Even voorstellen & vraag NA - FijnePeer

Dag allemaal!

Mijn naam is Jeffrey, 35 jaar woonachtig in Alphen aan den Rijn.

Vorig jaar vroeg mijn vriendin, wat wil je voor je verjaardag? Zou het niet leuk zijn iets te krijgen dat je kan dragen, en het eerste waar ik aan dacht was een horloge.

Ik had van haar in 2016 een Tommy Hilfiger gekregen, die ik best veel droeg.

Dit is een quartz horloge T.H.272.1.27.1886
(kastdiameter van 46 mm en een dikte van 11 mm, best ordinair groot dus) zoals jullie kunnen zien, er mist een wijzertje en die had ik al eens terug laten zetten. Ik wilde in 2020 nog het glas laten vervangen, maar dat vond ik toen teveel geld voor dit horloge(220 euro voor betaald in 2016)

Vorig jaar rond deze tijd(een maand voordat ik jarig werd) ging ik met mijn goede gedrag het net op, op zoek naar een nieuwe horloge. Een nieuwe Tommy Hilfiger horloge, want eigenlijk wist ik helemaal niets van horloges, behalve hoe ze eruit zien.

Wat is een goede horloge voor 200 a 300 euro? En ik kwam op dit forum terecht… er ging echt een wereld voor mij open, plakmerken/divers/sport/dressers/holy grails/Top 5/horlogekoorts enz enz. uren leesplezier en meer waardering & respect gekregen voor echte horlogemerken.

Maar vooral voor jullie mooie verhalen en avonturen, die ik echt met plezier lees :slight_smile:

Ik stuitte op een post waar Top 5jes gevraagd werden voor een bepaald budget, en daar zag ik een spannende horloge, die ik heel mooi vond/vind! (mede door de open heart)

Dat was namelijk de Bulova Surveyor 96A270 , die ik een maand later aankocht

Dit horloge draag ik dagelijks op kantoor of wanneer ik thuiswerk, het horloge heb ik in Augustus terug moeten sturen naar Ormoda, want het uurwerk deed het niet meer. Ormoda heeft vervolgens het horloge terug gestuurd naar de fabrikant om het uurwerk te vervangen(hij doet het nu zelfs beter, ook kwa afwijking tijd)

Dit vond ik best vervelend en kreeg het gevoel, dat ik niet een al te beste koop had gedaan. Ik weet niet veel van de kwaliteit van Bulova, jullie waarschijnlijk wel. Maar hij loopt weer als een zonnetje en ik draag hem met veel plezier nog.

Afgelopen weekend liepen wij de juwelier binnen voor iets moois voor de verjaardag van mijn vriendin, en ik bleef plakken bij de vitrine van Seiko. De verkoopster vroeg of ik vrijblijvend een horloge wilde passen

Ja! Deze Seiko Presage graag!

Het begon te jeuken , en over een maand ben ik jarig :slight_smile:

Nu zit ik in een zoektocht weer, en ik dacht, ik maak een profiel aan dit keer. Hopelijk willen jullie meedenken.

Mijn budget 500euro, mijn doel een degelijk goed horlogemerk. Automaat of Quartz , beide mag.

Ik hou van horloges op een stalen band, dresser/sport/diver zulke horloges trekken mijn aandacht.

De Seiko 5 Sport GMT vind ik erg mooi!

Seiko Sport

En vandaag stuitte ik op de Tissot Seastar 1000 Quartz

Tissot

maar ook de Presage heeft mijn aandacht

presage blauw

Zoals jullie lezen, zien, ben ik nog erg zoekende. Ik ben zeker van plan wat horloges te gaan passen. Alvast bedankt mocht je leuke suggesties hebben

61 likes

Welkom Jeffrey. Veel plezier hier.

Ennn…

Lekker blijven zoeken. Er is veel moois!

1 like

Welkom Jeffrey. Veel kijk en leesplezier gewenst hier.

Gelukkig geen handtas gekregen…

5 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

1 like

Welkom :partying_face: Seiko is altijd goed: kwaliteit voor je geld. Bulova is op zich niks mis mee. Je hebt gewoon pech gehad denk ik. De Presage lijn is ook leuk.

Misschien kan je een puzzel vragen. Houdt ze geld over :sunglasses:

4 likes

Welkom… nou jij hebt het al goed te pakken! :slight_smile:

Eerst maar lekker kijken-kijken-niet-kopen!

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom op HF, Jeffrey! Mooi dat je Bulova het weer goed doet. Kan gebeuren. Maar goed opgelost, zo te lezen. M.b.t. jouw zoektocht, de Seikootjes 5 GMT, waar je naar kijkt, zijn prima horloges en daar ga je zeker geen miskoop aan hebben. Ik heb zelf ook heel wat Seiko’s gehad en nog steeds twee en altijd naar volle tevredenheid. En toen ontdekte ik op een gegeven moment het merk Squale en was er voor mij geen weg meer terug. :sweat_smile: Heel goede kwaliteit, mooi, comfortabel en een merk met een geweldige heritage op het gebied van duikershorloges. Echt een merk voor horlogeliefhebbers. Ik heb er inmiddels dan ook 4 en zou er nog best een paar bij willen. Gewoon heel veel horloge voor je geld!
Dus, ik zou het blauwe (verkoop-)gedeelte op HF in de gaten gaan houden en (met misschien een klein beetje oprekken van het budget; een goed gebruik op HF! :wink:) een nette gebruikte kopen.
Neem vooral 'ns een kijkje in de altijd gezellige Squale kroeg, hier op HF!

3 likes

Welkom Jeffrey veel plezier hier!

1 like

welcome home

1 like

Ik ging gewoon voor de groene of blauwe Seiko Presage die je laat zien hoor. Prachtig horloge!

En welkom natuurlijk!

1 like

Welkom Jeffrey!

Heel veel lees- en leerplezier hier op het forum, maar vooral een leuke kruistocht door Horlogeland!

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom Jeffrey, je horlogesmaak zal zich alleen maar verder ontwikkelen dus zoals hier vaker wordt gezegd koop vooral wat je nu heel erg aanspreekt en warm van loopt.

Ik zelf draag mijn Seiko Sport5 al 2 jaar met heel veel plezier en vind dat je veel horloge voor je geld krijgt. En er is een heel ruim aanbod voor verschillende soorten bandjes die hem allemaal goed staan.

Foto uit het archief op de Nato

Foto uit het archief op de Zuludiver

2 likes

Van harte welkom Jeffrey :+1:

IMG_1947

1 like

Welkom bij de club Jeffrey.

Welkom, veel plezier hier!

Welkom op het forum Jeffrey ! De zoektocht is vaak erg leuk . .succes :+1: