Even voorstellen: TimTWR

Eerder deze week heb ik me hier aangemeld, dus ik zal mezelf en mijn bescheiden collectie even voorstellen!

Hieronder dus wat point&shoot foto’s van mijn horloges.

Ik ben 33, kom uit Den Haag en ben al sinds m’n 15e erg geinteresseerd in met name Japanse horloges. Over de jaren heb ik de volgende horloges gekocht.

Seiko Prospex SSC421P1. Gekregen voor mijn 30e verjaardag en later zelf op een Hirsch bandje gezet.

Seiko SRP443. Gekocht bij Monsterwatches als cadeautje voor mezelf nadat ik voor mezelf begonnen was :slight_smile:

Seiko SBDC059, nr 0832/1000. Onlangs gekocht toen ik in Japan op vakantie was.

Seiko 5 aviator groen, ook gekocht bij Monsterwatches. Cadeautje voor mezelf toen ik afstudeerde :slight_smile: Kwam op een mooie groene canvas band en later heb ik er verschillende Nato bandjes bij gehad. Nu zit hij op een bruine leren Nato.

Bruno Söhnle Autrium Chrono met zilveren wijzerplaat. Gekocht samen met m’n vader, die dezelfde heeft. Mijn eerste keus als ik een dresswatch nodig heb.

Citizen Titanium Chronograaf. Mijn eerste echte horloge en gekocht toen ik 15 was. De tijd waarin je nog uitrekende hoe vaak je je krantenwijk moest lopen voordat je iets kon kopen :sweat_smile:

Een Casio SGW-100VER. Het horloge voor wandeltochten, kamperen, mountainbiken en hardlopen. Heeft inclusief de verlichting ruim 7 jaar met het eerste batterijtje gedaan en is werkelijk niet stuk te krijgen. 1x per jaar het compas calibreren, na het trainen even afspoelen met Dreft en verder geen onderhoud.

Wat de volgende aanwinst wordt weet ik nog niet helemaal, maar ik neig momenteel erg naar een G-Shock DW-5600. Hebben jullie nog leuke suggesties?

23 likes

Welkom, veel lees en deelplezier🤟

Welkom

Welkom! Je hebt al een vrij aardige collectie hoor. Zie ook dat heb iets met groen hebt. Wellicht is een SARB017 Alpinist ook wel wat voor jou?

Welkom Tim,

Mooie verzameling. Ik denk dat je de Seiko liefde hier wel kwijt kunt.

Welkom.

Welkom Tim, leuke en gevarieerde collectie!

Ook vanuit Den Haag: Welkom! :+1:

Welkom! Leuke horloges heb je!

Mijn beste,

Tim, leuk om je hier te mogen verwelkomen!!
Het is goed toeven bij deze enthousiaste club van HorlogeForum lieden!!
Mooie collectie horlogerie heb je . :+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom hier op HF!

Welkom!!

(Meer dan) welkom hier Tim, mooie collectie heb je al!

Welkom en veel plezier hier! Mooie verzameling heb je.

1 like

welkom heer, mooie verzameling.

Oh wow die is mooi!

Dank allemaal!

Welkom, mooie verzameling al!

TWR = Tom Walkinshaw Racing?

Haha ja! Komt door mijn eerste auto, een Mazda 323 BG TWR uitvoering. Check ook de discussie over de Seiko SBDC059 versus de SPB081J1, daar heb ik een foto van het ding in gezet:

Leuke wagen, zeker als eerste auto! Ik wist niet dat ze ook met Mazda’s in de weer waren, ik ken ze zelf van de 850’s.