Even voorstellen...uit China

Welkom, mooi verhaal uit China.

De lokale horloge markt in China is best bizar. Seagull bijvoorbeeld maakt veel modellen die (bijna) alleen in China worden verkocht. Die model lijnen zijn hier onbekend en ook bijna niet op internet te vinden. Seagull produceert in zijn eentje al meer uurwerken per jaar dan alle ETA’s bij elkaar.
De binnenlandse markt in China is dan ook ehhh nogal groot en de gemiddelde Chinees is de afgelopen decennia veel rijker geworden.
Wen is een mooi Chinees merk maar er zijn er wel een stuk of tien.
Over het algemeen niet onze smaak en worden daarom ook nauwelijks geëxporteerd, maar zeker geen goedkope troep.
De gemiddelde Chinees draagt graag een goed Chinees horloge (en die zijn er zat) maar ook graag Japans en uiteraard Zwitsers.

Qua export is het een ander verhaal. Neem de hier bekende Seagull 1963. In China niet te verkrijgen. Ik was in een Seagull boutique en liet hem zien: de hele staff kende het horloge niet en dacht dat ik een grap maakte. Wordt uitsluitend voor de Westerse markt geproduceerd. Net als al die goedkope troep.

Dus: zeker veel China Made in China maar niet goed vergelijkbaar met wat wij hier van ze ontvangen of beter gezegd: wat westerse handelaren bij ze bestellen.

1 like

Pictures please.

Want ooit wil ik een mooi horloge met eigen smoel en een ST19.

Begrijp ik goed dar Seagull in China beter is dan de voor het westen geproduceerde modellen?

Je wilt er stiekem 1 denk ik.

1 like

Denk het niet

Welkom en veel plezier op het forum!

Wel lekker zeg. Iedere dag Chinees eten.

welkom en veel leesplezier :+1:

Van harte welkom Olivier!

Goedenavond vanuit China, ik heb vastgesteld dat ik, zo tegen de westerse feestdagen, wel een horloge "verdiend " heb. Daarom ben ik wat gaan rondkijken op TaoBao, het Chinese eBay, waar je alleen op kunt kopen als je over Weixin beschikt, zeg maar betalen via een app. Ik zou allereerst een vintage horloge willen kopen, van het eerder genoemde merk Seagull of diverse merken als Shanghai, Hong Xing, Shuangyu of het gewaardeerde JieFang. De verkopers beweren dat het New Old Stock is en de prijzen variëren van € 12 tot € 25 voor een handwinder. Die ga ik dit weekend proberen te kopen.

Mijn tweede belangstelling ligt bij Seiko. Na even zoeken kom ik op SEIKO - PROSPEX SOLAR DIVER SE | SNE549. Voor de schappelijke prijs van ca €75,00. Dit lijkt me een voorbeeld van “to good to be true” … maar ik ben toch nieuwsgierig…in het land van de neppers word je zeker genept…daar ga ik nog even over nadenken.

Ik houd jullie op de hoogte!

1 like

Overigens houd ik mij aanbevolen voor suggesties!

Welkom en veel leesplezier :+1: