Even voorstellen, the_vintage_ad

Welkom op HF! Ik voel me helemaal thuis op je instagram!

1 like

download

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom

1 like

Eveneens welkom :point_right:

1 like

Welkom hier! Laat me beginnen om te zeggen dat ik het leuk vind dat iemand gewoon een stylistische richting kiest. Maar ik heb daar een vraag over:

giphy

Ik heb een paar vrienden die dit allemaal fascinerend vinden, maar het boeit mij totaal niet. Sterker nog, zodra iets met gangsters, bikers en ander kansloos gespuis geassocieerd wordt ben ik direct weg.

Zelf vind ik Maigret in de vertolking van Rowan Atkinson erg tof, maar ik leg geen pijpverzameling aan. :slight_smile:

Help me dit te begrijpen: Waarom zijn criminelen toch zo fascinerend? En al helemaal uit een smakeloos land als de VS? Dit is echt een serieuze vraag, want ik snap ook al niet dat het internet smelt omdat De Niro weer eens in een gangsterfilm met Pacino en Pesci speelt.

Kijk, dan ben ik weer helemaal bij je. :slight_smile: Dat zijn zowel qua tijdperk als ook qua techniek gewoon toffe vintage stukken.

1 like

Ten eerste haal je twee dingen door elkaar die niet met elkaar geassocieerd zijn namelijk Boardwalk Empire/Gangsters en Rolex/Tudor. Rolex lag mij juist helemaal niet omdat dit niks met Art Deco te maken had.

Totaal ongerelateerd ben ik later toch wel interesse gaan tonen in Rolex en de dagelijkse robuustheid spreekt mij wel heel erg aan.

Ik ambieer zeker geen gangster te zijn. Net als dat ik A Bridge Too Far nog steeds één van de beste films vindt ambieer ik ook geen Derde Wereldoorlog of met mijn laserzwaard het universum aan te vallen. Ik vind historie erg boeiend en Boardwalk Empire is gewoon een hele mooie serie die de Art Deco stijl van begin 1900 perfect weet neer te zetten. Als het een politieke serie was (wat het in het begin ook vooral is) in de jaren '20 was dit voor mij ook prima geweest.

Dat gezegd te hebben vond ik de kwaliteit van materiaal uit dat tijdsbestek interessanter dan de rotzooi van de Primark die wij nu kennen waaronder ook de horloges. Wat ik erg boeiend vind is dan ook de manier van denken over een bepaald stuk in een bepaalde periode. Tegenwoordig kijken we vooral naar merk waar het voor de jaren '30 eigenlijk irrelevant was en de kastafwerking en materiaal leidend was.

Ik hoop dat het zo duidelijk voor je is!

5 likes

Welkom op HF en veel plezier hier!

1 like

Welkom :grin:

1 like

Welkom Bas!

1 like

Welkom

1 like

Welkom hier.

Bewaar jij je horloges in je auto …:thinking:

1 like

images

1 like

Welkom, veel lees plezier toegewenst.

1 like

Ja ik heb er thuis geen plek voor.

Veel plezier op dit forum Bas!

1 like

Dan woon je niet heel ruim…:sweat_smile:

Zeker weten. Beetje studeerwerk wat er allemaal rondhing (en dan snel voorbij de obligatoire Landeron/Valjoux/Venus dingen kijken) en dan wordt het zeer snel zeer mooi. Wel opletten voor onderhoud. Stukken voor sommige werkjes zijn quasi onvindbaar geworden.

1 like

Sja, mijn gedachte was als A=B en B=C, dan is A ook C. :slight_smile: Want Boardwalk is gangsters, Rolex is gangsters, dus boardwalk is Rolex, maar een mens kan het fout hebben, zo blijkt.

Maar als Art Deco je ding is, waarom dan niet vroege Cartier, vintage Hamilton en JLC verzameld? Want dan zou je op z’n minst een leuke Reverso of Tank moeten ambieren, toch?

Da’s een leuke discussie.

Als je “we” zegt moet je mij er even buiten laten. Ik heb een grote hoop horloges waarbij ik eerst een bepaald ontwerp of bepaalde functie zocht, en waar ik na een proces van uitsluiten wat het niet helemaal is bij een merk uit kwam.

Zo vond ik Nomos de leukste Bauhaus hebben, maar keek ik ook naar Stowa en Junghans, en zo vond ik Mühle Glashütte en Hamilton uiteindelijk coole nautische horloges hebben, maar niet vooraleer ik Longines, Stowa, Archimede en wat ander spul uitgesloten had op basis van ontwerp en afwerking.

Dat er veel mensen zijn die merkengeil zijn in dit tijdsgewricht, soit. Maar scheer ons niet allemaal over een kam. :slight_smile:

Welkom op HF !
Als je van gangsters icm art deco houdt, ben ik zo vrij je Peaky Blinders te adviseren. :wink:
Het enkele horloge dat je er ziet is een zakhorloge btw.

download