Even voorstellen, the_vintage_ad

Hoi!

Bekent als the_vintage_ad op diverse fora en op instagram: instagram.com/the_vintage_ad/, maar je mag mij ook Bas noemen!

Ondanks dat ik eigenlijk al wat jaren actief ben in de horloges nu pas op Horlogeforum dus bij deze een kleine introductie.

Met de komst van de serie Boardwalk Empire in 2010 ben ik mij gaan verdiepen in de kledingstijl en horloges die de gangsters droegen in de jaren 20. Niet veel later ben ik Art Deco horloges van Hamilton, Elgin en Walthams gaan sparen.

Dit is uitgegroeid naar “vintage” horloges in algemene zin. Van Art Deco tot fucky 70’s, maar de laatste 3 jaar merk ik dat het toch weer specifieker is geworden en ga ik voor 3 sub-collecties.

Ondanks dat ik er in het begin niks voor voelde is Rolex/Tudor nu een groot de van de collectie met name de 50’s in de sub 36mm categorie.

Naast dit ben ik ook gecharmeerd van elegante 50’s time only pieces. Denk aan IWC Cal. 89 of een Jaeger LeCoultre Powerwind. Uiteindelijk wil ik hier ook een mooie Patek 96 aan toevoegen.

Nu heb ik eigenlijk al genoeg om de horlogedrang mee te kalmeren, maar toch wil ik een derde sub-collectie beginnen en dit zijn vroege chronografen. In plaats van de focus op merk wil ik me hiermee meer richten op het uurwerk en de herkomst hiervan. Ik ben nu op zoek naar bijvoorbeeld een Breitling 769 voor de Venus 175 en laatst nog bij @AmsterdamVintageWatches bij de Omega 28.9 wezen kijken. Ik denk dat er hier nog voor een acceptabele prijs hele mooie stukken zijn te vinden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en de tijd die ik hier op Horlogeforum tegemoet zie!

53 likes

en wat een indrukwekkende verzameling :+1:

1 like

welkom-home

1 like

Welkom op het horlogeforum Bas. Stijlvolle collectie heb je al!

1 like

Welkom bij de club.

Welkom op het forum en veel plezier hier. :+1:
Je interesse in vroege chronograafuurwerken deel ik, prachtige stukjes techniek. :ok_hand:

1 like

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

welkom veel plezier

1 like

Wow… Mooie entree hier. Welkom!
Ik kan alleen maar zeggen dat ik erg benieuwd ben naar je toekomstige toevoegingen en foto’s.

1 like

Beste Bas,
welkom op HF!

1 like

Welkom!

:thinking:

1 like

Hahaha ja oeps! Ik bedoelde funky maar inmiddels vind ik het wel fucky :stuck_out_tongue:

1 like

Wees welkom!

1 like

image

1 like

Welkomđź‘Ť

1 like

Welkom, Bas en nog veel plezier op ons forum. Leuke collectie.

1 like

Van harte welkom :clap:

2 likes

image

1 like

Welkom

1 like