De economie is u erkentelijk (de ecologie allicht iets minder)
Een Carpenter! Leuk merk! Eerste die ik hier zie.
Leuke collectie!
Welkom
Eh, dit kan ik even niet volgenâŠ
Ik stap niet voor elke vakantie of shopping tripje in het vliegtuig, dat scheelt dan weer. (Overigens meen ik dat ecologie niet het juiste woord is in deze context, maar ik snap hier wel wat je bedoelt.)
Klopt, dat was precies mijn punt. We kunnen nog discussiĂ«ren over wat âbeterâ dan mag betekenen.
Welkom, mooie collectie heb je
Ik heb over de woordkeus getwijfeld, maar de balans leek me mooi. Het is tongue in cheek bedoeld uiteraard. Iedereen zân guilty pleasures, anders zijt ge roomser dan de Paus.
Daarboven geef ik aan dat als het inderdaad een van de âbetereâ horloge-aanschafbeslissingen betreft, dat die aanschaf toch niet alleen door merkengeilheid gestuurd kan zijn. Dat lijkt mij immers geen passende raadgever.
Welkom !
Dank tot nog toe aan allen voor de mooie welkomstwoorden, de adhesiebetuigingen en de oprechte blijken van medeleven bij mijn, zo realiseer ik me terdege, toch wat uit de hand gelopen en licht incoherente verzamelwoede. Naast de al genoemde zaken, uit die zich verder in een pennenverzameling en een collectie in Nederland moeilijk te verkrijgen herengeuren (bij parfumerie Celeste in Den Haag, daar wel) waarmee ik een bad vol kan laten lopen. Had ik het al over schoenen en sokken gehad?
Gelukkig ben ik gezegend met een wederhelft die dan wel zelf niet overloopt voor de zaken die ik verzamel in het algemeen en horloges in het bijzonder, maar die, sinds duidelijk is dat het familiezilver niet naar het pandjeshuis hoeft en er geen 2e hypotheek hoeft te worden afgesloten bij een of andere loan shark, mij geen strobreed in de weg legt en geen onzinnige vragen (meer) stelt als âmaar zoiets had je toch al?â, maar goedkeurende geluidjes maakt en verder gaat met wat echt belangrijk is in het leven.
Ik zal de krochten van AliExpress proberen achter me laten, het meeste is al weg, de paar dingetjes die ik nog heb zal ik kritisch tegen het licht houden en deels ook weer aan de markt prijsgeven. Ondanks de zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding van de betere merken, zijn ze het toch vaak nĂšt niet. En China is en blijft toch, net als Rusland, een onsmakelijke dictatuur. (Ik kon het, naar aanleiding van een discussie op het forum van een aantal dagen geleden toch niet laten om (een variant op) een eerder verkochte Vostok Amphibia weer in het vrije westen onderdak te bieden. Niet uit Rusland tegen de daar geldende prijs van een paar tientjes, maar via een Poolse handelaar. Ik maak wel een topic). Ook een paar Seikoâs zal er aan moeten geloven en ik verwacht dat een aantal Tissots, Hamiltons en Yemaâs geen lang leven meer in huize Tijdsbeeld zal zijn vergund. En misschien komt er dan een mooie klassieke Omega, of een vintage Tank van wijlen ome Louis. Of toch een Grand Seiko, of eenâŠHĂLP!!!