Waarde mede-leden, na mijn inceptie op 27 mei denk ik dat ik nog wel even zal blijven hier en wordt het tijd om me nader aan jullie voor te stellen.
Mijn naam is Joost en ik ben leraar Engels op een middelbare school in het zuiden des lands, vnl aan atheneum en gymnasium bovenbouw.
Tijdens mijn studie Engelse Taal en Letterkunde en een Master onderwijs aan de Radboud in Nijmegen heb ik bij Juwelier Holthuis (aan de Broerstraat, tegenwoordig Zara) gewerkt en na mijn studie bij Siebel Juweliers op diverse locaties, daarna bij een onderdeel van de ABN AMRO Bank (Amsterdam, Maastricht en Eindhoven), ING Assurantiekantoren (Venlo en Roermond) en bij een tweetal makelaarskantoren alvorens, vanwege ontslag tijdens de crisis van 2009, alsnog in het onderwijs te belanden. Het eerste jaar met de rug tegen de muur en het zweet op de rug en in de handen, maar daarna vrij vlug als een vis in het water. Ik vind de leerlingen (en collega’s) leuk en zij mij gelukkig ook.
Ik ben getrouwd (mijn vrouw heeft een oude YSL waar ze zeer aan gehecht is, en een wat nieuwere DW (jawel); verder reikt haar horologische belangstelling niet), twee kinderen; onze dochter is, na een opleiding in Duitsland en Italië, net klaar bij het Scapino Ballet in Rotterdam en zoekende op de arbeidsmarkt, onze zoon studeert in Utrecht en gaat een bestuursjaar doen.
Mijn hobby’s, waar te beginnen……lezen (in Nederlands, Duits, uiteraard Engels en af en toe Frans, o.a. literair angehauchte werken, veel non-fictie zoals biografieën, geschiedenis, populair wetenschappelijk, strips (Kuifje, Asterix, een paar vroege Suske en Wiske’s, Blake & Mortimer, Lefranc). Daarnaast twee dagbladen (NRC en de Volkskrant), de online Guardian en de Groene en Elsevier.