Dag allemaal!
Mijn naam is Jeffrey, 35 jaar woonachtig in Alphen aan den Rijn.
Vorig jaar vroeg mijn vriendin, wat wil je voor je verjaardag? Zou het niet leuk zijn iets te krijgen dat je kan dragen, en het eerste waar ik aan dacht was een horloge.
Ik had van haar in 2016 een Tommy Hilfiger gekregen, die ik best veel droeg.
Dit is een quartz horloge T.H.272.1.27.1886
(kastdiameter van 46 mm en een dikte van 11 mm, best ordinair groot dus) zoals jullie kunnen zien, er mist een wijzertje en die had ik al eens terug laten zetten. Ik wilde in 2020 nog het glas laten vervangen, maar dat vond ik toen teveel geld voor dit horloge(220 euro voor betaald in 2016)
Vorig jaar rond deze tijd(een maand voordat ik jarig werd) ging ik met mijn goede gedrag het net op, op zoek naar een nieuwe horloge. Een nieuwe Tommy Hilfiger horloge, want eigenlijk wist ik helemaal niets van horloges, behalve hoe ze eruit zien.
Wat is een goede horloge voor 200 a 300 euro? En ik kwam op dit forum terecht… er ging echt een wereld voor mij open, plakmerken/divers/sport/dressers/holy grails/Top 5/horlogekoorts enz enz. uren leesplezier en meer waardering & respect gekregen voor echte horlogemerken.
Maar vooral voor jullie mooie verhalen en avonturen, die ik echt met plezier lees
Ik stuitte op een post waar Top 5jes gevraagd werden voor een bepaald budget, en daar zag ik een spannende horloge, die ik heel mooi vond/vind! (mede door de open heart)
Dat was namelijk de Bulova Surveyor 96A270 , die ik een maand later aankocht
Dit horloge draag ik dagelijks op kantoor of wanneer ik thuiswerk, het horloge heb ik in Augustus terug moeten sturen naar Ormoda, want het uurwerk deed het niet meer. Ormoda heeft vervolgens het horloge terug gestuurd naar de fabrikant om het uurwerk te vervangen(hij doet het nu zelfs beter, ook kwa afwijking tijd)
Dit vond ik best vervelend en kreeg het gevoel, dat ik niet een al te beste koop had gedaan. Ik weet niet veel van de kwaliteit van Bulova, jullie waarschijnlijk wel. Maar hij loopt weer als een zonnetje en ik draag hem met veel plezier nog.
Afgelopen weekend liepen wij de juwelier binnen voor iets moois voor de verjaardag van mijn vriendin, en ik bleef plakken bij de vitrine van Seiko. De verkoopster vroeg of ik vrijblijvend een horloge wilde passen
Ja! Deze Seiko Presage graag!
Het begon te jeuken , en over een maand ben ik jarig
Nu zit ik in een zoektocht weer, en ik dacht, ik maak een profiel aan dit keer. Hopelijk willen jullie meedenken.
Mijn budget 500euro, mijn doel een degelijk goed horlogemerk. Automaat of Quartz , beide mag.
Ik hou van horloges op een stalen band, dresser/sport/diver zulke horloges trekken mijn aandacht.
De Seiko 5 Sport GMT vind ik erg mooi!
En vandaag stuitte ik op de Tissot Seastar 1000 Quartz
maar ook de Presage heeft mijn aandacht
Zoals jullie lezen, zien, ben ik nog erg zoekende. Ik ben zeker van plan wat horloges te gaan passen. Alvast bedankt mocht je leuke suggesties hebben