelijkse contributie aan dit forum is geweest.
Bedankt voor de tips en de uitgebreide reactie Vooralsnog doe ik het rustig aan en probeer ik niet te veel uit de bocht te vliegen. Soms denk ik wel eens dat de “chase” beter is dan de “catch” als je begrijpt wat ik bedoel.
Naast de Tudor Ranger vind ik ook de Sinn 556 A RS erg mooi. En de Dekla Turbulenz vond ik ook wel strak. Maarja, als je die allebei koopt heb je al net zoveel uitgegeven als dat je aan een tweedehands Ranger zou doen. Voorlopig wacht ik het nog even af. Moet de Ranger eerst nog maar ergens in het echt zien en passen, want dat heb ik ook nog niet gedaan.
Welkom!
Tja, dan ben ik bijna benieuwd naar wat je van een Baltic Hermetique en een Serica 6190 zou vinden. Of van een ordinaire CWC G10, een Vertex M36, en zo nog een paar aanpalende horloges, zoals de Nomos Club Campus en Club Sport.
Niet dat ik je op ideeën wil brengen, uiteraard.
De Baltic Hermétique vind ik erg mooi maar het kroontje lijkt me wel erg friemelig klein. Verder misschien nét een tikkeltje te dressy… Ik ben maar een simpele, gewone jongen en ik draag eigenlijk altijd casual kleren. Dat tropic bandje vind ik dan wel weer cool, zou zo’n bandje wel eens willen proberen.
De Serica heeft een bandje wat me niet zo aanspreekt. Ik vind het mooier als het wat beter aansluit.
Een CWC G10 vind ik wel erg tof. Ik zou dan wel voor de GS gaan, saffieren glas is toch wel een must. En leuk ook dat hier op het forum zo’n harde CWC kern zit
De Vertex vind ik ook erg mooi maar is wel duur. Dan heb ik liever de Ranger. Het merk Tudor en de heritage van zowel merk als horloge spreken met erg aan.
Nomos vind ik wel mooi maar heb ik nooit echt goed begrepen. Het klikt niet echt als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb ook nog wat Hamiltons bekeken. De Murph en de verschillende Khakis vind ik ook wel mooi. En de Longines Conquest (het simpelste instap quartz model, of de high precision variant of hoe heet dat ding) maar die lijken me net wat te groot met 41mm.
Ik hou het blauw hier in de gaten. Misschien komt er eens een Baltic voorbij die ik kan proberen. Of, wie weet, een Tudor Ranger
Welkom bij de club @systemtest - Lekkere collectie Casio’s heb je daar!
Blijf een übercool horloge!
De G-Shock Squares blijven ook echte klassiekers. Ik gebruik mijn DW5610 ook met enige regelmaat, heerlijk GADA horloge.
Waarom moest ik direct hier aan denken?