Ik ben Marc, 25 jaar oud, net afgestudeerd Hbo-Bedrijfskunde en sinds een jaar mijn eerste baan.
Ook ik vergaap mezelf al jaren aan mooie horloge, en dan voornamelijk Rolex, Breitling, Tag Heuer, enz.
Sinds een week heb ik dit forum ontdekt, en ik zit elke dag een paar uur te lezen! Zeer interessant, en wat een mooie collectie hebben sommigen.
Eigenlijk heb ik zelf maar 2 horloges, 1 Pulsar en 1 TW Steel. Beiden hebben voor mij een grote emotionele waarde. Redenen hiervan houd ik graag prive, maar de horloges horen echt bij die gebeurtenis en daarom zou ik ze voor geen miljoen kwijt willen.
Het horloge dat ik aan ga schaffen is het Tag Heuer Max Verstappen edition horloge. Het horloge spreekt mij erg aan en Max en ik hebben 1 ding gemeen: we moeten elke dag vechten om ons doel te halen wat ons leven beheerst. Daarnaast ben ik ongelofelijk groot fan van Formule 1/Verstappen, en ben ik erg verknocht met het Nederlanderschap (en dus ook de oranje kleur van de band en de oranje accenten, en het idee dat een jonge Nederlander op internationaal vlak zoiets groot bereikt heeft. Dat is toch waar wij als klein kikkerlandje om bekend staan).
Ik heb het horloge aangekocht bij Van Willegen in Den Haag. Ik kom er vaak, en na een bezichtiging afgelopen week bij Van Willegen Den Haag, en Schaap Citroen Den Bosch, heb ik persoonlijk het beste gevoel over gehouden bij Van Willegen. Ook heb ik de Tag Heuer Formula 1 in mijn handen gehad om het horloge alvast te proeven. Ik heb het horloge direct betaald, dus er is geen weg terug:grin:.
(even de nepper eruit gehaald, is verboden op dit forum)
Het mooie aan dit forum vind ik dat mensen van alle lagen uit de samenleving hier hun passie delen. Verder wil ik jullie mededelen dat ik met genoegen jullie topics lees, en hoop te blijven lezen.
Proficiat met je aanwinst! Van willigen is n top zaak. 2 jaar terug werden we er tijdens n forum meeting zeer gastvrij ontvangen.
P.s. In de regeltjes staat dat alle horloges hier welkom zijn, behalve regelrechte namaak, inclusief logoās en merknaam. Ik zou dat plaatje eruit laten als je nog kunt.
openhartig voorstelrondje! Je hebt helemaal gelijk dat je jezelf beloont met een mooi horloge. Heb mezelf ooit ook eens beloond toen ik was gestopt met roken.
Top dat je die verslaving hebt verslagen! En je keuze voor de TAG Heuer Max Verstappen vind ik een heel goede! Gaaf model is dat! Gefeliciteerd en geniet ervan!
Als je nog kunt edit-en, haal inderdaad die nepper nog even weg. Is een vrij strikte forumregel. Verder, mooi openhartige intro - en een mooi cadeau voor jezelf. TAG-Heuer wordt hier soms met gemengde gevoelens bekeken, maar ik zie vooral een enorm āopgewektā en positief horloge liggen; waar je terecht blij mee mag zijn.
Enne⦠Ik wil zelf ook nog een keer een Rolex. En elke cent die je aan imitatie uitgeeft, kun je niet sparen voor the Real Dealā¦
Flipperen heeft te maken met dat je horloges snel weer verkoopt of ruilt voor een andere. Een grail is een horloge die je altijd al hebt willen hebben. Een soort droom horloge. Voor mij is dat een Omega speedmaster professional.
en flipperen = verkopen of ruilen / wegdoen van een horloge.
grail = horloge dat je graag wilt en waar je van droomt.
( flippen word soms ook gebruikt voor het veranderen van Horlogebandje ofzo )
ik raad je zowiezo aan om wat termen en onderdelen van horloges te leren
zodat je weet waar die WIS nerds het hier over hebben, als hun endlinks
niet mooi op de lugs aansluiten en zoeken naar en fatbar of bandentooltje
Welkom op het horlogeforum.
Onder een nepper verstaat men een namaak van een origineel merkhorloge.
Flipperen is het (vaak) doorverkoipen van je horloges en een āgrailā is HET horloge welke je het graagst in je bezit zou willen krijgen.
Laat me verder aangeven dat ik de fotoās van @marnixmoed, hoe leuk ook, niet kan waarderen.
flipperen: het ene horloge verkopen om een andere te bekostigen. De tijd tussen de aankoop en de verkoop kan verschillen en bepaalt hoe erg het met je horlogevirus is gesteld (kan soms zeer kort zijn). Blijkbaar is de jacht naar iets nieuw sterker dan de behoefte om het uurwerk te koesteren.