Even voorstellen, the_vintage_ad

Welkom, en volgens mij heb je al een aardig setje bij elkaar gesprokkeld.

Haha of een hele veilige auto! :stuck_out_tongue: Nee, ik bewaar alles bij een bevriende juwelier. Kan ik lekker de deur ophouden.

Er is genoeg te vinden maar nog wel behapbaar.

Landeron vind ik altijd maar shabby aanvoelen dus die krijgt geen plek in de collectie.

Valjoux 22 heb ik ook al. Dan op zoek naar de Breitling en ik twijfel erg over de Omega 28.9 van @AmsterdamVintageWatches. De kans dat er een fatsoenlijke 28.9 voor dat bedrag langs komt is klein, maar de wijzerplaat was te wazig.

Natuurlijk is het niet compleet zonder 13zn maar daar moeten we nog even voor sparen!

1 like

Er zijn uitzonderingen, vroege Landeron Hahn, Landeron 39 etc…

1 like

Welkom, lekker binnenkomen met de deze collectie!

1 like

Citaat[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:39, topic:235602”]
Maar als Art Deco je ding is, waarom dan niet vroege Cartier, vintage Hamilton en JLC verzameld? Want dan zou je op z’n minst een leuke Reverso of Tank moeten ambieren, toch?
[/quote]

Ik ging destijds voornamelijk voor de Amerikaanse merken zoals Hamilton, Elgin, Waltham etc. en heb nog steeds wat mooie horloges met gedecoreerde kasten liggen maar de dagelijkse draagbaarheid is wat minder en dus ook niet meer iets waar ik focus op heb.

Excuus hoor voor het generaliseren met “we”, maar ik ben bekend dat niet iedereen op de planeet hetzelfde denkt.

Maar merk speelt bij mij zeker wel een rol bij de aanschaf van de latere horloges, maar niet bij Art Deco. Een belangrijk deel van de hobby is voor mij ook het nadenken over een bepaald product vanuit een bepaalde tijdsgeest. Wat wel meespeelt bij mij met merk is het inschatten van een bepaalde verwachting en daarom erg gemakkelijk om bijvoorbeeld een Rolex aan te schaffen via het internet, omdat ik weet wat mijn verwachting is.

Hmmmmm met de eerdere Landeron uurwerken heb ik inderdaad minder ervaring, maar een mooie Hahn monopusher mag er zeker wel zijn! Binnenkort dan toch maar even verder research naar doen of dit aan mijn verwachtingen voldoet. Thanks vor de tip!

Dat is inderdaad een ding. De Hamilton die ik zelf heb is een moderne Navy Pioneer naar een marine chronometer uit '41, maar da’s alweer minstens tien jaar na Art Deco, dus een totaal ander ontwerp. Ik weet niet of Hamilton nu nog aan moderne heruitgaven van art deco dingen doet. Moderne Tanks en Reverso’s zijn wel een optie, maar prijstechnisch gezien niet bijster vriendelijk.

Hahahaha… .sja, mijn excuses dat ik 'm zo formuleerde dat jij dacht excuses te moeten maken, dat was nu ook weer niet de bedoeling, ik zie het meer als een geinige discussie. :slight_smile:

Ik heb meerdere dingen gewoon via internet besteld zonder ze irl te hebben gedragen of gepast, en dat gaat vrijwel altijd goed. Overigens ook hier voor mij weer niet merk-gebonden, want gedaan met Nomos, Seiko, Hamilton en Archimede horloges.

Retecool, maar niet bepaald goedkoop te vinden op iedere hoek van de straat. Veel succes met de zoektocht!

1 like

Heb je het boek van Gerd. Lang? Chronograph Wristwatches: To Stop Time

Staat heel wat in over vroege kalibers.

1 like

Nog niet! Ik denk dat de Sint daar wel verandering in kan brengen :stuck_out_tongue:

Als ik aan de 40’s denk kom ik toch weer bij andere modellen uit. Wat mij overigens een stuk meer ligt dan de Art Deco’s die ik eerst verzamelde. Ik denk dat de Omega “Marine” nog wel is een leuke zou zijn die tussen de twee periodes ligt.

Modern en heruitgaves zijn totaal niet mijn ding. Het jongste horloge dat ik bezit is uit 1987 en daarna '72.

Haha geen probleem. Ik ben sowieso altijd in voor een goede discussie met een sterke mening en niet zo van de “HAGWE” posts XD

True ik ook! Maar soms wel is iets minder aan de verwachting voldaan…

De zoektocht is soms leuker dan het bezit :stuck_out_tongue: Of Tobias erg lief aankijken want deze Unver is wel heel erg dik.

Welkom op HF Bas :+1:

1 like