Ik lees al ff mee en heb ook al wat vragen gesteld nou dacht ik ik zal me eens voorstellen.
Mijn naam is Tom ben 23 jaar oud, woonachtig in Noord-Brabant.
Mijn dagelijks werkhorloge is een Casio Gshock GW5610, nou ben ik alleen nog opzoek naar een mooie allrounder. Een sportiever chiquer horloge net leren band. Misschien dat jullie ideeen hebben. Budget zit tot de 2000 euro ongeveer om te beginnen aan een collectie.
Leuk, dat je hebt aangemeld op het forum. Ik had toevallig dezelfde zoektocht naar een horloge toch sportief en dressy. Ik kwam uit op de Tag Heuer Carrera 39mm.
2000 euro is een mooi budget! Wat je zou kunnen doen is het verkoopforum (het “blauwe forum”) een tijdje in de gaten houden, om een idee te krijgen van aanbod en prijzen.
Welkom! Als je een budget hebt van 2000 euro moet dat niet per definitie betekenen dat het meteen op moet Persoonlijk zou ik aanraden om met een meer bescheiden budget (+/- 300 euro) te beginnen en op basis van die ervaring kan je je collectie verder opbouwen.
Misschien idee om naar het ehbo lijstje in de faq te kijken, zodat we je wat gerichter kunnen helpen met suggesties. Er zijn binnen je huidige criteria ontzettend veel mogelijkheden.
Ik ben net een overslaande plaat: Sinn 556i in diverse kleuren. Is de helft van je budget. De woorden van @Dorfmeister indachtig is een Seiko SARB033, 035 of 017 het ding. Voor tussen drie en vierhonderd euro heb je 100m WR (of 200 zelfs) in een gekleed sporthorloge.
Maar ook de Seiko SARX en SDGM (die laatste alleen nog tweedehands te vinden) zijn fantastische horloges. Iets groter, 40mm en ook 100m WR. En ze hebben diashield coating wat ze net een tikje krasvaster maakt:
Flink budget zeg… Ik zou zeker even op het forum rondsnuffelen. Er komt nogal wat leuks voorbij hier hoor. Kopen heb je snel gedaan, maar , zoals met veel dingen : de reis er naartoe is nog leuker dan de aanschaf zelf.