"Even" voorstellen: tijdsbeeld

Welkom. .ooie horloges heb je. Niet verkopen, daar krijg je spijt van.

1 like

Nou Joost alsnog welkom dan, ook al was je eerder met je NA topic.

Veel plezier hier op het forum. Al twijfel ik of je veel tijd hebt, gezien al jouw hobbies. :sweat_smile:

2 likes

Welkom en knappe collectie.

1 like

Zeer uitgebreid verhaal zou ik zeggen :slightly_smiling_face:.
Welkom en je hebt twee uiterst mooie presage’s :wink:.
Nog zeer veel plezier hier :wink:.

1 like

Nee, niet met dezelfde regelmaat. Het voordeel is m.i. dat, als er horloges tussen zitten waarvan ik uiteindelijk denk, dat is het toch net niet (vergeleken met horloges die er op lijken), er qua investering geen man overboord is. Daar zou ik met een GS of een Tudor toch minder blij van worden.

Voldoening vind ik wel een heel groot woord, ik ben echt niet op zoek naar de “heilige graal”, die heb ik niet eens. Ik zou als je me vraagt welk horloge zou je nou ècht nog willen hebben, daar ook geen antwoord op kunnen geven. Het is veel meer een leuk tijdverdrijf. Ik koop ook veel te veel boeken en herengeuren (cd’s inmiddels niet meer, want wat ik zou willen hebben heb ik al of is er niet en komt er ook niet meer), ook omdat het kopen zelf (in fysieke winkels) en het hebben het leuke ervan is. Dat ik ze waarschijnlijk niet allemaal zal kunnen lezen, opspuiten of, horloges, dragen, klopt. Irrationeel? Vast wel, maar er gaat in het dagelijks leven al zoveel ratio zitten dat dat ook een tegewicht biedt.

Ja, zeker. Vaker gekeken naar ouder Omega’s en Rolexen etc. Ik heb uiteindelijk een Glashütte (GUB) gekocht, vorig jaar in Potsdam bij een voormalig DDR horlogemaker die een flinke collectie opgeknapte in zijn winkel aanbood. Erg blij mee, maar daar laat ik het ook maar bij, het is uiteindelijk toch niet zo mijn ding (net als met antiek daar heb ik ook niet zoveel mee).

1 like

De spuigaten komen langzaam in zicht, dus ik ga zeker uitwieden. Eerst even Trustlevel-2 bereiken :sweat_smile:

1 like

Welkom, behoorlijke verzameling heb je :ok_hand:t2:

1 like

Mooie collectie! Veel plezier op HF!

1 like

Verwar je het niet met conceptie?

Cool jazz vind ik inmiddels ook cool, dat heeft wel even geduurd. Latere stijlen hoeven voor mij niet

Tja, die is sexy, trombone toch beduidend minder, tenzij je zo kunt spelen als Tommy Dorsey of Jack Teagarden.

Teutonia vond ik toen veel te groot, ik heb het gehouden bij een bescheiden model uit de City Line. Die is na de doorstart van 2007 niet meer in de collectie teruggekeerd meen ik.

Daar twijfel ik ook geen moment aan, maar dat is niet zozeer mijn punt. Ergens is er een omslagpunt waarbij de prijs niet meer in relatie staat tot wat je krijgt en het meer gaat om de merknaam en de bijbehorende status.

Het werk is zeer zeker leuk, maar net van de opleiding had ik er ook ècht niet aan moeten denken. Het door meerdere wateren gewassen zijn is een hele mooie leerschool geweest die me ook een veel ruimere blik heeft opgeleverd dan 30 jaar alleen maar voor de klas staan.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom. Jij lijkt al verslaafd van nog voor je hier aankwam. Dat belooft!

2 likes

Welkom !

1 like

:sweat_smile:

welkom-home

1 like

Wat leuk zo een uitvoerige introductie!

Stevige collectie en nu begonnen op HF.
Alle gelegenheid om meningen en voorkeuren te verstevigen of (niet onwaarschijnlijk) te veranderen.

Welkom en veel plezier!

1 like

Da’s wel de intentie ja! In mijn vrienden- en kennissenkring is verder niemand echt bezig met horloges, dus een klankbord is zeer welkom.

Leuke collectie! Welkom!

Dat is nog eens een voorstelling. Ik ga me bijna schamen dat ik me schaamteloos al tijden overal in meng, maar zo een post nog nooit heb gemaakt. Ik houd het maar even bij de horloges. Duidelijk heb je er al enorm veel voorbij zien komen en van allerlei allooi. Van degene die je poste, vind ik vooral die eerste Seiko wel wat hebben. Seiko heeft altijd een harde dobber aan me, maar hier en daar prikkelen ze me toch.

1 like

Welcome :wink:
En idd zoals al vaker opgemerkt mooie diverse collectie heeft u al !

1 like

Maar is het eigenlijk niet altijd zo dat de betere hoorloge-aanschaf niet louter op merkengeilheid kan berusten?

1 like