Even voorstellen: Tom

Hallo forum-leden,

Mijn naam is Tom en ik ben 35 jaar. Al een tijdje kijk ik mee op dit forum en sinds kort besloten mij maar eens aan te melden. Lijkt me leuk om deel uit te maken van dit forum en mee te praten over deze gave hobby.

Een jaar of 6 geleden ben ik een soort van in de horloge hobby gerold met als startpunt het verzamelen van oude Seiko horloges. Al snel begon dat wat uit de hand te lopen en begon ik ook steeds meer blogs over horloges te lezen, waarmee ik meer en meer te weten kwam over wat voor moois er allemaal is :slight_smile:

In 2021 mijn eerste grote aankoop in horloges gedaan, een onbekender merk met waanzinnige specs en een voor mij perfecte maat: de Formex Essence 39 (in blauw). Want met polsjes van 16.5cm kan ik niet alles hebben. Vrij snel volgde een Serica 4512 California dial.

Inmiddels had ik besloten wat van mijn Seiko horloges weg te doen. Ik heb nu nog 2 oude Seiko’s: een Mickey Mouse en een dress watch type 2418-0030 (die heel erg toe is aan een service beurt).

Langzaam maar zeker ontstond bij mij het beeld van een ideale collectie, met een mix van vintage en nieuw. Ik vond dat een Tudor Black Bay 36 niet mag ontbreken in mijn verzameling en die heb ik inmiddels mogen toevoegen aan de collectie. Wat een geweldig horloge is dat :slight_smile:

De laatste twee toevoegingen aan de collectie zijn een vintage cushion case Tissot Sea Star met 2418 movement en een G-Shock GW-B5600BC.

In mijn ideale plaatje zou ik graag nog een mooie chronograaf toevoegen (die niet al te groot is, bijvoorbeeld een Hanhart 417 ES 39 Flyback, Speedmaster Date, Bulgari Diagono) en mooie diver (Seiko, Squale, Formex, of als ik heel erg droom: Black Bay 54). Maar of het dan daarbij zal blijven is de vraag… :wink:

Tips, tricks en andere adviezen met betrekking tot (het uitbreiden van) de collectie en overige zaken neem ik graag ter harte!:slight_smile:

83 likes

Hartelijk welkom Tom mooie horloges ook! :grinning:

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving, mooie collectie heb je al :+1:

1 like

Welkom bij de club Tom.

1 like

Welkom Tom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

1 like

Welkom bij de club Tom :+1:

1 like

Welkom hier!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Welkom Tom!

1 like

Welkom Tom. Veel plezier hier.

1 like

Welkom Tom! Je bent al echt horloge verslaafd zo te lezen. Je zult je hier wel thuis voelen. Veel plezier!

1 like

Welkom Tom en een leuke collectie heb je al!

1 like

Van harte welkom Tom, veel leesplezier gewenst!

1 like

Welkom hier Tom :wave:t2:

Het is hier goed toeven.

1 like

Van harte welkom,neem de tijd voor dit mooie Forum.

1 like

Welkom Tom!

Leuk om te lezen hoe het ontstaan is en mooie horloges in je collectie!

1 like

Welkom Tom!

1 like

Hartelijk welkom Tom!

1 like

Welkom, mooie collectie!

1 like

Welkom :partying_face: Fraaie Formex :+1:

1 like